Bernhard Blättel, podpredsednik za kompaktna vozila pri BMW, je kot uvod v predstavitev novega BMW serije 1 povedal, da so pred dvema desetletjema pri BMW-ju potekale intenzivne razprave o tem, če je res pametno, da na trgu ponudijo avtomobil, ki je manjši od njihove serije 3, ki je tedaj veljala za zlato osnovo BMW-jevega programa.
Na koncu so se odločili, da jo bodo razvili in postavili na cesto, kar se je nenazadnje izkazalo za pravilno odločitev. Od leta 2004, ko je bil prvič predstavljen, se je namreč BMW serije 1 močno uveljavil in na ceste jih je zapeljalo več kot tri milijone. Zanimivo je, da bi BMW serije 1 lahko označili tudi kot najbolj evropski BMW, saj jih več kot 80 odstotkov ostane na stari celini. Izven Evrope pa je največji trg Japonska.
Nova generacija?
BMW serije 1 je s prejšnjo generacijo tako uspel, da je služil tudi za osnovo novi četrti generaciji. A kljub temu, da gre v osnovi za zelo korenito nadgradnjo predhodnika, kar navsezadnje kaže tudi popolnoma enaka medosna razdalja 2.670 milimetrov ob dobrih 4 centimetrih več dolžine, milimetru dodatne širine in 25 milimetrih dodatne višine, so se pri BMW-ju odločili, da zanj namesto interne oznake F40 uporabijo novo oznako F70 in odprejo novo poglavje serije 1. Za to imajo tudi veliko tehtnih razlogov.
Eden od teh je že zunanja oblika, ki novi BMW serije 1 dela razločno drugačnega od predhodnika. Blättel je povedal, da je za oblikovno prenovo bila ideja, da, ko vidite avto, ki se vam približuje, že od daleč prepoznate, da gre za novo generacijo enke. Ne le podnevi, ampak tudi ponoči, kar so dosegli z osvetljenima robovoma ledvičk, tako imenovanim "iconic glow", reinterpretirali pa so tudi dvojne žaromete. Tudi sprednji rob odbijača je optično nižje in športno prizemlji klinasto obliko karoserije.
Druga značilnost nove serije 1 je odsotnost kromiranih dodatkov, ki so jih izčrpno nadomestile sijajne črne površine. Takšni sta denimo vzvratni ogledali, predvsem pa okvir bočnih oken, ki se zaključi s Hoffmeistrovim pregibom, ki uokvirja tudi črko 1. Mimogrede povejmo, da črka 1 izstopa tudi v trištevilčni oznaki motorne različice. Po ovem je namreč prva številka, ki označuje model, malce višja od ostalih dveh številk, ki označujeta motor.
BMW serije 1 je torej BMW-jev najbolj evropski avtomobil in to se odraža tudi v kraju, kjer ga izdelujejo. Tovarna v Leipzigu omogoča razmeroma kratke dobavne poti, poleg tega pa tudi optimizacijo ogljičnega odtisa, ki je v Evropi zelo pomembna. Elektrika v tovarno prihaja le iz obnovljivih virov, poleg tega pa ima tovarna tudi lastne vetrnice, ki v veliki meri pokrije potrebe. Elektriko shranjujejo tudi v baterijsko farmo s 700 baterijami iz "drugega življenja". Tovarna je že pripravljena tudi na uporabo vodika kot alternative zemeljskemu plinu.
Zadnji luči sta z dvojnim L v grafiki odmev sprednjih, progresivno-dinamični nastop pa avtomobilu zagotovi tudi kontrastna črna streha, ki je na tem modelu na voljo kot novost. Pri BMW-ju so n podlagi prodajnih poročil ugotovili, da osnovne različice enke ni kupil skoraj nihče, ampak so kupci avtomobile večinoma okrasili z dodatki iz nabora M, zato so po novem "napumpali" kar osnovno ponudbo. Osnovni BMW ima torej večino dodatkov iz nekdanjega paketa sport, poleg tega pa je že v osnovi na voljo s 17-palčnimi litimi platišči. Ta sicer segajo do velikosti 19 palcev in so 70-odstotno izdelana iz recikliranega aluminija.
Ročno delo
V nasprotju z zunanjostjo je bila notranjost veliko bolj korenito spremenjena, saj je serija 1 s prenovo tudi dobila velik ukrivljeni zaslon, ki ga poznamo v vseh BMW-jih, ki so v zadnjih treh letih pripeljali na ceste. BMW serije 1 je dobil tudi najnovejši operacijski sistem 9, ki med drugim omogoča tudi igranje igre Enka, ki se imenu serije lepo prileže. A ne le to. Operacijski sistem je namreč zasnovan na Googlovem sistemu Android in ima tudi optimizirano upravljanje z "vidgeti", kretnjami, govorom itd. Poleg običajnih naročnin omogoča tudi nalaganje aplikacij zunanjih ponudnikov, odvisno od države, prav tako pa tudi spremljanje glasbe, novic, filmov in podkastov, prihaja pa tudi streaming podatkov v omrežju 5G.
Na armaturni plošči po novem ni fizičnih stikal, saj so ta popolnoma preselili na skupek na vrhu sredinskega grebena. Gre torej za ureditev, ki smo je iz drugih BMW-jev že vajeni. So pa armaturno ploščo, ki bi bila sicer povsem črna, popestrili z aluminijastimi elementi pod zaslonom in ob bočnih zračnikih, ki so osvetljeni in poskrbijo za prijetno svetlobno kuliso, ki se spreminja odvisno od programa vožnje in želja voznika.
Projektni šef serije 1 Bernd Ofner nam je pojasnil, da aluminijasti dodatki niso delo štance, ampak gre za razmeroma debelo pločevino, ki vsako individualno oblikujejo in obdelajo s CNC rezkarjem ter pritrdijo na plastični nosilec. Izdelava torej zahteva kar precej truda, kar velja tudi za tri šive ob zaslonu na vrhu armaturke. Te namreč ročno zašije šivilja.
Nadgrajeni paketi opreme
Že omenjeni osnovni bolj dinamični paket lahko kupci za vsega 1.300 evrov nadgradijo še z dizajnerskim paketom M sport, ki prinaša športni videz na sicer nespremenjenem avtomobilu, najvišja stopnja opreme pa je M sport pro, ki že ponuja kar nekaj modifikacij v smeri bolj športne vodljivosti.
V vrhu pa je seveda pravi predstavnik družine M, BMW M135 xDrive, ki poleg športnih lastnosti zagotavlja tudi pravi M videz, za katerega so poskrbeli z M ledvičkami, oznakami oddelka M, specifičnimi M športnimi platišči, pod katerimi se skrivajo M kompozitne zavore, najbolj oa na karoseriji izstopajo štiri izpušne cevi s premerom 8 centimetrov. Tudi v notranjosti kar nekaj elementov izdaja športno pripadnost, med njimi športni volan s prestavnimi stremeni in črko M. kovinska pedala in športni sedeži z izdatnimi možnostmi nastavitev in specifično geometrijo. Temu pa so dodali še predvajanje loga M, ki vas pozdravi, ko se približate avtomobilu.
Seveda pa za športni nastop BMW-ja M135 xDrive poskrbi tudi tehnika. 2-litrski turbobencinski štirivaljnik razpolaga z močjo 221 kilovatov, kar je dovolj, da ga do 100 kilometrov na uro izstreli v dobre 4,9 sekunde, To tudi konkretno čutite, saj vas pospeški prilepijo na sedež in ne čutite potrebe za "pravim M1", ki ga ta serija načeloma ne bo imela. Poleg tega pa za to, da se v ovinkih ne počutite negotovo, poskrbi podvozje z ojačitvenimi elementi M. Komur pa to ni dovolj natančno, pa lahko v okviru paketa M technology dobi še dodatne okrepitve za brezkompromisno vožnjo.
BMW prihaja konec leta, vendar ga je slovenski uvoznik že uvrstil na svoj cenik. Za v slovenski ponudbi osnovni bencinski BMW 120 bo pri nas treba odšteti vsaj 36.100 evrov, dizelski BMW 118d pa bo stal najmanj 35.600 evrov. Športni BMW M135 xDrive pa bo denarnico bodočega lastnika olajšal vsaj za 53.950 evrov.
Zanimiva podrobnost: na projekcijskem zaslonu lahko v okviru športnega voznega programa nastavite funkcijo, ki vas opozarja na ovinke pred vami in vam s pomočjo barv in tristopenjskega indikatorja sporoča, če ste za ovinek prehitri ali pa je hitrost še varna.
Avto sicer razpolaga tudi s funkcijo boost, ki za dobri deset sekund še poveča zmogljivosti. Zanimalo nas je, kaj ta prinaša. Ofner nam je pojasnil, da funkcija malce spremeni mapo motorja, in menjalnik drži v pripravljenosti, da se še hitreje odziva, poleg tega pa malce spremeni tudi naklon pedala plina, da je ta "prej pri nogi".
Blagi hibrid
Najmočnejša enka pa po drugi strani nima 48-voltnega blagega hibrida, ki ga imajo, vse druge motorne različice. Z izjemo osnovnih bencinske in dizelske, kar je vzrok želje, da bi bil osnovni BMW serije 1 čim cenejši. BMW M135 xDrive pa je brez blagega hibrida ostal zato, ker je njegov menjalnik že zaradi bencinskega motorja na robu navornih vzdržljivosti in dodatnih 50 njutonmetrov navora preprosto ne bi prenesel.
Poleg najmočnejšega štirivaljnika v BMW-ju M135 xDrive so v BMW-ju serije 1 po novem na voljo še trije bencinski in dva dizelska motorja. Vsi motorji sicer prihajajo iz zadnje generacije BMW-jeve družine Efficient Dynamics. V osnovi je BMW 116 z 1,5-litrskim turbobencinskim trivaljnikom, ki razvije moč 90 kilovatov, osnovno dizelsko konjenico pa predstavlja BMW 118d s 110-kilovatnim turbodizelskim štirivaljnikom. Ta dva sicer prihajata iz nove družine motorjev, vendar nista blago hibridizirana.
Hibridizirana pa sta 125-kilovatni turbobencinski trivaljnik v BMW-ju 120, ter 120-kilovatni turbobencinski štirivaljnik v BMW-ju 120d, poleg njiju pa tudi 160-kilovatni turbobencinski štirivaljnik v BMW-ju 123 xDrive, ki je edini na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Pri BMW-ju so se pohvalili, da ima motor v BMW-ju 120 celo manjšo porabo goriva kot osnovni turbodizelski BMW 118d.
Na predstavitvi smo ga lahko tudi preskusili in, čeprav je bilo trditev o porabi težko preveriti, ugotavljamo, da pogonski sklop morda res ni tako odziven kot v BMW-ju M135 xDrive, vendar pa tudi zagotavlja dovolj moči in še več za vsakdanjo uporabo. To pa podpirata tudi menjalnik in podvozje, ki je zadržalo enak kompromis med udobnim blaženjem in odzivnimi voznimi lastnostmi, ki smo ga bili vajeni iz prejšnje enke.
Ko sem videl prvo sliko, sem mislil, da gledam škodo !
Sedaj pri brenerwagnu že kio kopirajo?!