Danes zgodaj zjutraj, ko je bilo v Ljubljani minus 11 stopinj Celzija, nas je obvestil bralec, da je moral klicati avtovleko, ker je zategnil ročno zavoro, ki nato ni več popustila. Ena od napak, ki jo vozniki pogosto naredijo, je zategnitev ročne zavore v polarnem mrazu. Če to ni nujno potrebno (na ravni podlagi), se raje odpovejte in pustite avto zgolj v prestavi, saj lahko zavorne ploščice primrznejo od diske, še posebej, če so vlažne ali zasnežene.
Vremenoslovci so ob 7. uri zjutraj povsod po Sloveniji izmerili temperature pod lediščem. Zaradi jasnega vremena so še posebej noči zelo mrzle, jutro je ponekod prineslo temperautere celo minus 19 stopinj Celzija, poleg tega se obeta veter, ki bo še okrepil občutek mraza.
Takšne razmere "pravila igre" spreminjajo tudi v prometu. Najprej je tu velika nevarnost poledice. Še posebej nevarno bo na vetru izpostavljenih mestih, denimo na mostovih in podvozih.
Nikar z glavo skozi zid
Brane Legan, inštruktor varne vožnje pri AMZS, opozarja voznike, naj bodo pozorni na barvo cestišča. "Da je cesta suha, prepoznamo po sivi barvi, ki je posledica ostankov soljenja. Vlažna cesta postane temnejša, takšni cesti pravimo, da je 'kosmata'. Preudaren voznik mora stalno paziti in prilagajati hitrost razmeram, prav tako je pomembna zadostna varnostna razdalja. Na vsak način pa velja upoštevati priporočila pristojnih služb in naj pot na območja, kjer so razmere zaostrene, preložimo, če res ni nujna. Skratka, nikar z glavo skozi zid."
Stari dizel bo imel probleme
Vozniki dizlov morajo ob ekstremno nizkih temperaturah vzeti v ozir tudi možnost "zmrzovanja" goriva, oziroma izločanja parafinov, zaradi česar se dizelsko gorivo zgosti in zamaši filtre. V skladu s pravili mora biti vso dizelsko gorivo, točeno med 16. novembrom in 28. februarjem, odporno na temperature najmanj -20 stopinj Celzija, a bi moralo gorivo zdržati še precej več.
Če pa imate v rezervoarju gorivo, ki ste ga točili do sredine novembra, pričakujte težave, saj takšno gorivo zdrži le temperature do okoli -10 stopinj Celzija. "Poletno" gorivo, točeno do konca septembra, pa se denimo prične gostiti že kmalu pod lediščem. Bencin je precej bolj vzdržljiv.
Realna temperatura lahko še precej nižja
Da mraz avtu ne bo prišel do živega, je potrebno skrbeti za formo obtočnega sistema goriva, v prvi vrsti redno menjavo gorivnega filtra. Upoštevati pa je tudi potrebno, da je med vožnjo zaradi vpliva vetra in zaradi bližine tal realna temperatura okoli rezervoarja tudi več kot pet stopinj nižja od tiste, ki jo navajajo vremenoslovci za vaš kraj. Prav tako je filtrirnost goriva merjena v laboratoriju, do zgoščevanja v naravnem okolju lahko pride še dve ali tri stopinje prej.
V dnevih, ko so napovedane zelo nizke zunanje temperature, ki lahko presežejo mejo naravne temperaturne obstojnosti goriva, je priporočljiva tudi uporaba namenskih aditivov za izboljšanje filtrirnosti. A takšni dodatki delujejo le preventivno, torej, ko je gorivo v rezervoarju še bistro, prav tako je za dobro mešanje aditiv potrebno dodati pred točenjem goriva. Nekateri sodobni avtomobili imajo sicer samostojne grelce filtra za gorivo, ki omogočajo normalno filtriranje. Če avto zaradi zgostitve goriva vendarle obstane, praviloma pomaga le izčrpanje goriva iz rezervoarja in napolnitev z svežim. Praksa, ko nekateri kar podkurijo pod rezervoarjem, je seveda vse prej kot priporočljivo početje.
Če parkiraš na ravnem v čemu je problem? Saj ni nasvet, da se parkiraj na klanec in ne zategni ročne...
S trajekta! Tu se govori o parkiranju na ravnih, stabilnih površinah, ne pa o parkiranju na trajektu
pri -3 jauarja je pa res polarno mrzlo... a seveni sij ste gledal ponoči? pa polarne medvede srečal? pejte nekam …