Citroën potrdil, da ukinja legendarno vzmetenje

Foto: Brian CK/Wikimedia
Foto: Brian CK/Wikimedia
Citroën je potrdil novico, ki bo razžalostila vse prave ljubitelje znamke. Po 61 letih od premiere v traction avantu ne bo več izdeloval avtomobilov s hidropnevmatskih vzmetenjem.
Oglej si celoten članek

Hidropnevmatsko podvozje je bila Citroënova posebnost, po kateri je slovel. Avtomobili s to rešitvijo vzmetenja namreč dobesedno plavajo, saj plin v sistemu poskrbi za efektivno prestrezanje udarcev s ceste, ki se tako ne prenesejo naprej na potniško kabino. 

Avtomobili s hidropnevmatskim podvozjem imajo običajno tudi funkcijo samouravnavanja in izbiranja nastavitev višine podvozja od tal. 

Citroën je bil prvi avtomobilski proizvajalec, ki je ta tip podvozja pričel vgrajevati. Najprej je poskusno uporabil rešitev za zadnji par koles v modelu traction avant (1954), že prihodnje leto pa je novost na vseh štirih kolesih uporabil v legendarnem DS, celotni sistem pa je vključeval tudi servo volan, zavore, menjalnik in sklopko. Sledili so modeli GS, SM, CX, BX, XM, xantia, C6, C5 prve in druge generacije ...

Kako napredna rešitev je to bila, priča podatek, da so Citroënovo hidropnevmatsko podvozje licenčno prevzeli tudi pri takšnih luksuznih znamkah, kot so Rolls-Royce, Mercedes-Benz in Maserati. 

A rešitev je imela tudi nekaj slabosti. Velikokrat so se pod avtomobilom pojavljale mastne "lužice", prav tako je popravilo takšnega podvozja precej zahtevnejše in zahteva specializirane mehanike ter orodje. 

Zadnji Citroënov model s tem podvozjem je še vedno aktualni C5, pa še v tem je na voljo le kot opcija, po kateri je lani poseglo komaj 10.000 kucpev. Pod novim direktorjem Carlosom Tavaresom pa so v znamki pričeli odločno pometati z nekaterimi preteklimi rešitvami, obenem se je od nje ločila luksuzna divizija DS. "Tavares je jasno povedal, da obstajajo tudi drugi sistemi, ki prav tako dobro opravljajo svojo nalogo," je vir iz Citroëna povedal za Reuters.

dezurni@zurnal24.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.