Alternativa. Začetna cena je 300 evrov nižja od primerljivo močnega dizla, stroški goriva na sto kilometrov poti so skorajda identični, za oba pa velja petletna garancija. Tehtnica bi bila na strani LPG, če ne bi upoštevali stroškov servisov.
Tovarniška predelava na utekočinjeni naftni plin je dobra naložba, če je avto veliko na cesti, saj je to garancija, da je preklapljanje med bencinskim in LPG-energentom kar najboljše za trdoživost motorja, mazalni sistemi pa delujejo idealno. V primerjavi zgolj z motorjem na bencin pa je treba vedeti, da je poleg začetnega vložka treba predvideti višje stroške rednih servisov. K sreči zaradi velike cenovne razlike v cenah energentov razlika hitro kopni. Drugače je v primerjavi med LPG in dizelskim JTD-motorjem, saj je LPG upoštevaje nakupno ceno in servisne stroške že takoj hendikepiran za okoli 600 evrov, ki jih bo na bencinskih črpalkah le počasi lovil. V tej primerjavi so torej v ospredju individualne potrebe.
Kot običajni bencinar
LPG je v primerjavi z dizlom tišji in pri speljevanjih prijaznejši, kar pride posebno prav v mestni in obmestni vožnji. Razlika z običajnim bencinarjem pa je skupni doseg, saj je zaradi dodanega 38-litrskega rezervoarja za plin, kjer bi moralo biti rezervno kolo, prav dizelski.
Poleti bolj varčuje
Umirjeno. Vožnja se v ničemer ne razlikuje od tiste pri klasičnem bencinarju. Motor z le po dvema ventiloma na valj zmore 57 kilovatov, kar ne omogoča dinamičnejše vožnje, 115 njutonmetrov navora pa v praksi pomeni tesen stik z ročico menjalnika. Tukaj je dizel gotovo v prednosti.
Da vozi na plin, v primerjavi z običajnim bencinarjem voznika opozarja le indikator na zaslončku med merilniki. Poleti je mogoče praktično ves čas voziti le na plin, v hladnejših dneh pa se mora avtomobil najprej ogreti z bencinom. Takrat poraba v primerjavi z bencinsko različico hitro poskoči, medtem ko se je po naših meritvah v poznopoletnem času gibala okoli deset odstotkov višje. Točenje plina zahteva nekaj minut več.
Primerjava med tremi pogoni:
Punto evo5v (easy) |
1,4 bencinar |
1,4 LPG |
1,3 JTD dizel |
Cena novega (v €) |
10100 |
11530 |
11830 |
Stroški energenta* (€/100 km) |
8,23 |
5,44** |
5,75 |
Servisi do 120.000 km (v €) |
905,6 |
1691,88 |
773,35 |
* - upoštevana normna kombinirana poraba in trenutne cene, ** - vožnja le na plin
Punto evo5v (easy) |
1,4 bencinar |
1,4 LPG |
1,3 JTD dizel |
Cena novega (v €) |
10100 |
11530 |
11830 |
Stroški energenta* (€/100 km) |
8,23 |
5,44** |
5,75 |
Servisi do 120.000 km (v €) |
905,6 |
1691,88 |
773,35 |
Iz prve roke ;-)<br /><br />Imam fiat bravota t-jet 120 turbo predelanega na plin pri G-1 in zadeva je bomba …
Seveda je za dpf dizle, prav zarad njih so ga naredili. Za bencinarje je tudi prejšne čisto vredu, ampak razlike …
4 litre olja v akciji (elf, valvoline, castrol, olje za bencinarja je pač olje...karkoli se dobi v akciji) cca 20€. …