Pred dnevi je Tesla radikalno znižala cene. Kratkoročno so se tudi rabljena vozila občutno pocenila. Kaj bo pocenitev prinesla na daljši rok? Po podatkih britanske platforme AutoTrader so se cene za eno leto staro teslo "čez noč" v povprečju znižale za okoli 1.500 evrov. Z znižanjem cen se je močno povečalo tudi zanimanje za vozila znamke Tesla. Na spletni strani se je zanimanje povečalo za kar 113 odstotkov.
Rabljeni električni avto: ali bi ga moral kupiti?
Če razmišljate o nakupu rabljenega električnega vozila, morate upoštevati veliko stvari. Skupaj s spletno stranjo Doberavto.si smo pripravili nekaj pomembnih nasvetov in pobrskali, kaj je na voljo na trgu. Ponudba rabljenih električnih vozil je iz leta v leto bogatejša in pestrejša.
Cene "čez noč" močno padle
Večji učinek na druge rabljene električne avtomobile še ni bil ugotovljen. "Modeli, pri katerih ponudba raste hitreje od povpraševanja, imajo ceno," je dejal Richard Walker iz Auto Traderja. Pri številnih ponudbah je povpraševanje še vedno bistveno večje od ponudbe.
Tesla je sprva občutno znižala cene svojih modelov na Kitajskem, sredi januarja pa tudi v ZDA in Evropi. Glede na podatke spletne strani proizvajalca avtomobilov se je tesla model 3 v Nemčiji pocenil za 6.000 evrov. Proizvajalec električnih avtomobilov je podobno ravnal v drugih evropskih, to velja tako za model 3 kot model Y.
Konkretno pocenitev pomeni, da se je v Sloveniji vstopna cena za limuzinski model 3 spustila na 44.990 evrov. Long range različica z večjo baterijo in pogonom 4x4 stane od 52.990 evrov, športna različica performance pa je zdaj vredna 59.990 evrov.
Še bolj je razlika v cenah očitna pri križancu model Y, ki starta s ceno 46.990 za najnovejšo različico z zadnjim pogonom. To je torej le dva tisočaka nad občutno manjšim modelom 3, medtem ko je bila prej razlika tri tisoč evrov.
Največje znižanje cene pa sta doživeli različici long range in performance. Prva zdaj stane 53.990 evrov, medtem ko je bila še konec lanskega leta vredna okoli 66 tisoč evrov. Športni performance pa je zdaj na voljo že za 63.990 evrov, kar je sedem tisoč evrov manj. Prav vsi modeli v osnovni opremi torej spadajo v kategorijo za subvencijo Ekosklada, ki postavlja vrhnjo mejo na 65 tisoč evrov. Subvencija znaša 4.500 evrov. Konkretno pri modelu Y long range je razlika med staro ceno, ki ni zapadla v subvencijo, in novo ceno za kupca lahko kar 25 odstotna. Omenjene cene so za osnovne različice tesel, brez funkcij naprednejše polsamodejne vožnje, ki pa jo je mogoče vključiti naknadno.
Tesla cenovno pritiska na konkurente
Dolgoročno bi lahko bili učinki po besedah Maartena Baljeta, generalnega direktorja B&F Analytics, precej majhni. "Znižanje cen modela 3 je treba gledati v širšem časovnem kontekstu: v zadnjih nekaj letih so se cene modela 3 znatno zvišale, zdaj je prišlo do prilagoditve cene navzdol."
Tako kot drugi proizvajalci je Tesla v zadnjih mesecih za dvig cen izkoristil veliko povpraševanje in omejeno ponudbo. Cena modela 3 RWD je v Nemčiji zdaj za 1.000 evrov višja kot pred letom dni, januarja 2022.
Omenjeno znižanje cen bo gotovo pomenilo dodaten pritisk na ostale konkurente med proizvajalci velikostno primerljivih električnih avtov, ki so že doslej težko sledili agresivnemu ameriškemu tekmecu.
Baljet prav zaradi tega vidi večji pritisk na tekmece. Tudi zato, ker sta model 3 in model Y trenutno najbolj prodajana Teslina električna avtomobila. "Ko Tesla znižuje cene, svoje konkurente - z redkimi izjemami - postavlja pod pritisk," izjavo Baljeta povzema Automobilwoche. Teslino prilagoditev cen lahko razumemo tudi kot znak, da kupci novih avtomobilov po dolgem obdobju pomanjkanja ponudbe ponovno pridobivajo močnejši položaj.
Tudi drugi strokovnjaki zaradi Tesline poteze pričakujejo pomemben vpliv na konkurenco: "Znižanje cen prihaja hitreje in bolj brutalno, kot je bilo pričakovano. Tesla bi si lahko prizadevala izriniti konkurente s trga," je dejal Antoine Weill, partner pri svetovalni družbi Simon-Kucher & Partners.
Nekateri rabljeni EV modeli se še vedno dražijo
Teslin korak pozorno opazujejo v vodstvih drugih proizvajalcev. Fabrice Cambolive, šef znamke Renault, razmišlja drugače. Za Automobilwoche je povedal: "Če znižate prodajne cene za deset ali več odstotkov v enem tednu, bo to škodilo obstoječim strankam. Stabilnost je tisto, kar za nas šteje."
Pri Auto Traderju podatek o padcu cen rabljenih povezujejo tudi z večjo ponudbo rabljenih električnih avtomobilov. Na trg je prišla velika količina rabljenih tesel. Po oceni AutoTraderja jih je 208 odstotkov več kot leto prej.
Najnovejši podatki podjetja Auto Trader kažejo, da tudi maloprodajne cene električnih vozil na splošno padajo. Januarja so cene električnih vozil padle za 0,9 odstotka glede na december – to je že peti mesec zapored, ko cene rabljenih električnih vozil padajo.
Vendar pa pri Auto Trader poudarjajo, da nekatera električna vozila še vedno pridobivajo vrednost. Cena peugeota e-2008 je zrasla za 11 odstotkov, citroëna e-C4 pa 7,7 odstotka.
Tisti modeli, pri katerih ponudba raste hitreje od povpraševanja, doživljajo prilagoditev cen, vendar obstaja veliko modelov, pri katerih je povpraševanje enako močno, če ne celo večje od ponudbe. Ti se posledično hitro prodajajo, hkrati pa je dobiček za prodajalce velik.
Še na trajekt ne bodo smeli, kaj šele v garažne hiše, ker gorijo kot šibice...Cena vozila vsaj za tretino večja …
Če mi ga dajo zastonj, bi pomislil ali ga vzeti ali ne.
"Modeli, pri katerih ponudba raste hitreje od povpraševanja, imajo ceno," To pa ne bo držalo. Vsaj ne v tem kontekstu...