Na bencinskih črpalkah ni nenavaden prizor, ko nekdo natoči le za petaka ali desetaka goriva. A ta praksa na dolgi rok za avtomobilski motor gotovo ni najboljša.
Kot kaže raziskava AMZS o vedenjskih navadah voznikov, ima 39 odstotkov voznikov in voznic navado voziti tako dolgo, da zasveti lučka za gorivo. AMZS izpostavlja, da je lahko predvsem na potovanjih to hitro razlog za slabo voljo, če vozilo obstane v zastoju na avtocesti ali pa takrat, ko je bencinska črpalka, kjer voznik namerava ustaviti, zaprta.
Če imate že radi lučko, vsaj točite polno
Odlašanje z obiskom črpalk pa ni priporočljivo niti zaradi vzdrževanja avtomobila. Nekoč, ko so bili rezervoarji avtomobilov še kovinski, je bila glavna nevarnost rja, ki se je zelo hitro pojavila v na pol praznih rezervoarjih. Pri modernih avtomobilih je sicer ta skrb odveč, saj so rezervoarji postali plastični.
Pri modernih motorjih, ki delujejo po principu neposrednega vbrizga goriva, pa se je pojavila nova težava, saj takšni motorji za brezhibno delovanje zahtevajo zelo čisto gorivo. Ker pa nobeno gorivo ni stoodstotno čisto, se na dnu rezervoarja pojavljajo usedline, ki jih lahko v primeru nizkega stanja goriva potegne v cevni sistem. Tam pa smeti lahko poškodujejo injektorje in črpalko goriva, kar lastnika krepko udari po žepu, opozarjajo v servisni službi Avtotehne Vis.
Kot dodajajo, pa s tehničnega vidika ni potrebno skrbeti, če lastnik rezervoar vedno toči polno in nato počaka, dokler se ne prižge lučka, saj takrat ni težav glede usedlin. Precej slabše pa je, če v rezervoar točimo le po nekaj litrov in je kazalec za gorivo vedno na robu rezerve.
Ne vem zakaj bi tankal za 10€ ali 20€ če na koncu v tak naliješ čisto isto količino pač enkrat …
filtre pa tudi menjavat pogosteje ko vso svinarijo poberejo pa se zamašijo
Večji problem je, da v tej preljubi sloveniji ni gnarja da bi šli tankat predno je res nujno in tankamo …