Cenejši od dizla, za 100 kilometrov tri evre

Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Mitsubishi Mitsubishi outlander PHEV Foto: Mitsubishi Mitsubishi outlander PHEV Foto: Mitsubishi Mitsubishi outlander PHEV Foto: Mitsubishi Mitsubishi outlander PHEV Foto: Mitsubishi Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV
Nizozemska uspešnica mitsubishi outlander PHEV, tam so jih v enem letu prodali 15.000, je naprodaj tudi pri nas. Vstopni model s popustom stane 41.290 evrov, z državno subvencijo bo drugo leto, letos je subvencija znašala 3.000 evrov, celo cenejši od podobno opremljene dizelske različice.
Oglej si celoten članek

Ime PHEV izvira iz imena Plug-in hybrid EV. Plug-in pomeni priključni hibrid, torej, da baterijo, ki zagotavlja energijo električnemu motorju, s pomočjo kabla polnimo na električni vtičnici.

Pri Mitsubishiju so v izziv, zmanjšanje odvisnost od nafte in zmanjšanje škodljivih toplogrednih plinov, vključili priključni hibridni outlander PHEV, ki mu bo med drugim kasneje sledil tudi manjši in cenovno dostopnejši ASX.

Oblikovne razlike majhne, vozne velike

Razlike v primerjavi z outlanderjem z motorji na notranje izgorevanje so na prvi pogled minimalne, v praksi in številkah pa ogromne.

PHEV pravzaprav združuje več karakteristik v enem paketu, od udobja in neslišne vožnje električnih (EV) vozil, do stabilnosti in vodljivosti 4x4 vozil in prostornost ter z SUV zasnovo uporabnosti športnih terencev.

Foto: Mitsubishi Mitsubishi outlander PHEV Potovalna kabina kljub baterijam, ki so pospravljena pod dno vozila, ni izgubila na prostornosti. Tla zadnjih sedežev so morali dvigniti za 45 milimetrov, dno prtljažnika je višje za 19 milimetrov, prostornino prtljažnika so zmanjšali za 14 litrov in je 463 litrov, zadnja klop se zloži v popolnoma ravno dno. V prtljažniku je tudi poseben prostor za shranjevanje polnilnega kabla.

Najbolj pomembne razlike v potovalni kabini se nanašajo na prilagojeno ploščo z merilniki z osrednji prikazom iz menijev nastavitev, kjer lahko voznik spremlja ali energijo porablja iz motorja ali baterij, navigacijski sistem vključuje vse registrirane polnilne postaje po svetu, tudi v Sloveniji, prestavna ročica je prilagojena varčevanju z električno energijo baterije in podaljševanje dometa vozila.

Trije načini vožnje

Po en elektromotor, nameščen na sprednji osi (60 kilovatov (82 KM) in 137 Nm navora) in zadnji osi (60 kilovatov moči (82 KM) in 195 Nm navora) ter bencinski motor (2,0-litrski z 89 kilovatov moči in 190 Nm navora) nameščen na sprednji osi, mu omogočajo tri različne načine vožnje.

Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV V optimalnih razmerah lahko zgolj na elektriko brez emisij prevozi do 52 kilometrov poti. Električni motor deluje do hitrosti 120 km/h, ko je hitrost večja, ali pa v bateriji ni več shranjene dovolj energije, poganjanje vozila prevzame bencinski motor, menjalnik pa moč prenaša zgolj na prednji kolesi. Poznamo še hibridni način, ko generator pretvarja energijo bencinskega motorja v električno energijo in s tem polni litij-ionsko pogonsko baterijo (300 V /12 kWh), ki dovaja moč elektromotorju, na primer pri prehitevanja ali vožnji navkreber in s tem omogoča podaljšanje dosega vozila do 824 kilometrov.

Povprečna poraba 1,9 litra

Najcenejši način polnjenja baterije je ponoči, doma na hišni vtičnici. Baterija je s standardnim kablom (230 V/10 A) napolnjena v petih urah, z zmogljivejšim polnilnim kablom (380 V /16 A) v 3,5 urah, na hitrih polnilnicah se 80 odstotkov baterije napolni v pol ure. Garancija na baterijo je pet let. Tehnični vodja pri AC Mobil, generalnemu uvozniku za znamko Mitsubishi, je zatrdil, da ga je med preizkusom 100 kilometrov vožnje stalo 3,1 evra. Po tovarniških podatkih je poraba goriva v mešanem ciklu na 100 prevoženih kilometrov 1,9 litra bencina, izpusti CO2 so 44 gramov na kilometer poti.

Foto: Gregor Prebil Mitsubishi outlander PHEV

S subvencijo krepko pod 40 tisoč evrov

Outlander PHEV je naprodaj z dvema stopnjama opreme instyle in instyle+. Za oba ponujajo 2.500 evrov popusta, kar pomeni, da vstopna različica stane 41.290 evrov, instyle+ pa 42.290. Letos je bila državna subvencija za priključni hibrid 3.000. Pri AC Mobil so  zagotovili, da bodo popust obdržali tudi, ko bodo na voljo državne subvencije (neuradno te bodo), kar pomeni, da bo PHEV celo cenejši od najbolje opremljenega dizelskega motorja. O prodajnih številkah niso želeli govoriti, so pa dejali, da lahko, če bo povpraševanje, zagotovijo tudi 100 vozil za Slovenijo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 00:05 22. December 2014.

    Poraba v praksi pa je 4.33 l na 100km, če računamo da je elektrika zastonj in da pri njeni proizvodnji …

  • 17:37 20. December 2014.

    jaz dam pa slabih 6€ za 100km ampak na dolgi rok pridem ceneje skoz, saj se mi baterije nebodo iztrosle …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.