Carlos Ghosn je avtor ene najbolj markantnih zgodb avtoindustrije zadnjih 20 let. Francoski Brazilec libanonskih korenin je leta 1999 prišel v Nissan iz Renaulta kot zadnji poskus japonskega velikana, da se reši bankrota. Ghosn je Nissan postavil na glavo, ga močno povezal z Renaultom in iz skupne alianse ustvaril sinergijo med obema znamkama, ki jo še danes s pridom izkoriščata pri razvoju in izmenjavi tehnologij.
Ghosn je vse do lanskega leta sedel na dveh stolih hkrati, saj je bil generalni direktor tako Nissana kot Renaulta. V njegovem času sta se obe znamki močno okrepili na svetovnih trgih, tesno sta se povezali tudi s koncernom Daimler ter z ruskim AutoVAZ.
A kot da to ne bi bilo dovolj, se je Ghosn lansko jesen usedel še na tretji stolček hkrati, saj je po prevzemu bolnega Mitsubishija prevzel še to direktorsko funkcijo.
62-letni Ghosn je že takrat namignil, da bo to vendarle preveč za 24 ur, kolikor jih šteje dan, prav tako se s 1. aprilom izteka njegov srednjeročni poslovni načrt za Nissan.
Za svojega namestnika pri Nissanu je že lani imenoval 63-letnega Hiroto Saikawo, veterana iz Nissanovega vodstva, sedaj pa so pri zvezi še uradno potrdili, da s 1. aprilom Saikawa prevzema Nissan s polnimi pooblastili kot novi generalni direktor. Ghosn bo ostal na funkciji "predsednika" Nissana, še naprej bo tudi vodil Mitsubishi, ter obdržal funkciji generalnega direktorja Renaulta in alianse Renault - Nissan, ki je z okoli 10 odstotno rastjo tržnega deleža od leta 2010 četrta največja avtomobilska skupina na svetu za VW, Toyoto in General Motorsom.
Čeprav avtokrativnemu Ghosnu mnogi pripisujejo mojstrstvo razumevanja izzivov časa in sprememb v avtoindustriji, se mu v preteklosti vendarle ni vse posrečilo. Tudi v primeru Nissana, ki je kljub okrevanju zaostal za ciljem dobičkonosnosti in tudi glede globalnega deleža.
dezurni@zurnal24.si
zelo podjeten človek,ko bi bili naši politiki in tudi nekateri gospodarstveniki taki,bi se kopali v denarju-če,ker bi nam nekateri vse …