Bugatti je na predvečer pričetka salona v Ženevi predstavil svoj novi (in še vedno edini) model, naslednika veyrona. Chiron nadaljuje zgodbo, med drugim napoveduje, da bo podrl rekord najhitrejšega serijskega avta, ki ga nosi predhodnik.
To izjavo podpira vrsta presežkov. Najprej je tu lahka gradnja, ki je v veliki meri izdelana iz ogljikovih vlaken, celo njegov zadnji del. Zadaj je nameščen velikanski W16 motor, ki mu pri dihanju pomagajo kar štiri turbine. Njegova moč je 1.103 kilovate (1.500 KM), navora je kar 1.600 Nm. Da lahko sedemstopenjski menjalnik opravi s takšnimi številkami, so vgradili "največjo" sklopko v serijskem avtu.
Podvozje je prilagodljivo v petih različnih stopnjah, odvisno od ceste, po kateri hrumi. Za ustavljanje skrbijo ogromni zavorni diski in zmogljive čeljusti. Spredaj so Michelinove pnevmatike 20-palčne, zadaj 21-palčne. Bugatti zanimivo obljublja lastnikom, da bo servisiranje pnevmatik odslej veliko lažja, s čimer so se odzvali na kritike pri veyronu.
Hitrost je, kot rečena 420 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h manj kot 2,5 sekunde. Pri takšnih avtih so sicer pomembne še druge številke, kot je čas, ki ga potrebuje do 300 km/h, ali pa da se pri takšni hitrosti tudi ustavi. O teh številkah pri francoski butični znamki bolj kot ne še molčijo, le glede pospeška do 300 km/h so povedali, da bo "pod" 13,6 sekunde. A hkrati napovedujejo, da je avto sposoben peljati še veliko hitreje, prek rekorda, ki trenutno uradno znaša 434 km/h. To bodo verjetno dosegali s posebnimi izvedenkami.
Bugatti napoveduje proizvodnjo 500 chironov, menda je tretjina med njimi že prodanih ali v fazi prodaje. Zraven sodijo še različni izdelki, kot so kovčki in celo čevlji.
Cena za chirona je 2,4 milijona evrov. Če jih imate, kar hitro v vrsto.
dezurni@zurnal24.si
Jez sem pa danes zvedel kakšne obresti daje NLB na depozit in bi me skoraj "fršlok" zadel. Nakup sem odložil, …
a take ki jih ni treba vračat? :)
Uf. To bom pa nabavil. Mislim, da sem ravno danes dobil mail od NLB-ja, da ponujajo ugodne kredite.