BMW i3 je električni avto, ki je v marsičem korak pred konkurenti v tem velikostnem razredu - njegova karoserija je v veliki meri iz ogljikovih vlaken, njegov pogon pa omogoča prav športne pospeške, pa čeprav gre v osnovi predvsem za mestno vozilo.
Kot pri vseh električnih kolegih je v ospredju vprašanje dosega z enim polnjenjem, ki je v dosedaj edini različici po NEDC ciklu, ki ga je v realnem življenju težko izpolnjevati, zmogla 190 kilometrov. Pri BMW so sedaj sporočili, da bodo od poletja v i3 na željo kupca vgrajevali novo baterijo kapacitete 94 Ah in zmogljivostjo 33 kilovatnih ur. To pomeni, da bo ob enakih merah litij-ionska baterija imela za več kot 50-odstotni porast v dosegu BMW i3 bo z enim polnjenjem lahko peljal do 300 kilometrov daleč namesto sedanjih 190, ki jih je zagotavljala baterija s 60 Ah, obljubljajo v Münchnu.
Tistim malo bolj skeptičnim, ki laboratorijskim testom ne verjamejo, pa zagotavljajo, da bo zmogljivejša baterija v slabih vremenskih okoliščinah, vsakodnevnemu prometu in s prižganimi porabniki, kot je klimatska naprava, še vedno omogočala okoli 200 kilometrov poti. To pa še zdaleč ni slab podatek za električarje.
1.200 evrov za dodatnih 110 kilometrov
Moč elektromotorja tudi v različici z novo baterijo ostaja nespremenjena pri 125 kW (170 KM). Pospešek od 0 do 100 km/h je več kot zglednih 7,3 sekunde, normna poraba elektrike je 12,6 kWh/100 kilometrov. Za močnejšo različico baterije je glede na nemški cenik potrebno računati na dodatek 1.200 evrov.
Tudi različica i3 s podaljševalnikom dosega bo na voljo z obema različicama baterije - staro in novo. Ker dodan bencinski motor omogoča podaljšanje dosega za dodatnih 150 kilometrov, bo tako takšen i3 prevozil do 450 kilometrov brez postankov.
PREBERITE ŠE:
dezurni@zurnal24.si