Na Auto China 2014 se predstavlja več kot dva tisoč proizvajalcev iz 14 držav, s čimer so Kitajci zasenčili vzporedni avtosalon v New Yorku.
Kitajska je številka 1
Kitajska je največji in najhitreje rastoč avtomobilski trg na svetu. Letos naj bi imel po napovedih od 9- do 11-odstotno rast. Oslabitev kitajske gospodarske rasti, do katere prihaja v zadnjem času, po mnenju strokovnjakov zaenkrat ne bo močno vplivala na prodajo avtomobilov.
Lani se je prodaja avtomobilov na Kitajskem povečala za 13,9 odstotka na 21,98 milijona. V prvem četrtletju letos se je glede na isto obdobje lani povečala za 10,1 odstotka na 4,9 milijona vozil, pri čemer je bilo januarja prodanih rekordnih 1,85 milijona vozil.
"Kitajska predstavlja od 26 do 28 odstotkov svetovnega povpraševanja," je za francosko tiskovno agencijo AFP dejal analitik pri družbi Euler Hermes. Svetovni avtomobilski proizvajalci vedno več pozornosti usmerjajo na ta trg, in sicer tako z vidika prodaje kot proizvodnje in povezav s tamkajšnjimi proizvajalci.
Nemci preplavili kitajski trg
Nemški proizvajalci so na primer v zadnjih petih letih več kot potrojili število na Kitajskem prodanih avtomobilov, prodaja je porasla z 1,1 na 3,7 milijona vozil, po poročanju dpa kažejo podatki družbe Ernst & Young. Nemški Volkswagen načrtuje, da bo v obdobju od 2014 do 2018 v nove proizvodne zmogljivosti na Kitajskem vložil 18,2 milijarde evrov. Južnokorejski Hyundai je po poročanju AFP marca napovedal, da bo na Kitajskem odprl svojo četrto tovarno.
Po navedbah organizatorjev bo na ogled več kot 1.100 vozil. Velika tema je elektromobilnost; predstavljenih bo 79 avtomobilov z alternativnim pogonom. Med premierami je električni avtomobil Denza nemškega proizvajalca Daimler. Gre za prvi proizvodni model, ki je izšel iz skupnega podjetja med Daimlerjem in kitajskim partnerjem Build Your Dreams (BYD). Volkswagen predstavlja električno izvedbo malčka up.
Med športniki se je premierno predstavila posebna izdaja Bugattijevega Veyrona 16.4 Grand Vitesse, imenovana black bess. Avto je izdelan le v treh primerkih, je peta posebna izdaja v seriji Bugatti Legend, na voljo pa je za 2,15 milijona evrov. Osemlitrski motor ima 1.200 konjskih moči, od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 2,6 sekunde in doseže končno hitrost 407 km/h. Ime je dobil po konju, ki je posodil ime že bugattiju iz leta 1913, enemu izmed prvih superšportnikov Type 18. Konja z imenom Black Bess je imel Dick Turpin, angleški cestni ropar iz 18. stoletja, ki je bil navdih tudi za knjižna in filmska dela.