Bavarski dvolitraš najboljši motor na svetu

Foto: Žurnal24 BMW je še četrtič zaporedoma dokazal, da izdeluje vrhunske agregate.
Mednarodna žirija sodnikov je za najboljši motor leta izbrala BMW-jev 2,0-litrski twin turbo dizel (123d).
Oglej si celoten članek

Bavarci so tako prestižni naslov za najboljši avtomobilski motor leta prejeli še četrtič zaporedoma (leta 2005 in 2006 za 5,0-litrski V10, lani pa za trilitrski V6). Kot je v obrazložitvi zapisalo 65 sodnikov iz 32 držav, med njimi tudi predstavnik iz Slovenije, si je bavarski izdelek nagrado zaslužil zaradi izjemnih lastnosti: velike moči, nizke teže in zmanjšanja emisij. Motor je trenutno najmočnejši štirivaljni dvolitrski dizel na svetu, saj ob podpori dveh turbopuhal – manjše deluje pri nižjih, večje pa pri višjih obratih motorja zmore 150 kW (204 KM) moči.

 

Nagrade po kategorijah:

Motor leta: BMW 2,0
Zeleni motor leta: Toyota 1,5 synergy drive
Najučinkovitejši motor leta: Porsche 3,6 Turbo
Pod 1,0 l: Toyota 1,0
Med 1,0 l in 1,4 l: VW 1,4 TSI
1,4 l–1,8 l: BMW-PSA 1,6 turbo
1,8 l 2,0 l: VW/Audi 2,0 FSI
2,5 l 3,0 l: BMW 3,0 V6
3,0 l 4,0 l: BMW 4,0 V8
Nad 4 l: BMW 5,0 V10

K tako visokim zmogljivostim pripomorejo tudi na novo razviti dovodi v povezavi z dodelanimi izgorevalnimi komorami, ki zmorejo kompresijsko razmerje 16:1. Obenem je motor za 17 kilogramov lažji od predhodnika, njegova odlika pa je tudi odličen filter trdnih delcev. Hvalo so motorju peli tudi sodniki iz ZDA, ki tradicionalno niso naklonjeni dizelskim agregatom.

Na drugo mesto se je uvrstil še en bavarski izdelek – 4,0-litrski V8 iz M3 (309 kW/420 KM), sledijo pa mu sploh prvi Subarujev 2,5-bokserski dizel, Audijev petlitrski V10 iz RS6, Nissanov 3,8-litrski twin turbo stroj iz GT-R ter VW-jev 1,4-litrski TSI, ki je med drugim pobral tudi nagrado za motor v kategoriji od enega do 1,4 litra.

V kategoriji za najbolj zeleni motor leta je zmagal Toyotin 1,5-litrski hibridni pogon s 104 g/km izpusta CO2, za najboljšo učinkovitost pa je slavil 3,6-litrski Porschejev motor (390 kW/530 KM) iz 911 turbo in 911 GT2. BMW je sicer slavil še v štirih drugih kategorijah.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.