Ljubljana, jutranja vlaga in temperatura pod Celzijevo ničlo, zamrznjena vetrobranska stekla. Skupaj smo parkirali dva avtomobila. Prvi, hibridna ford kuga, je bil opremljen s tehnologijo za hitro ogrevanje vetrobranskega stekla, drugi avtomobil pa je bil odvisen le od šob gretja.
Oba avtomobila smo zagnali hkrati in za odmrzovanje šipe uporabili sredstva, ki so bila na voljo. Pri obeh avtomobilih smo v vetrobransko steklo usmerili šobe gretja, v kugi pa smo pritisnili še tipko za aktivacijo sistema za odmrzovanje, ki vetrobransko steklo ogreva s pomočjo električnih grelnih nitk, ki so integrirane v samo steklo. Oziroma nam gumba posebej ni bilo treba pritiskati, saj se gretje vetrobranskega stekla aktivira takoj, ko na klimatski napravi vključimo sistem za hitro gretje kabine.
Potem smo čakali in merili čas. Na fordu kugi se je led na vetrobranskem steklu odtajal že po dobrih dveh minutah in vse kar je bilo potrebno, je, da smo vodo z vetrobranskega stekla obrisali z brisalnikoma. V avtomobilu brez sistema za gretje stekla pa smo morali čakati več kot četrt ure. To pomeni, da bi se lahko s fordom zjutraj v služno odpeljali dobrih deset minut prej ali pa bi nam ta čas ostal za podaljšanje prijetnega jutranjega dremeža ali kakšen drug opravek v toplem stanovanju.
Zimski paket
Seveda lahko led z vetrobranskega stekla odstranimo tudi hitreje in ne čakamo, da ga bo stopilo gretje, vendar lahko s tem povzročimo tudi škodo. Če z njega preveč zavzeto strgamo led, lahko vetrobransko steklo tudi poškodujemo, če pa poskušamo led prehitro obrisati z brisalniki, pa lahko sceframo gumijaste metlice, ki svojega dela v dežju ne opravljajo več dobro in jih je treba zamenjati. Kar pa precej stane in strošek dokupa sistema za ogrevanje vetrobranskega stekla se lahko hitro povrne.
Ogrevanje vetrobranskega stekla je pri Fordu vključeno v zimski paket, ki poleg njega vključuje še gretje volanskega obroča ter gretje (in zračenje) prednjih in zadnjih sedežev. V najvišjih paketih opreme ST-line X graphite tech edition in vignale je zimski paket vključen v ceno, sicer pa je zanj treba odšteti 710 evrov. Seveda pa s tem paketom dobite več kot le električno gretje prednje šipe. Kdor tega še ni preskusil, ne more vedeti, kako prijetno je, ko vam v hladnem zimskem jutru hrbet grejejo sedeži, roke pa vam ogreje segret volanski obroč.
Pri slovenskem uvozniku Forda pravijo, da poskrbijo, da so vozila, ki jih imajo na zalogi, v glavnem opremljena z zimskim paketom. Zanimanja zanj je namreč toliko, da lahko o njem skoraj govorijo kot o standardni opremi novih vozil. Na svoj sistem odmrzovanja vetrobranskega stekla, ki ga ponujajo že dobri dve desetletji in so ga ponujali tudi med prvimi nepremijskimi proizvajalci, so ponosni, saj voznikom prihrani jutranje skrbi in poveča varnost voznikov na cesti.
Predpriprava na vožnjo
Ford kuga, in tudi drugi fordi, pa so standardno opremljeni s še enim sistemom, ki lahko voznikom in njihovim sopotnikom olajša življenje v hladnih zimskih dneh (ali pa tudi v poletni vročini). Preko aplikacije FordPass, ki si jo naložite na pametni telefon in omogoča daljinski dostop do vrste podatkov o avtomobilu, lahko namreč avtomobil na daljavo tudi predčasno vžgete in ga tako pripravite na začetek vožnje.
Zgolj s pritiskom na gumb lahko namreč avtomobil približno pet minut pred odhodom na daljavo vžgete in s tem aktivirate tudi vnaprej nastavljene sisteme za ogrevanje kabine in stekel. Ko pridete do avtomobila, je zato ta vsaj odmrznjen, če ne že prijetno ogret. Ko odprete vrata, se vključijo tudi gretje volanskega broča in sedežev in v prijetno ogreti kabini se lahko takoj odpeljete.
Pri Fordu pravijo, da je preko aplikacije mogoče predčasno vžgati vse avtomobile, ki so opremljeni s samodejnim menjalnikom, tako različice z motorji z notranjim zgorevanjem, kot tudi hibridne, priključno hibridne in električne avtomobile. Delovanje se sicer med pogonskimi sklopi malce razlikuje.
V avtomobilih z bencinskim ali dizelskim motorjem ogrevanje poteka s pomočjo motorja, v dizlih pa tudi s pomočjo dodatnega električnega grelnika. V hibridih in priključnih hibridih ogrevanje primarno tudi poteka s pomočjo bencinskega motorja, ob hladnem zagonu pa tudi s pomočjo visokonapetostnega električnega grelnika. Baterijska električna vozila pa za gretje izključno uporabljajo toploto iz visokonapetostnega grelnika in drugih visokonapetostnih komponent.
Po gorivo brez zadrege
Glede na to, da z aplikacijo avtomobil na daljavo vžgemo, bi nas lahko skrbelo, da ga bo kdo odpeljal. Razloga za strah ni, saj brez ključa ni mogoče niti vstopiti v kabino, kaj šele avtomobil odpeljati. Ko se približate avtomobilu, ga morate namreč kljub temu odkleniti, napis na armaturni plošči pa vas poleg tega opozori, da morate, preden avtomobil odpeljete, pritisniti še gumb za zagon. In to kljub temu, da je velika verjetnost, da motor v tistem trenutku deluje. Poskrbljeno pa je tudi zato, da avtomobil, ki bi ga na daljavo vžgali, potem pa nanj pozabili, ne bo celo noč prižgan porabil vsega goriva. Če avtomobila ne odpeljete, se bo namreč po določenem času spet samodejno ugasnil.
Še nekaj nam pride pozimi lahko zelo prav. Fordovi avtomobili so namreč že nekaj let opremljeni s sistemom za natakanje goriva "Easy Fuel", ki ga ima tudi hibridna ford kuga. Odprtina za nalivanje goriva v posodo namreč nima klasičnega pokrovčka, ki se nanjo privije, ampak za zapiranje odprtine skrbi kar tesnilo na loputi.
In zakaj je to dobra rešitev? Kolegu se je pred kratkim v hudem mrazu zgodilo, da na bencinski črpalki ni mogel odviti pokrovčka in je skoraj ostal brez goriva. Šele, ko je avtomobil ogrel v garaži, je lahko odvil pokrovček. Če je na avtomobilu sistem "Easy Fuel" pa takšne sitnosti odpadejo, saj se točilna odprtina odpre skupaj z loputo.
kot prvo v zakonu o prometu je kazen če avto stoji na mestu in laufa- 80 eurov. kot drugo, tole …
Vse dodatki za mehkužce,ki niso vajeni malo potrpeti. Pa potem,ko avto parkirajo in se odpravijo naprej peš po mestu,si omislijo …
Madona mamo pa res hude zime ....