Citroën predstavil najbolj izzivalen DS

Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Foto: Gregor Prebil Citroën DS5
Citröen je po le dveh letih od predstavitve serije DS predstavil že tretji, do zdaj največji model iz premium linije DS5. Z njim želijo privabiti premožnejše voznike, kar pa glede na začetno ceno 27.300 evrov ne pomeni, da gre za model, ki je namenjen zgolj bogatim.
Oglej si celoten članek

Eleganca, dobri materiali, prefinjenost, štirikolesni pogon, veliko napredne tehnologije, tudi hibridna, prvič v kombinaciji z dizelskim pogonskim agregatom so aduti, na katere stavijo pri Citröenu. Letos nameravajo prodati 105 modelov DS5, od tega dvajset primerkov hybrid4. Smeli načrti glede na to, da gre za najdražjega od treh modelov DS, ki so jih do zdaj v Sloveniji prodali 216, večina je bila modelov DS3.

Krajši od C5, a z večjim prtljažnikom

DS5 je dodelana in skrajšana različica modela C5, ki ga na videz razen po logotipu težko povežemo. Odstopa tako z zunanjim kot z notranjim videzom. Elementov, zaradi katerih želi biti in tudi je drugačen, je ogromno. V dolžino meri 452 centimetrov, s čimer je za 25 centimetrov krajši od limuzine C5, širok je 185 centimetrov, visok 151 centimetrov, prostornina prtljažnika pa meri 465 litrov, kar je 25 litrov več kot pri "civilnem" C5.

Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Sprednji del nekakšnega križanca med kupejem in karavanom krasijo LED dnevna svetila, odprtine za zrak so narejene v obliki bumeranga, bočna silhueta je pogoj za eleganco vozila in kaže na dobro aerodinamičnost vozila, zadek pa zaznamujeta spojler na vrhu steklene strehe in dve veliki ovalni izpušni odprtini.

Občutek sedenja v pilotski kabini

Eden od pomembnih dejavnikov novinca, ki bo pri nas naprodaj od petka, bo prostorna notranjost za pet ljudi, posebno pozornost pa so posvetili izbiri materialov. Prevladuje usnje, veliko je brušenega aluminija in kroma, posebnost so prestižni dodatki, kot je velika analogna ura.

Notranjost je povzeta po vzoru letal. Gumbov je toliko, da jih je težko prešteti. Inženirji so večino pozornosti namenili vozniku in temu prilagodili instrumente. Voznik s stikali opravlja kar na treh konzolah, dodatno na volanskem obroču, ki je postavljen bolj navpično in posut s stikali, ter tudi nad glavo, kjer upravlja s panoramsko streho s tremi različnimi električno nastavljivimi roloji, ki zastirajo in odpirajo pogled na nebo skozi 0,58 kvadratnega metra veliko steklo. Gre za neke vrste futurizem, ki se ga bo moral voznik ob vseh drugače postavljenih in oblikovanih stikalih navaditi. Glede na prve vtise lahko zapišemo, da v notranjosti v serijskem primerku še nihče ni uporabil toliko domišljije.

Kopica asistenčnih sistemov

Petvratni model ponuja še kopico napredne tehnologije: od zagona motorja s pritiskom na gumb start do sistema za varno menjavanje voznega pasu, ki voznika na nevaren manever opozarja z vibracijami v voznikovem sedežu. Tu so še pametni žarometi, ki sami prilagajajo snop svetlobe. Sistem WiFi omogoča brezžično povezavo za največ štiri istočasno povezane aparate in deluje s SIM-kartico posebnega internetnega ključa 3G/3G+, ki jo stranka naroči pri svojem izbranem operaterju, dodan je napreden sistem klica v sili, ki reševalcem omogoča lociranje kraja nesreče.

Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Vozniku pogleda na merilnike ni treba obračati zaradi prosojnega zaslona projektorja za prikaz podatkov na vetrobranskem steklu. Dobro so vidni in obarvani trije digitalni števci ter kazalec instrumentne plošče, vse je nadgrajeno z velikim sedempalčnim barvnim zaslonom na sredinski konzoli, na njem pa se med drugim prikazuje tudi slika s kamere za pomoč pri vzvratni vožnji in navigacija ter delovanje hibridnega sklopa.

Podvozje je naravnano bolj dinamično kot udobno, njegovi glavni aduti pa so okretnost in dobri občutki na volanu in v ovinkih.

Hibrid s povprečno porabo 3,8 litra

Na voljo bo kar 14 pogonskih različic, tudi napredni hybrid4, katerega sprednji kolesi poganja dizelski pogonski agregat, zadnji par pa električni motor s skupno 147 kilovati moči (200 KM). Voznik s pomočjo vrtljivega gumba med sedežema izbira med štirimi režimi vožnje, udobnim avtomatskim, izključno električnim delovanjem (ZEV), ki v optimalnih pogojih omogoča vožnjo do štirih kilometrov zgolj na električni pogon, bolj dinamičnim športnim načinom, ki prilagodi tudi menjalnik, ter štirikolesnim načinom, ki omogoča varnejšo vožnjo na spolzki podlagi.

Hibrid ima temu primeren, za skoraj 100 litrov manjši prtljažnik od navadne različice DS5, hvali pa se s povprečno tovarniško porabo le 3,8 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov in izpustom 99 gramov škodljivega CO2 na prevoženi kilometer.

Za razliko od hibrida klasične različice poganjajo napredni motorji s turbopolnilnikom. Ob začetku sta na voljo dva dizelska motorja Euro V s serijsko vgrajenim filtrom sajastih delcev, e-HDi 110 airdream (s šeststopenjskim robotiziranim mehanskim menjalnikom) z novo generacijo mikrohibridne tehnologije stop&start, ki zmanjšuje emisijo CO2 do 15 odstotkov, ter HDi 160 (s šeststopenjskim mehanskim menjalnikom ali šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom). Na bencinski strani sta motorja z neposrednim vbrizgavanjem goriva Euro V, ki sta plod skupnega razvoja z družbo BMW: THP 155 s šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom ter THP 200 s šeststopenjskim mehanskim menjalnikom, močjo 147 kW in največjim navorom 275 Nm pri 1770 vrt./min.

Kupcu prepustili opremljanje

Foto: Gregor Prebil Citroën DS5 Stopnje opreme so tri: Chic, So Chic in Sport Chic, posebnost pa je ta, da so se pri Citroënu odločili, da kupcem pri opremljanju modela pustijo proste roke in si ga lahko ti naložijo glede na svoje potrebe. V ta namen so ponudili številne dobro založene opcije, od kovinske barve, usnja, ksenona z vsemi dodatki … Pet opcij po lastni izbiri je brezplačnih.

Popustov tudi zaradi tega niso ponudili, nekaj prostora pri ceni ponuja sklenitev financiranja s pomočjo Citroëna, podaljšana garancija znaša štiri leta (2+2).

Cena za vstopni bencinski model z 1,6-litrskim bencinskim THP motorjem s 115 kilovati moči (156 KM) in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom je 27.800 evrov, najcenejši vstopni dizel e-HDI z 82 kilovati (82 KM) in ročnim šeststopenjskim menjalnikom je še 500 evrov cenejši. Najcenejši hibrid stane 35.550 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.