Birokracija zavlekla elektrifikacijo avtoceste

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Prvi dve hitri polnilnici za vozila na električni pogon bi morali biti na slovenskih avtocestah postavljeni v tem mesecu, a se to ne bo zgodilo. Zaradi revizij v postopku javnega naročanja, ki so sicer že končane, je prišlo do zamika, tako da bosta predvidoma postavljeni septembra.
Oglej si celoten članek

"Do zamika pri rokih za postavitev prvih polnilnic za električna vozila je prišlo zaradi revizij v postopku javnega naročanja za izgradnjo hitrih polnilnic. Zamik so povzročila tudi dodatna usklajevanja pri izvedbi postopkov pridobivanja pravic razpolaganja z zemljišči na lokacijah, predvidenih za postavitev hitrih polnilnic," so povedali v slovenskem operaterju distribucijskega omrežja SODO.

Najprej na štajerski avtocesti

Dodali so, da so postopki revizije zdaj že zaključeni in omogočajo nadaljevanje aktivnosti pri projektu. Projekt postavitve 26 polnilnic, ki jih SODO predvideva v sklopu vzpostavitve osnovne infrastrukture hitrih polnilnic za vozila na električni pogon na slovenskih avtocestah, bo sicer zaključen do konca letošnjega leta.

Prvi dve polnilnici, ki bosta odprti predvidoma v septembru, bodo postavili na štajerski avtocesti, in sicer na lokacijah počivališča Tepanje-zahod in počivališča Lopata-jug.

Ostalih 24 polnilnic je predvidenih na lokacijah počivališč Voklo (vzhod in zahod), Grabonoš (jug in sever), Tepanje-vzhod, Lom (vzhod in zahod), Šempas (sever in jug), Starine (sever in jug), Lukovica-jug, Ravne, Grič, Barje-sever, Radovljica (jug in sever), Dravsko polje (jug in sever), Dobrenje (vzhod in zahod), Ravbarkomanda (vzhod in zahod) in Lukovica-sever.

Pričakujejo rast prodaje električnih vozil

V Sloveniji je sicer avtomobilov na električni pogon trenutno razmeroma malo. V SODO pa so prepričani, da se bo z vzpostavitvijo infrastrukture, torej z izgradnjo hitrih električnih polnilnic, število električnih vozil bistveno hitreje povečevalo. K temu prispeva tudi vedno večje zavedanje o varovanju okolja in nenazadnje tudi prihranki, ki jih lahko z vožnjo električnega vozila dosežemo.

Električno vozilo ima bistveno višji izkoristek, pri zaviranju pa velik del energije regenerira nazaj v akumulatorje, medtem ko jo običajna vozila kot toploto, ki se sprošča pri zaviranju, oddajajo v okolje. Prav tako je tudi poraba energije bistveno nižja kot pri vozilih na fosilna goriva.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.