Prakso zaračunavanja uporabe naprav za polnjenje pnevmatik je na več kot 200 bencinskih črpalkah v Nemčiji leta 2011 prvi uvedel Shell. Drugi naftni velikan ExxonMobil je sledil na svojih črpalkah Esso v Nemčiji. Nemški mediji pišejo, da so zdaj tudi številni drugi prodajalci goriva na svojih bencinskih črpalkah v Nemčiji začeli zaračunavati uporabo zraka za polnjenje gum. Storitev, ki je bila prej desetletja za voznike na njihovih črpalkah brezplačna, zdaj stane en evro.
Tako Shell, kot Esso sta upravičenost zaračunavanja naprav za tlak v pnevmatikah našla v naložbah v nove naprave, povsem jasno pa je, da so z uvedbo zaračunavanja želeli zaslužiti na dodatnih storitvah. To se ne dogaja le v Nemčiji, podobna praksa je tudi na bencinskih servisih v Veliki Britaniji, kjer so postavili nove plačilne avtomate za polnjenje pnevmatik in tudi pripomočke za čiščenje vetrobranskih stekel.
100 evrov na leto
Postavlja se vprašanje, ali je res pametno zaračunavati nadzor tlaka v pnevmatikah in napolnjenosti pnevmatik, če vemo, da je ustrezen tlak v pnevmatikah eden bistvenih varnostnih elementov vožnje? Če ima povprečno gospodinjstvo doma dva avtomobila, tlak v pnevmatikah pa bi morali preveriti vsaj dvakrat mesečno, tako svetuje največji nemški avtomobilski klub ADAC, potem bi to gospodinjstvo stalo vsaj osem evrov na mesec ali skoraj 100 evrov na leto.
Kot ugotavljajo pri ADAC-u številni vozniki preredko preverjajo ustreznost tlaka v pnevmatikah. To največkrat naredijo le pred potjo na poletne počitnice ali zimske počitnice v tujino, ko avtomobil na polno obremenijo s prtljago. Vendar to še zdaleč ni dovolj, pojasnjuje pri ADAC-u. Meritve morajo biti pogoste.
Kot ugotavljajo v nemškem avtomobilskem klubu že pol bara premalo spremeni vozne lastnosti avtomobila. Poveča se na primer zavorna razdalja, poslabša pa se tudi vožnja v ovinkih. Obstaja tudi nevarnost, da se pnevmatika pri velikih hitrostih splošči.
»Že tlak v polnjenju okoli 0,4 bara pod ciljno vrednostjo poveča obrabo, večji kotalni upor pnevmatike pa pomeni do 0,3 l večjo porabo goriva na 100 km,« pojasnjujejo pri ADAC-u. Posledično v Evropi vozniki vsako leto porabijo tri milijarde litrov goriva več, kot bi ga, če bi redno merili tlak v pnevmatikah in ustrezno z zrakom polnili pnevmatike. Če je tlak v pnevmatikah previsok, to negativno vpliva na udobje pri vožnji, hkrati je obraba pnevmatik neenakomerna.
Preverite tud irezervno pnevmatiko
Zato priporočajo, da naslednjič, ko se ustavite za točenje goriva, izmerite še tlak v pnevmatikah. Nekaj dodatnih minut se bo poznalo tako na življenjski dobi pnevmatike, kot udobju in varnosti, so prepričani pri ADAC-u. Merilnike tlaka lahko tudi kupite in enostavno in hitro v domači garaži preverite, ali je v pnevmatiki dovolj zraka.
Alternativa so tako imenovani sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah. Ti uporabljajo senzor za samodejno preverjanje, ali je zračni tlak v pnevmatiki pravilen. Ti sistemi so od leta 2014 obvezni v vseh novih avtomobilih, vendar jih je mogoče naknadno vgraditi tudi v starejše modele. Če je tlak v pnevmatikah previsok ali prenizek, sistem izda vozniku opozorilo. Kakšen je pravilen tlak v pnevmatikah najdete zapisano na različnih mestih v vozilu, v navodilih za uporabo, na B-stebričku voznikovih vrat, na nalepki v sovoznikovem predalu in na spletni strani proizvajalca.
Poleg vseh štirih koles je treba preveriti tudi rezervno kolo, če je sploh na voljo.
Saj se dobi pumpe za doma, ce naj bi bil.tak strosek? Pa ne vem od kje ta priporocila, vsi novejsi …
Pohlep ne pozna meja!
Vsako leto je vse slabše,samo še čakam,kdaj bodo zaračunali zrak,ki ga dihamo