Boxster je športnik za (dvojno) krizo

Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster Foto: Andrej Leban Porsche boxster
Porsche boxster je z drugo generacijo dokončno stopil iz sence večjega in slavnejšega brata 911. Po njem odslej povzema le še tehnične bonbončke, hkrati njegova lahka in športna zasnova ob dveh močnih, a cenejših motorjih zagotavlja obilo vetrovne zabave.
Oglej si celoten članek

Ekonomski časi so daleč stran od rožnatih, še tako uspešen samorasli podjetnik si danes verjetno obotavlja privoščiti si nesramno drag uživaški avtomobil, tudi zaradi posledično hitrega ožigosanja z zmerljivko na "t". Povrh vsega država te dni še enkrat več udarja po dražjih in močnejših avtomobilih z novimi dajatvami, kar zastavlja dodatno vprašanje o racionalnosti velikih športnikov.

Kakšna nagrada torej preostane človeku, katerega uspeh temelji na dolgoletnem delu in ga je zdaj začela obiskovati še kriza srednjih let? Odgovor morda ponuja prav boxster. Je namreč razmeroma dostopen roadster velikih zmogljivosti, do potankosti premišljene zasnove in jasno identiteto. Nič več ni sposojenih delov od 911-tke, kljub značilnemu Porschejevemu oblikovalskemu slogu je na cesti zlahka prepoznaven.

Daljše, širše, nižje, lažje

Njegova karoserija je nižja, širša in daljša od predhodnikove, predvsem pa je lažja. Previsa sta odslej krajša. Nad režami za zrak čez dan svetita LED trakova, okvir vetrobranskega stekla je položnejši in potisnjen bolj nazaj, na boku sta veliki zajedi za dostop zraka, tudi zadek daje vedeti, iz katerega hleva prihaja avtomobil. Izginil je grbasti pokrov za streho, zato postava deluje še nižja in elegantnejša. Običajna različica ohranja značilni ovalni izpuh, boxster S ima dvojno cev.

Šestvaljnik bokser zasnove je sredinsko nameščen in sploh ni viden, pa če odprete prednji ali zadnji prtljažnik. V obeh je sedaj prostora že kar veliko, tako da lahko na potovanje sopotnica vzame kakšno manjšo torbo več. Prostora je po zaslugi daljše medosne razdalje več tudi v dvosedi potniški kabini, po videzu povzeti po vseh modernih porschejih. Na sredinskem padajočem tunelu je stikalo za streho, ki je odslej popolnoma avtomatizirana in se zloži ali raztegne v pičlih devetih sekundah in to tudi pri hitrosti 50 km/h. Tam so glede na opcije tudi stikala za nastavitve podvozja, avtomobil ima v paketu chrono t. i. launch control in prvič doslej tudi naperke ob volanu v kombinaciji s hitrim sedemstopenjskim PDK dvosklopčnim menjalnikom, ki je sicer vedno na voljo za doplačilo.

2,7- in 3,4-litrski motor

Motorni različici sta dve - boxster in boxster S, pri čemer je prva zaradi prostornine in izpustov še posebej pisana v prid slovenskim davkom. 2,7-litrski motor razvije 195 kW (265 KM), kar je 7 kilovatov več od večjega predhodnika. Ima serijski start&stop sistem in šeststopenjski ročni menjalnik. 5,8 sekunde je dovolj, da igla na tipično zasnovanem trojnem merilniku prekrije številko 100, z avtomatiko gre še hitreje. Končna hitrost je nad 260 km/h, poraba pa 8,2 litra na 100 km z ročnim in 7,7 litra z avtomatskim menjalnikom. Izpust je v prvem primeru 192 gramov CO2/km, v drugem pa le še 180 gramov.

Boxster S ima 3,4-litrski motor z 232 kW (315 KM). Do stotice trene 5,1 oz. 5,0 sekunde, najvišja hitrost je tik pod 280 km/h. Poraba je 8,8 litra z ročnim in 8,0 litra s PDK menjalnikom, izpusti pa 206 in 188 gramov. Z doplačljivim paketom chrono, ki iz avtomobila prek podvozja in upravljanja motorja iztisne še dodatne talente, gre še hitreje.

Nekaj deset testnih kilometrov v boxsterju S je potrjevalo napovedim, da je avtomobil zaradi sredinskega motorja in zadnjega pogona izredno vodljiv, zaradi razmerja med maso in močjo pa prav brutalen od rezkega zagona motorja naprej. Od obljubljene porabe smo bili sicer daleč, v iskanju meja avtomobila celo dvojno daleč. Tako kot 911 ima tudi boxster program za "jadranje", ko se motor pri visokih hitrostih brez napora odklopi od menjalnika in tako dodatno varčuje. 
Tu je še možnost mehanske zapore diferenciala, keramičnih zavor, prvič tudi dinamičnega vpetja motorja za še bolj predvidljivo lego med zavoji, nasplošno je v skladu s tovarnino tradicijo seznam doplačljive opreme za tehnično in vizualno prilagoditev vozila izjemno dolg.

Cena osnovnega boxsterja je 58.672 evrov, boxterja S z močnejšim motorjem in več serijske opreme ter višjim davkom na vratu pa 72.152. Prihodnje leto bo pri nas že tudi druga generacija kupejevskega brata caymana, ki bo cenovno umeščen nekoliko nad boxsterja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.