Redko se zgodi, da novi avtomobili na testih trčenj dobijo manj kot štiri zvezdice. Večina je odličnjakov (s petimi zvezdicami). Zato je ocena za mercedesov mali kombi citan, ki je prejel le tri zvezdice, kar nekoliko nepričakovana.
Pri Euro NCAP so na testih trčenj preizkusili različico mercedes-benz citan kombi 109 blue efficiency. V kategoriji zaščite odraslih potnikov je prejel 74 odstotkov točk, pri zaščiti otrok 69 odstotkov, zaščiti pešcev 56 odstotkov in v kategoriji varnostnih sistemov le 33 odstotkov.
Trk z boka šibka točka
Pri Euro NCAP so izpostavili, da je položaj odraslih potnikov pri čelnem trčenju ostal stabilen. Deli testnih lutk, kot so kolena in stegnenica, so bili dobro zaščiteni, dobro je bila zaščitena tudi glava. Slabše so delovale stranske zračne zavese pri trčenju z boka. Pri Mercedesu so že napovedali izboljšave. Pri testiranjih trčenj, v katerih so bile vključene testne lutke, ki simulirajo prisotnost otrok, je citan pri čelnem trku prejel maksimalno oceno, saj sta lutki v lupinici ostali pravilno poravnani. Kot največjo slabost v povezavi z otroki so pri Euro NCAP navedli, da citan ne omogoča izklop zračne blazine pri sopotniku spredaj, zato otrok v lupinici spredaj ne sme sedeti.
Odbijač citana je za primer trčenja s pešcem oblikovan primerno, manj pa to velja za rob pokrova motorja in dele, kamor pešec udari z glavo.
Najslabše se je citan odrezal na področju varnostnih sistemov. Standardno je opremljen z elektronskim nadzorom stabilnosti (ESP). Z opomnikom za nepripasan varnosti pas je opremljen le voznikov sedež, standardom Euro NCAP pa ni ustrezal niti omejevalnik hitrosti.