BMW-jev i8 zmore veliko, zahteva malo

Foto: BMW BMW i8 Foto: BMW BMW i8 Foto: BMW BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8 Foto: Žurnal24 BMW i8
BMW je predstavil najnaprednejši avtomobil doslej. I8 je priključni hibrid z majhno porabo in mizernimi izpusti, a zelo športnim DNK.
Oglej si celoten članek

Avtomobil se je dolgo napovedoval, vmes so v različnih fazah s t. i. mulami naredili kar 32 milijonov kilometrov, v Frankfurtu je bil uradno predstavljen, sredi prihodnjega leta pa bo tudi zares v prodajnih salonih. I8 je koncept 2+2 športnika, katerega posebnost je predvsem pogon.

S hibridnim pogonom je BMW namreč tako kot pri manjšemu povsem električnem modelu i3 jasno začrtal svojo prihodnjo usmerjenost k avtomobilom, ki bodo precej bolj učinkoviti, a bodo hkrati ohranili športnost v svojih genih. 

I8 ima vgrajen novi 1,5-litrski turbo motor, ki mu družbo dela še električni motor. Slednji poganja prednji par koles, zato je avtomobil štirikolesno gnan. Skupaj zmoreta 266 kilovatov (362 KM) in 570 Nm navora, kar je dovolj, da avto pospeši do stotice v 4,4 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 250 km/h. Fantastično pa izgledajo podatki o normni porabi, saj naj bi i8 na 100 kilometrov porabil le 2,5 litra bencina ob izpustu komaj 59 gramov CO2 na kilogram. Za primerjavo, priključni hibrid toyota prius ima sicer izpust 49 gramov CO2, a njegov pogon zmore le 100 kilovatov. Do 120 km/h in okoli 35 kilometrov daleč zmore i8 zgolj ob uporabi energije iz baterije, slednjo je mogoče polniti prek klasične vtičnice. Skupni doseg avtomobila z enim polnjenjem rezervoarja in baterije naj bi bil sicer okoli 500 kilometrov.

Avtomobil ima še druge tehnološke posebnosti, tako vsa svetila svetijo v LED tehnologiji, kot opcija pa bodo na voljo celo nova svetila, ki uporabljajo lasersko svetlobo. Za potniško kabino so uporabili posebno plastiko z ojačitvami iz ogljikovih vlaken, ki je še za 30 odstotkov lažja od aluminija. Skupna masa avta je tako za hibrida nizkih 1.490 kilogramov, med prednji in zadnji del pa je razporejena v razmerju 50:50.

BMW je že objavil tudi ceno za i8, v Nemčijo bo stal 126.000 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:37 13. September 2013.

    uau, električni motor ima doseg 35 km, res zmogljivo in uporabno.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.