Nemčija je zadnja v vrsti držav, ki je prižgala zeleno luč za stoječe e-skuterje, električne skiroje s katerimi se lahko hitro premikamo tako po cesti kot pločniku.
S tem je odprla pot ameriškemu zagonskemu podjetju Bird Rides and Lime do največjega evropskega trga. S podobnimi povsem električnimi mobilnimi sredstvi se že spogledujejo tudi avtomobilski proizvajalci, na primer Volkswagen.
Junija bodo legalni
Zgornji dom nemškega parlamenta je že prižgal zeleno luč za legalizacijo električnih skirojev, ki zmorejo največjo hitrost 20 km/h, uporabljali pa jih bodo lahko vsi, ki so stari vsaj 14 let. Nemški minister za promet Steffen Bilger je že prejšnji teden napovedal, da bi lahko mobilne naprave legalizirali že do začetka junija.đ
Električni skuterji oziroma skiroji postajajo vse večji posel. Metem, ko so pri Bird and Lime pridobili na stotine milijonov dolarjev, govori se celo o več kot milijardi dolarjev zagonskega denarja, pa jim evropski konkurenti že sledijo pri cilju, čim prej predstaviti produkte za serijsko uporabo.
Izposoja električnih skirojev dober posel
Pri švedskem mobilnem start-upu Voi Technology so izjavili, da bodo na nemškem trgu prisotni že junija letos. Rival Flash, podjetje, ki ga je ustanovil soustanovitelj podjetja Delivery Hero Lukasz Gadowski, je sklenil partnerstvo z nemškim mestom Herne, kjer si bo mogoče električne skiroje izposoditi.
Volkswagen je že na avtomobilskem salonu v Ženevi pokazal cityskater and steetmate koncept električnega skiroja. Ima 15 kilometrov dosega z enim polnjenjem baterije.
Generalni direktor podjetja Voi Fredrik Hjelm je poudaril, da je bil nemški trg zaradi zakonodaje za zdaj zelo zahteven. "Ubrali so nemški pristop, saj so se zelo osredotočili, kakšen mora biti izdelek," pravi in dodaja, da so morali za nemški trg razviti in prilagoditi povsem nov izdelek.
Voi je eden od največjih evropskih igralcev na trgu e-skuterjev, ki je po pisanju Bloomberga pritegnil 150 milijonov dolarjev investicij v zadnjih letih.
Toda ameriški tekmeci, kot je Lime and Bird, so uspeli zbrati še bistveno več denarja, ki jim bo omogočil še hitrejše širjenje in je že privedel do velikega nezadovoljstva konkurentov v Evropi, ki bi se radi celo združili v boju proti ameriškemu tekmecu.
Pri Birdu so prepričani, da jim bo uspel preboj na cestne nemških mest.
Kolesarji na okope
Električni skuterji so bili zaradi velikih hitrosti, ki jih dosegajo, in tudi številnih poškodb uporabnikov na udaru kritik. Nemška kolesarska zveza je lobirala za omejitev hitrosti za e-skirojev, hkrati pa so želeli prepoved premikanja z njimi po kolesarskih stezah.
"Odobravamo dobro premišljeno zakonodajo," je za Bloomberg dejal Gadowski in dodal, da so njihovi namensko izdelani skuterji že dobro sprejeti v sedmih državah in bodo tudi v Nemčiji.
Nekatera druga vodilna gospodarstva v Evropi še vedno nimajo zakonov, ki dovoljujejo uporabo e-skuterjev. V Združenem kraljestvu je pomanjkanje smernic spodbudilo britansko vlado k odprtju "največjega zakonodajnega pregleda sedanje zakonodaje, ki datira še v leto 1835. Tudi v Sloveniji bi bilo treba popraviti zakonodajo, saj uporaba električnega skiroja po zakonu ni dovoljena.
Kaj pa Slovenija?
Pa čeprav so električni skiroji vse bolj priljubljeni tudi pri nas. Na policiji so pojasnili, da je uporaba električnega skiroja zakonita, če se z njim gibljemo s hitrostjo pešca. 97. člen zakona o pravilih cestnega prometa namreč določa, da se smejo posebna prevozna sredstva v cestnem prometu uporabljati le na pločnikih, poteh za pešce in kolesarskih poteh ter na območjih za pešce in območjih umirjenega prometa, odvisno od njegove velikosti.
"Uporabniki posebnih prevoznih sredstev ne smejo ovirati ali ogrožati pešcev in kolesarjev," je zapisano v prvem odstavku tega člena. "Način in hitrost gibanja morajo prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje hitrosti, s kakršno se lahko gibljejo pešci."
Pri časniku Dnevnik so pred kratkim opozorili, da ima isti člen zakona še en odstavek, ki uporabo električnih skirojev v cestnem prometu prepoveduje. V četrtem odstavku je namreč zapisano, da uporaba posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor in presegajo hitrost gibanja pešcev (gokart, motorne sani, miniaturna motorna vozila ipd.), v cestnem prometu ni dovoljena. Udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju s tem odstavkom se kaznuje z globo 500 evrov.
NAPAKA V ČLANKU! Nemčija NI ZADNJA v vrsti, zadnja je Slovenija! To, da se skiro lahko giblje s hitrostjo pešca …
E skiroji ne spadajo na prometno cesto (ne govorim o kolesarski stezi ) , kot si nekateri že dovoljujejo ! …
Največji slovenski problem je sprejemanje zakonodaje in nadzora le tega ! Napišejo nekaj ,kar nihče ne preverja . Pravna kasta …