Tretja generacija C3 prinaša novo hišno obliko, ki jo je začel C4 cactus, nadaljevali pa jo bodo vsi prihajajoči kompaktni modeli, vključno s srednje velikim terencem C5 aircross, ki so ga nedavno razkrili na avtomobilskem salonu v Šanghaju.
Če smo bili skeptični, a vseeno navdušeni ob predstavitvi C4 cactusa, o dolgoročni svežini „bodic“ (zračnih žepov), ki prepričujejo praske in vdrtine na bočnih vratih in ozkih, zelo vesoljskih žarometov, pa lahko zdaj potrdimo, da je bil „funky videz“ zadetek v polno.
Zadeli žebljico na glavico
Vse več avtomobilskih oblikovalcev, tudi najbolj konservativnih, je uvidelo, da si kupci, tako mlajši kot starejši, v kompaktnem razredu (na primer toyota s križancem C-HR) želijo vozil odbitega videza. In tu je Citroën zadel „žebljico na glavico“. C3 je eden ključnih avtomobilov za francosko avtomobilsko znamko za nagovarjanje mladih.
Tudi pri C3 si je možno omisliti zračne mehurčke na vratih. Dvo nivojska motorna maska poudarja suvovski videz. Na sredini je znamenita dvojna citroënova puščica, ki se nadaljuje do žarometov. Po navdihu na križance so narejeni tudi blatniški koši, na zadku je zaščiten spodnji del in led žarometi s 3D učinkom. Več kot dovolj, da izstopa iz množice kompaktnih kombilimuzin, ki so, ali pa še bodo letos zapeljale na slovenske ceste.
Udobje pred dinamiko
Nič drugače ni v potovalni kabini, kjer so se notranji oblikovalci odločili za horizontalno armaturno ploščo, ki ob širokih sedežih poudarja zračnost in prostornost. Občutek spredaj je res zračen, sedeži pa so še vedno prej udobni, kot športni. Oprijema je premalo, kar se ob mehkem vzmetenju pozna pri nagibanju v ovinkih. So pa zato za daljše vožnje več kot udobni.
Večino funkcij nadziramo preko sedempalčnega zaslona na dotik, ki bi lahko bil nameščen na vrhu armaturne plošče. Tako so stikala klimatske naprave in drugih sistemov pomaknjena preveč navzdol, kar zna predvsem visokoraslim delati težave. Je pa zato zaslon na dotik izboljšan, bolj intuitiven, na kar je pri C4 cactusu letelo največ zamer.
Zabavno-informacijski sistem podpira tudi Aplle Carplay in Mirrorlink, kar pomeni, da sem s povezanim kablom z avtomobilom vsebino svojega telefona v trenutku preslikal na zaslon avtomobila, kar ob velikih ikonah omogoča lažje in predvsem varnejše upravljanje z nekaterimi funkcijami med vožnjo (poslušanje glasbenih datotek, shranjenih na telefonu …)
Tudi C3 je dobil oblikovne elemente iz sveta mode in potovanj, kot so paščki za zapiranje vrat povzeti po modnih kovčkih ali dvobarvni predali v stranskih vratih v kontrastni barvi, kot žepi na dragih oblekah.
Še vedno veliko plastike
Za razliko od C4 cactusa mi je všeč, da je avtomobil bolj kompakten, občuti se, da se je na njem varčevalo manj kot pri C4 cactusu. Zakaj manj? Ker je še vedno veliko trde plastike in te avtomobilski novinarji ne maramo. Pri Fordu tudi v tem razredu z linijo vignale pri fiesti posegajo po najbolj finih materialih, perforiranemu usnju, pri yarisu usnje najdemo čez celotno armaturno ploščo itd. Kljub temu je volanski obroč prijetno odebeljen, zadnja stekla so za razliko od C4 cactusa električno pomična in ne na zaklop, zadnja klop je deljiva v razmerju 40/60. Pri cactusu sploh ni deljiva …
Največja novost je visoko ločljiva kamera na vetrobranskem steklu connected cam. Kamera omogoča snemanje in fotografiranje vsega, kar se dogaja na cesti pred vozilom, to pa lahko potniki nemudoma delijo na svojih socialnih omrežjih. Snemanje je v Sloveniji dovoljeno, vsak posameznik pa je odgovoren za kršitev varstva javnih podatkov. Kamera s pomočjo senzorjev v primeru prometne nesreče shrani 30 sekund posnetka pred nesrečo in minuto po trku. In kako deluje? Preprosto. Potrebna je aplikacija na pametnem telefonu in wi-fi točka, ki jo omogoča avtomobil. Telefon je v trenutku povezan z vozilom, slike pa se prenašajo na telefon in obratno. O njej si tudi po testu nisem izdelal mnenja, če pa bo to pomagalo in kaj štelo pri ugotavljanju krivca s strani policije in zavarovalnice, pa tovrstne sisteme podpiram. Je pa zanjo treba doplačati 300 evrov.
Nadpovprečno prostoren
Na zadnji klopi bodo imeli otroci dovolj prostora, bistveno pa se ne bi smeli pritoževati tudi odrasli. Bočna vrata za vstop na zadnjo klop se odpirajo na široko, isofix priključki so dobro izpostavljeni, da postavljanje otroških sedežev ne bi smelo biti prezahtevno opravilo.
Hkrati je nadpovprečno prostoren mali kompaktni avtomobil. In enako velja za prtljažnik, ki je s 300-litri dovolj velik, a bi lahko bil bolje obdelan in založen s pametnimi rešitvami.
Pri Citroënu kot enega od štirih nosilnih stebrov izpostavljajo nove tehnologije. Serijsko je C3 opremljen s pomočnikom pri speljevanju v klanec, kar bo prav prišlo damam, mogoče tudi kakšnemu vozniku, ki mu je pozimi neprijetno speljevati po zaledeneli klančini, ko čaka na zeleno luč na semaforju. Serijski je tudi sistem na nenamerno menjavo voznega pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov ter priporočilo o omejitvah hitrosti. Lahko zapišem le pohvale, da so ti sistemi serijski, a sem pogrešal sistem za samodejno zaviranje v sili, ki ga C3 sploh še nima.
Na tem mestu graja za Francoze, pa čeprav so nam na slovenski predstavitvi obljubili, da bo na voljo od julija letos. A trenutno ga še ni. Zakaj graja? Ker je to sistem, ki dokazano preprečuje nalete od zadaj, po podatkih zavarovalnic v tujini pa se je število prometnih nesreč z naletom od zadaj pri vozilih s tem sistemom zmanjšalo za več kot 50 odstotkov.
Dizel zanimiv, a trivaljni bencinar bolj smiselna izbira
Ko sem na prvi vožnji zapeljal prisilno polnjenega bencinskega trivaljnika sem še enkrat dobil potrditev, da so to kar pravšnji motorji za male kompaktne avtomobile. V turbodizlu se pelje še za kanček bolj športno, a je najzmogljivejši bencinski model z 81 kilovatov moči (110 KM) kar 1600 cenejši od najbolj zmogljivega 1,6-litrskega štirivaljnega dizla s 73 kilovatov moči (100 KM).
Podatki o vozilu: Citroën C3 BlueHDI 100 S&S (Shine)
Motor: 1.560 cm3, turbo dizelski, 75 kW (99 KM) pri 3.750 vrt.
Navor: 233 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.996 x 1.474 x 1.749, medosna razdalja 2.540
Prtljažnik (v litrih): 300-980
Poraba na testu: 5,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 95 g CO2/km
Zmogljivosti: 185 km/h, 11,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.400/ 18.000 evrov (testni/testni z dodatki)
Plusi: Udobje, prostorna kabina in prtljažnik, videz;
Minusi: Brez samodejnega zaviranja v sili, obdelava prtljažnika, brisalci za steklo;