V Pragi so mi ljudje, ki sem jih videl prvič, potisnili v roke velik multifunkcijski ključ razkošne serije 7 in mi dali kratka navodila, kam na vzhod Češke naj jo še isti večer dostavim. Povedali so mi, da bomo v dobrem dnevu najmanj dvakrat prečkali državno mejo in mi zabičali, naj bom na poti iznajdljiv. To pomeni, da naj ne zbujam pozornosti policistov s prehitro ali objestno vožnjo, naj izkoristim podeželske ceste, kolikor je to le mogoče, ter naj ob tem preizkusim tudi, kako se bodo v avtomobilu na zadnjem sedežu počutili predsedniki vlad in držav ali direktorji velikih firm. Pa še kdo. In naj se izkažem, saj bom le tako dobil v roke tudi ključ nič manj kot povsem novega X7 in njegovih 400 "konj."
Te dni je bilo po nekaterih državah srednje in vzhodne Evrope videti nenavadno veliko število luksuznih limuzin in terencev. So del BMW-jevega dogodka, ki povezuje prestolnice razen zadnje postaje) sedmih držav - Varšavo, Prago, Budimpešto, Bukarešto, Sofijo in Solun.
Cilj je bil razmeroma enostaven - premierno doživeti na cesti izdatno posodobljeno serijo 7 in velikega šest- oziroma sedemsedežnega terenca X7, ki ga BMW sploh prvič uvaja v svojo zbirko modelov. Obema pet-in-več-metrašema je skupno, da poleg športnih genov bolj kot katerikoli bavarski model poudarjata prestiž zunanjega in notranjega videza, materialov in tehnikalij, ter hkrati nudita skorajda brezmejno udobje, ki ga je moč najti le v zelo ozkem krogu (zelo dragih) avtomobilov.
Avtomobila imata veliko skupnih lastnosti, a navkljub isti številki v imenu dojemanje potovanja vozniku in potnikom servirata na nekoliko različen način. No, to da sta oba luksuzno-športno-prestižna, se vidi že na daleč. Mišičasti postavi dopolnjujejo kromirane linije, kontrastni vložki drugih materialov in odvisno glede na paket zunanjosti bodisi večji poudarek na zaključeni kromirano eleganci bodisi na športnem nastopaštvu s črnimi vložki.
Seveda ne gre mimo tistih novih velikanskih ledvic, za katere se zdi, da silijo prek zgornjega roba motornega pokrova in postajajo tudi pri manjših modelih skupaj z ožjimi "štiriokimi" svetili sodobni oblikovalski zaščitni znak znamke BMW.
Vem, tudi jaz sem imel ob ogledu prvih fotografij pomisleke, a moram priznati, da v živo maksi-ledvici skupaj z večjo oznako belo-modrega propelerja nad njima dodajata svoj ščep k ideji opaznega premijskega avta.
Limuzinska sedmica ima po novem izdatno prenovljen zadnji del, na katerem je prek stranskih svetil vidna podobnost z lexus … pardon, s serijo 3, na drugi strani ji prestižnost zagotavlja svetleča črta, ki ponoči neprekinjeno osvetljuje avto od levega do desnega roba.
Nazaj v Prago...
Na parkirišču se je med parkiranimi avti na signal mojega ključa odzval model 745Le. Šestvaljni priključni hibrid s povsem novim motornim sklopom in zmogljivejšo baterijo obljublja odvisno od različice do 58 kilometrov poti zgolj na elektriko pri hitrostih vse do 140 km/h, ob tem pa bistveno izboljšano porabo in bolj sofisticirano (beri: brezčutno) delovanje.
Nekaj trenutkov mi je bilo žal, da tako kot moji sostorilci, ki so dobre volje sedali v ostale avtomobile, nimam ključa od 750i, ki odklene bobneč osemvaljnik pod motornim pokrovom, a mi je hibrid zelo hitro zlezel pod kožo. Kombinirana moč kar 290 kW (394 KM) in takojšnji navor sta bila več kot dovolj, da sem se pri speljevanju takoj otresel namišljenih zasledovalcev ter jim zlahka ubežal na varno razdaljo.
Hitro sem začel ceniti tišino pred vetrnim pišem izvrstno zatesnjene potniške kabine, v katero celo zvok uglajenega pogona kot nek oddaljen šum prodre le v visokih vrtljajih. In nasmehnil sem se ob misli, da bi lahko takole proti vzhodu neprekinjeno vozil zelo dolgo spričo izjemnega udobja sedežev in še posebej nižje porabe v primerjavi z osemvaljnikom. Prav tako bi mi priključni hibrid z vožnjo na elektriko odprl vrata v marsikatero središče velikih evropskih mest, kamor dizli več ne smejo, ali pa jih bodo iz njih kmalu pregnali.
iDrive vmesnik z novimi meniji pa tudi po prenovi dokazuje, kaj se kljub še dodatnim funkcijam in izjemno raznolikim možnostim prilagoditev ter nabora informacij enostavna komunikacijska vez med človekom in vozilom oziroma človekom in zunanjim svetom.
Češke avtoceste ne poznajo milosti - tovornega prometa je skoraj toliko kot pri nas, le da je asfalt v še slabšem stanju. Sedmica s svojimi zmogljivimi asistenčnimi sistemi ali zračnim podvozjem v takšnih razmerah deluje kot leteča preproga, ki ne dovoljuje presenečenj.
Le enkrat me je zaskrbelo. Povsem smo se ustavili, poti za umik ni bilo. Zaslišal sem že sireno, mimo je švignil policist na motorju, za njim po vzpostavljenem reševalnem pasu še rešilec.
Dobro se je izteklo, vseeno sem ob naslednjem izvozu zavil na podeželje in sedmico preizkusil še v elementih vožnje skozi ovinke. Kljub svoji velikosti in izjemni medosni razdalji je ostala prikovana ob asfalt in je izpolnjevala ukaz za ukazom, pa če je bil še tako oster in odločen. Med pavzo sem se zleknil v zadnji desni sedež, si prižgal televizijo, na kateri je bila ravno oddaja o češki narodni glasbi, in prek mobilne tablice iz sopotnikovega sedeža izluščil počivalnik za noge.
Uh, kako fino se imajo lahko profesionalni vozniki limuzin. Serijo 7 sem po pavzi končno varno dostavil do konca prve etape v drugem največjem češkem mestu Brnu in predal ključe neznancem v pričakovanju naslednje naloge.
Nanjo ni bilo treba dolgo čakati. Po kratki noči sem dobil ključ modela X7 M50d. To je tisti s štirimi turbinami, ki iz trilitrskega dizla spravijo na plano nič manj kot 294 kW (400 KM) in kar 760 Nm navora. Naloga za X7 je bila še težavnejša, saj ga je bilo treba spraviti najprej čez češko- slovaško mejo, nato pa prek vse države vse do Madžarske.
X7 je z 5,15 m dolžine in 1,8 metra višine tudi na papirju velik avto. Z njim ima BMW končno pravega konkurenta avtom, kot so mercedes-benz GLS ali range rover, da ne omenjam kakšnega lincoln navigatorja ali cadillac escaladea. To niso avti, ki bi bili ravno pogosto na slovenskih cestah, so pa zelo popularni na Bližnjem vzhodu, ZDA, v Rusiji, na Kitajskem …
A X7 boste gotovo videvali tudi na marsikateri evropski cesti, saj je zanimanje zanj menda že v startu obiilno, tudi zaradi dejstva, da gre za pravega šest- ali sedemsedžnika, odvisno od želene konfiguracije (udobja) v drugi vrsti. Avto je hkrati poln najrazličnejših gedžetov, kar danes prav tako pomeni zelo veliko za privabljanje strank.
BMW X7 zna recimo samodejno odparkirati iz parkirišča po identični poti v nasprotno smer, po kateri je zapeljal vanj, medtem ko "voznik" v tem času lahko naredi še kakšno raztegovalno vajo na ulici. Čeprav znajo tudi BMW-jevi masažni sedeži dobro pregnesti telo.
Stas največjega bavarca je pri BMW X7 viden na daleč, njegova pojava na parkirišču je impozantna, nikakor pa ne neskladna, še posebej ob izbiri vse tja do 22-palčnih platišč. Notranjost je precej bolj podobna modelu X5, na čigar platformi bazira. To pomeni zelo znano delovno okolje, z visokim sedenjem, a še bolj poudarjeno prostornostjo. Da gre za resnično luksuzni avto, poleg kakovosti materialov in izdelave pričajo tudi številni gumbi, ki jih v običajnem avtu ne boste videli. Recimo tista dva, s katerimi voznik lahko vzdolž posamezno po sedežih ali skupaj pomika drugo vrsto. Pravzaprav ima voznik samo na svojih vratih več gumbov kot marsikateri avto po vsej armaturki. A to ne moti, saj je ergonomija zelo dobra in možgani začnejo hitro dojemati povezave med brezštevilnimi funkcijami in možnostmi.
Celo spodnji del deljivih zadnjih vrat, ki lahko služi kot sedežna klop med piknikom v naravi, se spušča in dviga električno. Sedeža tretje vrste zaradi dolge medosne razdalje ponujata več prostora, kot smo navajeni pri tistih nekaj suvih, ki se hvalijo z dodatnima dvema sedežema. Mogoča je konfiguracija 2+2+2, kar pomeni, da imata tista v drugi vrsti samostojne udobne sedeže. Ki ju je mogoče premikati kar iz voznikovega sedeža.
X7 zaradi svoje obilnosti ne deluje ravno kot avto za pobege, a različica M50d je hitra. Avto sicer ne more skriti več kot 2,5 ton mase, ampak 5,4 sekunde z mesta do stotice je rezultat, ki je recimo hitrejši od novega megana R.S. Štiri pljuča v motorju pa odločno dihajo tudi pri pospeševanju in držanju tempa med vožnjo. X7 je mišljen kot avto planjav oziroma velikih mestnih vpadnic, navkljub nekaterim pripomočkom za okušanje off-road vožnje.
Na slovaškem gričevnatem podeželju z ne ravno širokimi cestami je bilo tako kar nekaj situacij, ko sem se iz previdnosti raje postavil ob desni rob in počakal, da je šel nasprotni promet mimo. Presenetilo pa me je, kako je kljub veliki masi in meram X7 odločen, da spelje ovinek brez vsakega znaka popuščanja, pa čeprav niti standardno nastavljivo zračno pnevmatsko takrat ne more izničiti nagibanja visokega potniškega prostora. Čeprav sem užival, sem bil vseeno zadovoljen, ko sem z X7 znova zapeljal na avtocesto, njegov najbolj domač teren.
V BMW seriji 7 in X7 kilometri lahko minevajo bliskovito hitro in udobno. Tako smo se po nekaj urah že uspeli pretihotapiti prek slovaško-madžarske meje in ob tej priložnosti naredili še nekaj fotografij na otoku sredi sapo jemajoče Donave. Prav primeren zaključek naše tihotapske dogodivščine. V avtomobile v znamenju sedmice so že sedali novi kurirji, ki so iz naših rok prevzeli naslednjo etapo prevoza obeh luksuznih sedmic proti Orientu.
Moram priznati, da sem bil za svoj del posla dobro nagrajen - spomin na karakterno različni sedmici, ki pa vendarle sledita istemu cilju - visokemu udobju - bo še dolgo živ.
andrej.leban@zurnal24.si
andrej leban je torej sostorilec v kaznivem dejanju in je dejanje priznal.
Halo ? Zakaj se tem obremenjujete slovensko policijo ? Trenutno imajo težave s plačilnimi razredi in prerazporeditvijo na novih delovnih …