Citroën C4 je z blago prenovo nekoliko dohitel protagoniste izredno zahtevnega C segmenta. Na zunaj so novosti opazne šele na drugi pogled z drugačno grafiko prednjih (LED) in zadnjih svetil, tako da avto še naprej deluje dovolj sveže.
Udoben potovalnik
C4 je predvsem potovalnik. Sedeži so široki in udobni, podvozje mehkobno. Slednje na zaviti cesti pomeni veliko pokimavanja in bočnega premikanja vozila in potnikov, izkaže pa se na avtocesti, saj je nabiranje kilometrov takrat zelo nezahtevno.
Ne razumem logike, ki jo ubirajo pri znamki z različnimi izrazito glasnimi in nadležnimi zvočnimi opozorili. Bolje rečeno alarmi. Ko denimo ne zategnete takoj ročne zavore, a si vseeno drznete prijeti kljuko vrat. Po nekaj takšnih bolečih izkušnjah za moj bobnič sem pri ustavljanju nenadoma vedno deloval prav prestrašeno in preventivno hitel pritiskati ne ravno odzivno tipko elektronske ročne zavore. OK, namen dosežen, ampak …
Pri vseh ostalih lastnostih je citroën C4 dokaj običajen avto, ki se karakterno precej razlikuje od denimo C4 cactusa, pa tudi C4 picassoja, s katerimi si deli ime. Prtljažnik je za razred nadpovprečno velik, tudi prostora na zadnji klopi je dovolj.
Motor:Motor:1.560 ccm, 73 kW (100 KM), 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:6,1 l/100 km, 98 g CO2/km
Zmogljivosti:177 km/h, 12,9 sek 0-100 km/h
Cena:22.470 € /23.130 (testnik z dodatki)
AvtoTest
Prenova je prinesla kar nekaj novih pomagal, tako da C4 lahko opozarja voznika na promet v mrtvem kotu in preprečuje nenamerno prehajanje voznih pasov, a pripomočka skupaj staneta 1.000 evrov! Ne pozna pa še sistema city AEB, za bluetooth ali USB priključek je potrebno seči po najvišjih dveh opremah, za serijski tempomat kar po najvišji.
Motor je ena svetlejših točk avtomobila. Resda ima le 73 kW (100 KM), a ti dobro opravijo svoje delo, prenos moči je kljub le petim prestavam menjalnika dober v različnih režimih. Do neke meje seveda, naglih avtocestnih skokov ne gre pričakovati. Odreže se tudi s porabo, ki jo je mogoče umiriti pri šestih litrih.
Če se želiš kosati z VW golfom ali ford focusom kot osrednjima figurama tega razreda, potem moraš vozniku ponujati veliko. Citroën C4 tega ne zmore. Tudi sorodni peugeot 308 je od njega veliko sposobnejši. Tako kot renault megana ga pestijo leta, s čimer tudi po vmesnih lepotnih operacijah težko vozi vštric celo modelom, kot so toyota auris, hyundai i30 ali kia ceed.
Končno ceno vedno določijo v salonu in je pri znamki predmet številnih takšnih in drugačnih več tisočakov vrednih ugodnosti. K sreči. Če bi namreč verjel osnovni številki, da je C4 blue HDi 100 shine ocenjen na 22.500 evrov, bi zgolj z nasmeškom zaprl vrata salona. Tisočaka več kot za primerljivo močnega golfa highline? Lepo vas prosim. Za začetek bi pri C4 izbral razred nižjo opremo feel edition.