C5 aircross je novi Citroënov SUV

Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross
Citroën je na avtomobilskem salonu v Šanghaju 2017 premierno predstavil svoje športno terensko vozilo nove generacije C5 aircross, zasnovano neposredno po navdihu konceptnega vozila aircross, ki je bilo predstavljeno v Šanghaju leta 2015. Posebnost vozila je vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki.
Oglej si celoten članek

Pri Citroënu so na koncu zelo futuristični videz nekoliko omilili in C5 aircrossa oblikovno poenotili z modeloma C4 cactus in C3. Novi SUV v dolžino meri 4,5 metra, širok je 1,84 metra in visok 1,67 metra. Medosna razdalja meri 2,73 metra.

Zahvaljujoč nekoliko dvignjenim zadnjim stebričkom je vtis, da streha lebdi. Kolesa in platišča merijo med 17- in 19-palcev, veliko je možnosti personalizacije. Tudi C5 aircross je opremljen z zaščito blatniških košev in spodnjih delov karoserije, dodatno pa z grafično obrobo zaščitnih oblog Airbump® (zračnih žepov) z barvitim poudarkom.

Ogromen digitalni zaslon

Tako kot pri C4 cactusu in C3 je tudi pri novem modelu potovalna kabina zasnovana moderno in precej futuristično. Pri Citroënu pravijo, da so uporabili materiale, ki potnikom dajejo vtis, da se vozijo v vozilu višjega cenovnega razreda. Voznik ima na razpolago instrumentno ploščo z 12,3-palčnim digitalnim zaslonom TFT. Na sredini so umeščeni zračniki in 8-palčni kapacitivni zaslon na dotik HD z upravljalno ploščo na dotik, ki tvorijo en sam popolnoma integriran sklop.

Postavljen je na arhitekturo EMP2, ki jo je razvil PSA in jo uporablja tudi novi peugeot. 3008. Različica predstavljena v Šanghaju je sicer namenjena kitajskemu trgu.

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Kot letenje na preprogi 

Največja posebnost C5 aircrossa pa je vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki (Progressive Hydraulic CushionsTM). Citroën do inovacijo predstavlja premierno, z njo pa bo v prihodnosti opremil tudi ostala vozila iz prodajnega programa. Med razvojem novega vzmetenja je bilo predloženih 20 patentov. Princip delovanja tega sistema je povsem preprost. Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski dročnik, pa ima tehnologija "Progressive Hydraulic CushionsTM" še dodatna dva hidravlična dročnika (za raztezanje in za kompresijo), po enega na vsaki strani. Vzmetenje tako deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja:

pri rahli kompresiji in rahlem raztezanju vzmet in amortizer istočasno nadzorujeta vertikalne premike brez posredovanja hidravličnih dročnikov. Vendar pa so lahko inženirji po zaslugi teh dročnikov zagotovili vozilu bolj neoviran hod vzmetenja, kar daje občutek lebdenja na "leteči preprogi" in se zdi, kot da vozilo preletava deformacije na cestišču;

pri močnejši kompresiji in močnejšem raztezanju pa vzmet in amortizer delujeta istočasno s hidravličnim dročnikom za kompresijo ali raztezanje, ki tako premik progresivno upočasnijo, in s tem preprečijo nagle zaustavitve na koncu hoda. V nasprotju s klasičnim mehanskim dročnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne, pa hidravlični dročnik energijo absorbira in jo razprši. Pri tem torej ni nobenega odskoka.

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Tudi priključni hibrid

Na Kitajskem bo na voljo z bencinskimi motorji zadnje generacije s 165 KM (THP 350) in 200 KM (THP 380) ter s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Hkrati bo prvo vozilo na Kitajskem, ki bo opremljeno s pogonskim sklopom Plug-In Hybrid PHEV e-AWD. Pogonski sklop, ki vsebuje motor z notranjim zgorevanjem z 200 konjskimi močmi in dva električna motorja (eden spredaj in eden zadaj), skupaj razvije 300 konjskih moči. Na voljo so štirje načini uporabe: 100 % električni način (z avtonomijo do 60 km), hibridni način za dolge razdalje brez polnjenja, kombinirani način in 4X4. Inovativna tehnologija omogoča polnjenje akumulatorja v fazi upočasnitve ali med vožnjo prek motorja z notranjim zgorevanjem.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.