Regionalka med Kalcami in Postojno, ki pelje prek Planine, je znana tako po ovinkih kot nekaterih ravninah, na katerih vozniki radi pritisnejo plin močneje, kot bi smeli. S tega odseka so zato pogosto poroča o nesrečah.
Sedaj pa so se na odseku pojavile nove ločilne črte na sredini cestišča, ki povečujejo razdaljo med vozili iz ene in druge smeri, saj sta črti narisani precej narazen. Na robovih pa je namesto neprekinjene izvedena prekinjena črta. Gre za eno prvih tovrstnih praks v Sloveniji.
Za pojasnila smo prosili direkcijo za infrastrukturo, kjer pravijo, da je bil omenjen odsek projektiran v času pred zgrajeno avtocesto, ko je po njem še potekal gost promet med Primorsko in osrednjo Slovenijo. Zato ima še danes dobre tehnične lastnosti, pa čeprav po njem dnevno v povprečju pelje le še okoli 2.000 vozil. Tako je širina vozišča med Kalcami in Planino kar 7,5 metra.
"Dobre tehnične lastnosti in redek promet spodbujata voznike k večjim hitrostim, kar se odraža tudi pri prometnih nesrečah, saj je za skoraj dve tretjini vseh nesreč na odseku vzrok prehitra vožnja in vožnja preko sredinske črte," dodajajo na direkciji.
"Nova horizontalna signalizacija na obnovljenem delu ceste s sredinskim ločilnim pasom in robno prekinjeno črto optično zožuje cesto in vpliva na voznike, da vozijo z manjšo hitrostjo, kar je eden ključnih dejavnikov za izboljšanje prometne varnosti."
Ali bo novost imela novost dejanske pozitivne posledice in bo zmanjšalo število nesreč, nameravajo pri direkciji pozorno spremljati še naslednja tri leta. Po opravljeni analizi pa bodo pristopili "bodisi k širši implementaciji ali pa izbrisu označb."
andrej.leban@zurnal24.si
Črta je zaradi motoristov , da ne molijo glavo da drugo stran cestišča ! Sami ne vedo zakaj so jo …
Črto nič ne boli,če voziš po njej ali čez njo,kanede.
In še vedno so taki, ki niso sposobni zvoziti ovinka, ne da bi sekali obeh črt, kaj šele ene. Po …