Citroën je pri nas od leta 2002, ko se je na trgu pojavila prva generacija, prodal več kot 18 tisoč modelov C3. Francozi imajo v Slovenijo veliko bazo lastnikov C3, ki bodo odskočna deska za uveljavitev nove, tretje generacije modela, ki prinaša povsem novo obliko in vozniško izkušnjo v primerjavi z modelom, ki se poslavlja.
C4 cactus kot vzor
Oblikovno se navezuje na futuristični model C4 cactus, kar pomeni, da je zmes kombilimuzine in suva. Tudi pri C3 si je možno omisliti zračne mehurčke na vratih, ki ščitijo karoserijo pred vdrtinami in buškami, imajo pa tudi oblikovni pomen. Dvo nivojska motorna maska poudarja suvovski videz. Na sredini je znamenita dvojna citroënova puščica, ki se nadaljuje do žarometov. Po navdihu na križance so narejeni tudi blatniški koši, na zadku je zaščiten spodnji del in led žarometi s 3D učinkom. Na voljo je devet barv zunanjosti, od tretjega nivoja dalje je serijska streha v kontrastni barvi.
V dolžino meri 3,99 metra, kar je 5,5 centimetra več kot druga generacija, za 7,5 centimetra je podaljšano tudi medosje. To pomeni več prostora v notranjosti, kjer je pet sedežev. Volumen prtljažnika je zglednih 300 litrov.
Sam bo zaviral prihodnje leto
Notranji oblikovalci so se odločili za horizontalno armaturno ploščo, ki ob širokih sedežih poudarja zračnost in prostornost. Osrednja konzola s 7-palčnim zaslonom na dotik (od drugega nivoja opreme dalje) je prečiščena. Večina funkcij je združenih na zaslonu na dotik. Tudi C3 je dobil oblikovne elemente iz sveta mode in potovanj, kot so paščki za zapiranje vrat povzeti po modnih kovčkih ali dvobarvni predali v stranskih vratih v kontrastni barvi, kot žepi na dragih oblekah. Tako kot zunaj, si lahko tudi v potovalni kabini kupec prilagodi bolj oseben videz.
Pri Citroënu kot enega od štirih nosilnih stebrov izpostavljajo nove tehnologije. Serijsko je zdaj opremljen s pomočnikom pri speljevanju v klanec, sistemom za nenamerno menjavo voznega pasu in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov ter priporočilom o omejitvah hitrosti. Opcijsko je na voljo tudi vzvratna kamera, sistem za prepoznavanje ovir v mrtvem kotu, od julija 2017 naprej pa bo za doplačilo na voljo tudi sistem za samodejno zaviranje v sili, ki bo aktiven od hitrosti 5 km/h pa naprej.
Kamera, kot očividec pri trku
Posodobljen je bil tudi večpredstavni sistem s 7-palčnim zaslonom na dotik (v osnovni opremi za 9.900 evrov je klasični avtoradio in ročna klima). Z ekranom na dotik prihaja tudi samodejna klimatska naprava, navigacija tomtom s 3D reliefom. Pri Citroënu v prvih petih letih petkrat na leto kupcem omogočajo brezplačno posodobitev zemljevidov.
Novost so tudi sistemi mirror screen, android auto (februar 2017) in apple carplay. Največja novost je visoko ločljiva kamera na vetrobranskem steklu connected cam, s katero Citroën lovi mlajše kupce. Kamera omogoča snemanje in fotografiranje vsega, kar se dogaja na cesti pred vozilom, to pa lahko potniki nemudoma delijo na svojih socialnih omrežjih. Snemanje je v Sloveniji dovoljeno, vsak posameznik pa je odgovoren za kršitev varstva javnih podatkov, poudarjajo pri francoski znamki.
Kamera s pomočjo senzorjev v primeru prometne nesreče shrani 30 sekund posnetka pred nesrečo in minuto po trku.
Trije bencinski in dva dizelska motorja
Na voljo so trije bencinski 1,2-litrski turbo motorji (50, 60 in 81 kilovatov moči), z ročnim petstopenjskim menjalnikom ali samodejnim šeststopenjim menjalnikom (najzmogljivejša izvedenka) in dva 1,6-litrska dizelska motorja s 55-, oziroma 73 kilovatov moči. Oba sta na voljo le z ročnim menjalnikom.
Vstopni model stane 9.900 evrov, za 10.990 evrov kupec dobi 7-palčni zaslon na dotik, samodejno klimatsko napravo. Še dodatnih 450 evrov prinaša zračne žepe na vratih, 16-palčna lahka platišča, še 200 evrov več pa dvobarvno zunanjost, dodatno zatemnjena stekla …
Pri Citroënu upajo, da bodo podvojili tržni delež in da bo vsaka deseta nova mala kompaktna kombilimuzina pri nas C3.
@popokatopetl: motiš se, po ZVOP veljajo tovrstne omejitve samo za podjetja, za fizične osebe pa ne. Tako da dejansko je …
policiji bi to namontiral saj veste zakaj
"Kamera omogoča snemanje in fotografiranje vsega, kar se dogaja na cesti pred vozilom, to pa lahko potniki nemudoma delijo na …