Internet utegne pokopati tudi avtomobilske salone

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Internet je kriv, da nekaterih pomembnih avtomobilski znamk ne bomo videli na avtomobilskem salonu v Parizu, ki vrata odpira prihodnji teden. Stroški avtosalona so visoki, nekateri so prepoznali, da je večji izplen na družabnih spletnih omrežjih in blogih, spet tretji so prisiljeni v varčevanje in bodo na drugačen način nagovarjali potencialne stranke.
Oglej si celoten članek

Evropa ima tri glavne avtomobilske salone, Ženevo, ki je vsako leto na sporedu konec februarja ali v začetku marca, ter Frankfurt in Pariz, ki se konec septembra ali v začetku oktobra vsako leto izmenjujeta.

Včasih je veljajo, da na naštetih salonih ne smeš manjkati. "Če te nekje ni, potem se takoj vsi začnejo spraševati, kaj je narobe s podjetjem, ali jim gre slabo" so nam na enem od preteklih salonov povedali pri Akrapoviču.

Internet ponuja večji izplen

A trend se spreminja. Ne glede na medijski prostor, ki ga avtomobilisti dobijo na avtomobilskem salonu, prihodu bogatih šejkov in sklepanju poslov, na salone pride tudi na stotisoče obiskovalcev, so nekateri avtomobilski proizvajalci sklenili, da jih na določenih, četudi pomembnih salonih, ne bo. V Parizu tako ne bo Forda, Mazde, Lamborghinija, Bentleyja, Rolls-Roycea, Astona Martina, Volva. To ne pomeni, da ne bomo videli pomembnih premier, obeta se razkritje audija Q5, peugeota 3008 in 5008, citroëna C3, hyundaija i30 ..., a je udeležba vseeno močno okrnjena.

Zgodbe, zakaj jih ne bo, so različne. Tako naj bi bila Bentley in Lamborghini, ki sta del skupine Volkswagen, žrvi afere diseselgate. VW mora varčevati tudi na račun neudeležbe svojih eksotičnih znamk na prestižnem salonu, kot je pariški. Namesto v francoski prestolnici bodo Bentleyji na ogled na manjših prestižnih dogodkih, kjer bodo direktno nagovarjali potencialne stranke. Pri Lamborghiniju so odpoved pojasnili z novo strategijo udeleževanja na avtosalonih v prihodnje.

Bloomberg tovrstne odločitve utemeljuje s številkami. Navajajo, da naj bi Audi leta 2011 za šotorsko konstrukcijo na avtosalonu v Frankfurtu porabil 10 milijonov evrov. Namesto tega bi lahko na internetu dobil toliko oglasnega prostora, da bi lahko bolj učinkovito nagovorili potencialne kupce.

Pri Fordu bodo del denarja, ki bi ga sicer namenili udeležbi na avtomobilskem salonu v Parizu, porabili za testne vožnje, na katere bodo pozivali potencialne kupce. Drug del bodo namenili tehnološko usmerjenim dogodkom, kot je Le Web konferenca o digitalnih inovacijah.

BMW brez uprave

Zanimiva je poteza BMW, ki bo razstavljal na salonu, a prvič brez glavnih mož podjetja. Najožje vodstvo BMW se redno udeležuje najpomembnejših avtomobilskih salonov. Toda letos bo v francoski prestilnici le Ian Robertson, šef marketinga in prodaje. Ostali se bodo sestali in skušali doseči dogovor o strategiji električnih vozil v prihodnje, vključno s tem, ali bodo izdelovali tudi električne minije. Ta ideja sicer "zori" že leta, a udejanili je še niso.

Zanimivo je, da avtomobilski saloni še naprej ostajajo zanimivi za obiskovalce. Salon v Parizu je leta 2014 obiskalo 1,25 milijona ljudi in je takrat veljal za najbolj obiskan na svetu. Težava avtosalonov je, da neprimerno večje število potrošnikov uporablja pametne telefone, kjer je internet s svojimi družabnimi omrežji in blogi postal kralj.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.