Tudi na motoriste niso pozabili na največjem svetovnem sejmu elektronike CES v ameriškem Las Vegasu, ki ga letos bolj kot kadarkoli zaznamujejo napredne tehnologije iz sveta mobilnosti.
BMW-jeva čelada z vgrajeno HUD tehnologijo naj bi precej olajšala vožnjo, saj motoristu ni več potrebno pogleda odmikati s ceste, da bi spremljal vozne podatke, kar pride še posebej prav pri višjih hitrostih.
Voznik si lahko prilagaja, katere podatke želi videti na posebnem zaslončku, ki si ga nastavi pred desnim očesom, nadzor nad delovanjem ima prek gumba na levi ročki. Poleg "klasik", kot so hitrost, izbrana prestava in nivo goriva, lahko vizir prikazuje tudi informacije na podlagi prepoznave prometnih znakov, predvidena pa je tudi tehnologija C2C medsebojnega obveščanja na nevarnosti.
Čelada ima vgrajen miniračunalnik, kamero, ki lahko snema pot pred motorjem, ter še eno, ki snema nazaj in lahko služi kot nadomestek za vzvratno ogledalo. Sliko prikazuje na vizirju, kakopak. V čeladi so tudi zvočniki. Čelada ima avtonomijo delovanja pet ur, če za za napajanje služijo zgolj baterije.
Vse skupaj je seveda še zgolj koncept. A ideja o takšni napredni čeladi ni povsem novost, saj bo na trgu še letos serijski izdelek start-up podjetja Skully, ki pripravlja lastno čelado s HUD prikazovanjem podatkov. Napovedana cena je okoli 1.500 evrov.
Laserski žarometi prvič tudi na motorju
Druga zelo pomembna prelomnica za BMW je prva vgradnja laserske tehnologije v motocikle. Na CES je tako predstavljen model K 1600 GTL, ki za dolge luči izkorišča laserske diode, na ta način pa podvoji osvetljenost ceste na kar 600 metrov.
dezurni@zurnal24.si