Zdelo se je, da Bugattija, ki si je s predhodnikom veyronom supersport pri 429 km/h dolgo časa lastil rekord najhitrejšega serijskega avtomobila, sploh ne zanima, kako hitro bi zmogel iti njegov naslednik chiron, če bi mu odvzeli vse blokade iz motorja. Vsaj tako so dajali vedeti v javnih nastopih in serijskemu chironu postavili blokado na 420 km/h.
Pa je bila draž rekorda, ki si ga je skoraj zadnji dve leti lastil koenigseeg agera RS s 444,6 kilometri na uro, le prehuda.
Bugatti je izdelal posebno različico chirona z 25 centimetrov podaljšanim zadkom. Odstanili so gibljivo krilo in ga nadomestili s fiksnim usmerjevalnikom zraka, da so čim bolj izničili upor. Hkrati spremenjena aerodinamika skrbi za več pritiska h tlom pri visokih hitrostih. Avtu so nataknili posebne Michelinove pnevmatike, ki so sposobne prenašati tako silovite sile, a so še vedno legalne za cestno vožnjo. Pri podvozju so sodelovali s specialisti pri znamki Dallara, precej so si dali opraviti tudi s prilagoditvami W16 motorja in izpušnega sistema. Motor zmore impresivnih 1,177 kilovatov (1.600 KM), kar je sto "konjev" več od serijskega avta.
Fotografij notranjosti niso objavili, gre pa za enosedežnika. Kabino so ojačali s kletko, zaradi znižanja mase so ga precej oskubili.
Avto so testirali pod budnim očesom neodvisne tehnične organizacije TÜV na 8,7 kilometra dolgi testni progi v Ehra Lessien v Nemčiji. Krmilo je imel v rokah Bugattijev uradni testni voznik Andy Wallace.
Video vožnje spodaj
16 valjni osemlitrski motor je chirona pognal vse do neverjetne hitrosti 490,484 km/h! S tem je postal bugatti chiron ne le najhitrejši serijski avto na svetu, temveč tudi prvi, ki je presegel magično mejo 300 milj na uro. Preračunano je drvel s 304,773 miljami na uro.
Kako hitro je to, pove podatek, da je japonski šinkansen vlak v primerjavi s chironom pravi počasne in da veliko manjših letal sploh ne zmore doseči takšne vrtoglave hitrosti.
Na koncu tega tehnično gotovo izjemnega dosežka se vseeno postavlja vprašanje, ali bo chiron uradno obveljal za hitrejšega od koenigsegg agere RS. Bugatti je pojasnil, da gre pri rekorderju za "skoraj" serijsko različico prototipa. Ker za zdaj ni potrdila, da bodo dejansko zagnali maloserijsko proizvodnjo rekordnega hiperavtomobila, je tudi še v zraku zapis v Guinessovo knjigo rekordov.
dezurni@zurnal24.si
to je zelo pomembno za naše državljane ! Jaz bi z njim peljal Šarca in kompanijo , ter se zaletel …