BMW je pokazal prve uradne fotografije naslednje serije 5. Ne veselite prezgodaj, saj je avto še močno zakrit, zelo zanimiva pa je tehnologija, ki ga je pomaga oblikovati do končne podobe.
BMW je pričel po kapljicah spuščati informacije o naslednji generaciji serije 5, ki bo nosila kodno oznako G30. Objavljene fotografije so sicer bolj kot avtu namenjene tehnologiji, ki ga bo izdelovala, vseeno pa pri Motor Talk, ki so si v živo že lahko ogledali prototip avta pravijo, da bo vizuelno marsikaj pobral od generacije 7. Še posebej pa izpostavljajo nekatere oblikovne detajle, kot je zelo mehak prehod iz motorne maske na pokrov motorja, zaradi česar bodo pešci veliko bolj varni v primeru trka.
Foto: BMW
BMW serija 5
BMW se je v sporočilu za javnost pohvalil, da bo bodoča serija 5 prvi avto na svetu, pri razvoju katerega so uporabili 3D merilno tehnologijo. Na ta način so vzporedno s pravim prototipom ustvarili še virtualni avto, ki je izjemno vestna kopija realnega, saj je največja deviacija 100 nanometrov, kar očem praktično ni vidno. Na ta način so lahko že v zgodnji fazi razvoja identificirali vse morebitne napake ter jih ustrezno odpravljali. Takšen princip pride denimo zelo prav pri izdelavi ugodne aerodinamične slike avta, saj lahko z digitalnimi kalkulacijami na podlagi 3D slike preverijo, ali realnost sledi zamislim.
Celotno meritev v enem zamahu napravita posebni robotski roki z optičnim merilnikom, ki se po tirnici premakneta vzporedno z vozilom. "Dolgotrajna individualna merjenja in zbiranja podatkov niso več potrebna, kar nam prihrani veliko časa in izboljša kvaliteto že na samem startu serijske proizvodnje," je med drugim pojasnil Eduard Obst, šef oddelka za analize in meritve. Vse opravljene meritve in analize je mogoče tudi enostavno deliti med oddelki.
Foto: BMW
BMW serija 5
Doslej so tako natančno optično merjenje pri BMW uporabljali le za izdelavo posameznih sestavnih delov in orodij, v bodoče pa ga bodo na polno uporabljali pri razvoju svojih modelov.
dezurni@zurnal24.si