Biti kot Heidi Klum

Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5
Čeprav sodi v zdajšnji generaciji že med veterane, mazda CX-5 s tehnološko osvežitvijo drži stik s tekmeci, pa čeprav na svoj način.
Oglej si celoten članek

Na kratko sem se podružil z mazdo CX-5, ki je bila v aktualni drugi generaciji predstavljena že davnega leta 2017. A v skladu z Mazdinim pristopom stalnih izboljšav je bil kompaktni suv v tem času deležen že več posodobitev kot marsikateri pametni telefon. Nazadnje je pridobila dobrodošle tehnične bombončke ter pomoč elektrike pri bencinskem motorju. Glede oblike česa bistvenega niso spreminjali, saj se stara približno tako dobro kot kakšna Heidi Klum - še vedno jo je zelo lepo pogledati. Leta 2022 so ji sicer malce popravili obraz in zadnjico. Mazdi, da ne bo pomote.

Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Bencinar z mehkim in AWD - kako deluje?

Še nekaj let nazaj si v tem razredu drugega kot dizelskega pogona ni bilo mogoče predstavljati, nato pa se je prodajni trend še bolj iz marketinških kot resničnih potreb obrnil v smer bencina. Mazda je hočeš nočeš morala temu slediti, navkljub temu, da še vedno močno verjame in zagovarja smotrnost dizelske tehnologije.

V testni mazdi pa sem imel priliko preizkusiti eno od najnovejših tehničnih pridobitev z oznako e-Skyactiv G. Gre za izbiro dveh bencinskih motorjev (121 in 143 kW), ki sta pridobila serijska pomočnika v obliki mehkega hibrida, poleg je tudi funkcija deaktivacije valjev. Oba motorja imata lahko tudi štirikolesni pogon, šibkejši pa opcijo izbire menjalnika. 

V beli lepotici na testu je bila vgrajena močnejša kombinacija s štirikolesnim pogonom. Občutek, da tako velik avto žene bencinski pogon, je nekoliko nenavaden, še posebej ker nima turbo polnilnika. Nasprotno, velika prostornina je namenjena doseganju primernega navora, do katerega pa tako kot do največje iskrivosti vodi konkreten pritisk po stopalki za plin oziroma nujen zasuk igle vrtljajev.

Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Serijski avtomatski menjalnik je še stare šole s šestimi prestavami, kar je bilo OK pred 10 leti, danes pa je glede na način in hitrost prestavljanja že občutno oddaljen od mehkobe in gladkosti nekaterih konkurentov. Zloženo oboje skupaj torej pomeni, da Mazda CX-5 z bencinskim motorjem zahteva več dela in potrpežljivosti, da se spravi k velikim hitrostim. Pogonu je sicer dodan starter generator, ki deluje ob pomoči 24-voltne baterije, pomaga pri hitrih 'vročih' zagonih glavnega motorja, speljevanju in v konicah. Ne more pa nadomestiti turbine ali pa pravega dizelskega navora.

Kolebanje, zakaj bi izbral bencinarja namesto dizla, se je nadaljevalo tudi pri opazovanju porabe. Kljub pomoči mehkega hibrida je vztrajala krepko nad osmimi litri. 

Avto je imel vgrajen štirikolesni pogon tipa AWD, kar je dobrodošla dodana vrednost in poveča samozavest, če bi se s CX-5 znašel na snegu ali pa se odpravil izven urejenih poti, a to ni vse. Sistem i-ACTIV AWD tesno sodeluje z ostalimi sistemi, nekaj malega navora se vedno razporeja tudi na zadnji kolesi, tako da se ti lahko takoj dejavno vključita v potiskanje vozila. Na ta način so pri Mazdi zagotovili tudi lepšo izpeljavo zavojev. 

Novost je izbirnik programov vožnje, s katerimi je mogoče nekoliko prilagoditi delovanje motorja in asistenčnih sistemov, pozna tudi program off road. Ne gre pa za dejanskega off-road terenca, to je jasno. 

Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Ujela korak pri grafiki in telefonih

Drugo polje izboljšav zadeva notranjost. Predvsem je vredno pohvaliti napredek pri infozabavnem sistemu. Njegov osrednji del je zdaj 10,25-palčni zaslon z nenavadnim razmerjem 8:3. Očitno v ozadju deluje precej izboljšana strojna oprema, saj se sistem hitro 'postavi', grafika je na precej višji ravni.

CX-5 je bogatejša za 360-stopinjski pogled kamer, ki je vreden pohvale zaradi zdaj končno lepe slike in uporabnega vodenja s črtami. Mazda vztraja pri rešitvi, da je med gibanjem vozila mogoče upravljati z infozabavnim sistemom le prek kontrolne enote s fizičnimi gumbi med sedežema. Rešitev hočeš nočeš prisili voznika, da si navigacijo ali druge spremembe nastavi že pred začetkom vožnje.

To velja tudi za vse v zvezi z Android Auto ali Apple Car Playjem, ki sta po novem z avtom povezljiva brez kabla. USB priklopi so se posodobili na standard C, izpopolnjen je nadzor na daljavo prek MyMazda aplikacije. 

Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Pri notranjosti avta kaj bistvenega ni imelo smisla spreminjati, saj je CX-5 že doslej veljal za model z nadpovprečno kakovostno izdelavo, ki je praktično na ravni premijskega razreda. Družinsko uporabnost dokazujeta tako druga vrsta sedežev kot dovolj velik prtljažnik. 

Vožnja v mazdi CX-5 je nekoliko trša kot pri kakšnem konkurentu, še posebej se začutijo grbine na zadnjih obesah. Je pa krmiljenje natančno, vožnja v ovinke pa za japonko mala malica, tudi zaradi omenjenega AWD sistema.

Asistenčni sistemi so tradicionalno močna plat sodobnih mazd, ob pomoči radarskega tempomata, asistenta za držanje voznega pasu in opozorila na mrtve kote je vožnja na avtocesti pa tudi izven nje zelo enostavna. 

Navajen sem, da je v mazdah treba biti kar grob, ko nastopi čas ustavljanja. A pri CX-5 sem na zavoro pritiskal še močneje, saj sem očitno moral 'preglasiti' željo po rekuperaciji. 

Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Za konec

Mazda CX-5 se stara zelo počasi, z leti ohranja lepoto, pridobiva pa zrelost in žlahtnost. Možnost mehkega bencinskega hibrida vidim kot primerno izbiro za tiste, ki so manj na avtocesti oziroma ne pretiravajo s kilometri. V tem primeru je vabljiva tudi cena, za izvedenko G194 s štirikolesnim pogonom in zares zelo bogato ter udobno opremo takumi (usnje, hlajeni sedeži, 360-stopinjska kamera ...) bi odšteli dobrih 48 tisočakov. To je več kot dva tisočaka manj od dizelske alternative. 

Podatki o vozilu (mazda CX-5 G194 AT AWD takumi)

Motor: bencinski, štirivaljnik, 2.488 ccm, 143 kW (194 KM), 263 Nm navora.
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.575 x 1.845 x 1.685; 2.700.
Zmogljivosti: 195 km/h, pospešek 9,5 sek od 0 do 100 km/h. 
Poraba: 8,2 l/100 km
Cena: 48.190 €

andrej.leban@styria-media.si

Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5 Foto: Saša Despot Mazda CX-5

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 12:31 17. December 2023.

    No preprosto dejstvo je, da Mazda CX 5, za razliko od Hedi Klum, ni bila nikoli nek lepotni ideal, ki …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.