BMW serija 5 touring test: Idealna družinska križarka … če si jo lahko privoščite

Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring
BMW serije 5 touring je ultramoderni predstavnik klasičnega segmenta, na katerega so pri marsikateri drugi znamki že pozabili. A v takšnem avtu znova privrejo na dan vse najboljše lastnosti karavanov.
Oglej si celoten članek

BMW serije 5 v karavanski 'touring' izvedbi obstaja od tretje generacije naprej. To je bilo na prelomu z devetdesetimi. Od takrat naprej je touring različica imela vedno širok krog ljubiteljev, saj je v enem avtu združevala udobje poslovnega razreda, nadpovprečno agilnost in seveda prostorno uporabnost, ki so jo še posebej cenili družinski kupci oziroma vsi tisti, ki so potrebovali velik prtljažnik.

Njegova glavna (in skorajda edina) tekmeca sta bila od vedno znana, to sta še danes audi A6 avant in mercedes E T. Morda na nekaterih trgih še volvo V90. V njihove prodajne številke pa se je v zadnjih 15 letih močno zajedla konkurenca premijskih suvov. Kljub temu ostaja ta premijski "višji srednji" podrazred karavanov še kako živ in prisoten. 

Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d

Velik, še večji

Testni BMW je nosil oznako 520d xDrive. Uporabljal je torej enak pogon, kot smo ga nedavno testirali že pri limuzinski petici. Zato smo tokrat več poudarka pri preizkušanju dali njegovi uporabnosti. To je bilo še toliko bolj zanimivo, saj nam je uvoznik na streho namestil tovarniški strešni kovček, avto pa je bil tovarniško opremljen tudi z avtomatsko vlečno kljuko. 

Oblika nove karavanske petice spredaj pričakovano ne odstopa od limuzine. Preseneti velikost avta, ki je tako kot v primeru limuzine v primerjavi s prejšnjo generacijo kar za slabih 10 centimetrov daljši in je tako presegel magično mejo petih metrov. Spomnimo, da so se s tako dolžino še nedolgo nazaj kitili le predstavniki velikih limuzin in v zadnjem času velikih suvov, nikakor pa ne karavanov. S tem je v dolžino tudi presegel oba svoja neposredna konkurenta. 

Medosna razdalja enako kot pri limuzini meri le malo pod tremi metri in napoveduje prostorno potniško notranjost. Da je malenkost zrasel v višino, pri ostalih merah sploh ni opaziti.

Kar je zelo pomembno, zadek je estetsko moderno in hkrati lepo oblikovan. Streha se tudi s pomočjo bočnih linij nekoliko spusti proti petim vratom in ustvarja podobo rahlo usločenega nahrbtnika. Dodatno zunanjo podobo začini M paket z nekoliko bolj zašpičenimi odbijači in pragovi, pa seveda 20-palčnimi platišči. Pnevmatike zadaj so širine 275, spredaj 235. Kar poveden podatek.

Serija 5 ostaja avto, s katerim lahko brez zadrege zapeljete tudi v luksuzen resort, potem ko ste ravnokar odigrali partijo ovinkov po zaledju.

Ko potegnemo za z bokom poravnane kljuke, se v notranjosti petice odpre premijski svet izbranih materialov in tehnologije. Seveda ogromno zavisi od stopnje opremljenosti in seznama doplačil, testni avto je razkazoval zares veliko. Zaradi paketa M sport je tudi v notranjosti močan pridih asfaltnega sveta, s karbonskimi detajli in paketom posameznih "steklenih" stikal. Krona vsega je komfortni paket sedežev z dodatno opcijo merino mehkega usnja v rjavi barvi. Zaradi aktivnega prezračevanja prednja sedeža tudi v vročem dnevu ostajata prijetno udobna. 

Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

Večine tega udobja so deležni tudi zadnji potniki. Najbolje se imata seveda stranska dva, ki sta deležna zelo udobnega naslona, veliko prostora je kljub doplačljivemu strešnemu oknu (fiksno) tudi v višino in za noge. A za silo je sprejemljiv tudi peti sedež, le da tovrstnega (malega) potnika omejuje visok sredinski greben in trše naslonjalo.

Štiriobmočna zmogljiva klimatska naprava odgovori na različne temperaturne kaprice, prednja dva potnika si lahko ločeno določata stopnjo ventilacije. 

Uporaben prtljažnik, a izginila uporabna posebnost

In zdaj čas, da odpremo prtljažnik, ki s 570 osnovnimi litri sicer ni največji med trojko premijskih karavanov, je pa vedno znal dodano vrednost ustvariti z raznimi posebnostmi. In tu sledi prvo malo razočaranje, saj sem zaman iskal stikalo za ločeno odpiranje zgolj steklenega dela petih vrat - BMW serije 5 ga nima več. Nekaj v zvezi z omejitvami pri dizajnu, sem prebral v obrazložitvi, zakaj so se odpovedali samo za BMW značilni priročni funkciji za hiter dostop, ki pride še posebej do izraza pri odlaganju manjših predmetov, na ozkih mestih ali pa ko je na kljuki nosilec s kolesi.

Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

Prtljažnik k sreči ostaja takšen, kot od premijskega karavana, ki vsaj v svojem prvem in drugem življenjskem obdobju ni namenjen prevažanju opeke ali cementnih vreč, pričakujemo - mehka obloga, stranska odlagališča in kljukice, vzvodi za podiranje sedežev (1.700 litrov) 

Naslonjala seveda padajo po tretjinah, niti luknja za smuči ne izostaja. Pokrivalo prtljažnika je elektrificirano in samoodmično, v prostoru pod prtljažnim dnom je še mreža, ki omogoča popolno izkoriščenost prtljažnika.

Zakaj ne bi izkoristili strehe, če to zmore?

Marsikdaj to ni dovolj in takrat je še kako priročno imeti na strehi dodaten prostor. BMW dopušča kar nadpovprečnih 100 kg obremenitve med vožnjo. O razlikah med tovarniškimi kovčki in takšnimi iz splošne poprodaje smo že pisali, na primeru s strani BMW odobrenih nosilcev in kovčka pa smo se o prednostih lahko prepričali tudi sami. Ker so oblikovani po merah in v skladu z dizajnom BMW vozil, je bila tudi vožnja pri velikih hitrostih s prečnimi nosilci in kovčkom na strehi tiha, poraba pa zares le malenkost višja.

Pustimo, da se je kovček barvno idealno prilegal testnemu avtu, tudi v praktičnem smislu je bil odličen - enostavno odpiranje in zaklepanje, obojestransko in visoko odpiranje pokrova, prostorna notranjost s trakovi za pritrjevanje. Z uporabo strešnega kovčka torej kljub nekoliko manjši osnovni prostornosti prtljažnika v primerjavi z mercedesom E T ali audijem A6 prostora za počitniško prtljago ne bi smelo manjkati.

Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

Pomembno pa je omeniti, da tudi elektrificirane različice serije 5 ohranjajo povsem enako prostornost prtljažnika, medtem ko so mercedesi in audiji takrat precej bolj hendikepirani.

S kljuko lahko vleče zelo težka bremena 

Potem pa je tu še naslednja lastnost, po kateri so karavani tako znani - vlečna kljuka. BMW tudi ta del opravi odlično. Pritisk na gumbek v prtljažniku opravi vse pri postavitvi in zlaganju kljuke. Dizelska serija 5 dovoljuje točkovno obremenitev kar 100 kilogramov in z do 2.000 kilogramov natovorjene prikolice z zavoro. Težka počitniška prikolica, takšna za vleko dveh konj, prikolica za vleko avtov … Serija 5 brez težav naslavlja tako zahtevne uporabnike kot tiste, ki bi si doplačljivo kljuko privoščili zgolj zaradi prevažanja koles.

Motor in vožnja na 'profi' 4x4 podvozju

O pogonu smo že pisali v testu limuzine. Lahko ponovimo, da je dizelski štirivaljnik zelo kultiviran in odziven agregat, BMW na tem področju dokazuje svojo inženirsko naprednost. Kljub strešnemu kovčku se je poraba gibala le malo nad šestimi litri. Da je slabih 200 'konjičev' in 400 Nm dovolj za avto takšnega kova, bo morda kdo dvomil, a v resnici kaj več voznik le redko potrebuje. Pri pospeševalnih ali prehitevalnih manevrih je mogoče sprostiti nekaj dodatne iskrivosti z daljšim pritiskom na obvolansko ročico za nižanje prestav. Mimogrede, teh je osem.

Foto: Anže Petkovšek BMW 520d

Naj ponovim, da gre za petmetrsko vozilo, pa še karavana. Vseeno je serija 5 med ovinki izredno suveren avto, še posebej, ko je tako kot testnik opremljen s paketom prilagodljivega podvozja Professional, ki poleg ostalega vključuje posebno prilagojen nadzor nad delovanjem blažilnikov.

Tako oborožena petica je zlahka kos tudi bolj zahtevnemu vozniku. Oster volan, natančna usmerjenost z zelo malo nagibanja, stabilna lega tako prednjega kot zadnjega dela, odlično in brezčutno pobiranje neravnin …

K samozavesti veliko pripomore zmogljivi xDrive štirikolesni pogon, za piko na i pri manevriranju pa štirikolesni volan. Že povsem 'civilna' karavanska petica torej dovoljuje zelo veliko tako s stališča športnosti kot udobja. Odlična zmes obojega.

Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

Uporabna digitalizacija, ki pomaga in kratkočasi

Izredno močno področje v avtu je njegova napredna tehnologija, zbranih okoli terminov infozabavni sistem in Idrive sistem osme generacije. Naj govorimo o izjemnem sistemu kamer, prilagojenih tudi za vleko, odlični aplikaciji za nadzor in upravljanje avta na daljavo, možnosti kratkočasenja sebe in ostalih članov družine z videoigrami, o izbornih asistenčnih sistemih, ki pomagajo, ne ovirajo … vse to in še veliko drugega lahko bistveno dvigne dodano vrednost avta ter jasno postavlja razliko s prejšnjimi generacijami petic, kaj šele drugimi avti. 

Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

Cena za vse našteto

Je pa seveda prisotna tudi kakšna nedoslednost oziroma vprašljiva rešitev. Na primer zares plastičen občutek na obvolanskih ročicah nove generacije. A to so malenkosti, ki ne morejo zasenčiti dejstva, da je serija 5 glede premijskega občutka naredila velik korak naprej, posodobila dinamičnost in ohranila uporabnost.

Temu primerna pa je tudi cena, pri kateri ima nabor dodatne opreme zelo pomembno vlogo. Medtem ko se štirikolesno gnan dizel na cenikih začne pri dobrih 66 tisočakih, je bil testni avto tako poln dodatkov, da je cena poskočila za tretjino tik pod prag šestmestnega zneska. Upravičeno? To bodo povedali kupci.

Podatki o vozilu (BMW 520d xDrive touring)

Pogon: dizelski, štirivaljni, na vsa kolesa
Največja moč: 145 kW (198 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.500 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 5.060 x 1.900 x 1.515; 2.995
Prtljažnik v litrih: 570 - 1.700
Zmogljivosti: 218 km/h, pospešek 7,5 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 6,2 l/100 km
Cena: 67.000 98.122 (testni) 

Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Anže Petkovšek BMW 520d Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring Foto: Saša Despot BMW 520d Touring

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 11:00 25. Oktober 2024.

    Lahko, lahko ali več kot 30 jurčkov ne dam!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.