DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania in Volvo so sprejeli izziv European Truck Platooning Challenge 2016, ki ga je v sodelovanju z vladnimi ustanovami organiziralo nizozemsko ministrstva za infrastrukturo in okolje.
Šest različnih konvojev tovornjakov različnih znamk je na Nizozemsko prispelo iz različnih krajev. Tovornjaki švedskega proizvajalca Scania so startali iz Stockholma in prevozili več kot dva tisoč kilometrov, Volvo je pot začel v domačem Göteburgu prav tako na Švedskem, MAN je startal iz Münchna, Mercedes-Benz iz Stuttgarta, Iveco iz Bruslja ter DAF iz Westerloja v Belgiji.
Na nemških avtocestah že demonstrirali avtonomno vožnjo
Testi samodejne vožnje tovornjakov sicer niso nič novega, saj Mercedes na nemški avtocesti že nekaj časa testira svoje avtonomne tovornjake. Na prometni nemški avtocesti A8 med Denkendorfom in letališčem Stuttgart, potem ko so pristojne inštitucije dale vsa potrebna dovoljenja, je Mercedesov težki tovornjak actros suvereno opravil testno samodejno vožnjo povsem varno za druge udeležence v prometu.
"Tovorna vozila se bodo v prihodnosti vsekakor razvija v smeri ki jo je pokazala omenjena vožnja. Z avtonomnimi vozili in vožnjo v formaciji strnjenega konvoja se bosta poskušala doseči večja varnost (torej manj prometnih nesreč) istočasno pa z zmanjševanje porabe goriva tudi večja ekonomičnost transporta," je prepričan inštruktor varne vožnje in strokovnjak za tovornja vozila Boštjan Paušer, sicer urednik revije Kamion in Bus.
Tehnologija prehitela zakonodajalce
Paušer pravi, da zadnji testi kaže jo, da je danes tehnologija avtonomne vožnje že razvita, kar s posameznimi prikazi dokazujejo že skoraj vsi proizvajalci tovornih vozil. "Tehnologijo torej imamo, nimamo pa ustrezne zakonodaje, ki bi to tehnologijo dovolila uporabljati. Tu bo potrebnega še veliko dela, saj je treba urediti več področij, ne le tega da voznik ne upravlja z vozilom, temveč tudi povezane predpise – kako se bo na primer vozniku beležil čas vožnje, ki jo je opravil tovornjak sam. Napovedovanje zakonodajnih sprememb na območju evropske unije bi bilo še za najboljše vedeževalce pretrd oreh, zato je težko reči kdaj bomo ta vozila videli v rednem prometu. Morda v roku 5-10 let," dodaja sogovornik.
Kaj se bo zgodilo s šoferji?
Kaj samodejna vožnja pomeni za poklic šoferja tovornjaka? Je to še perspektiven poklic? Jih bomo še potrebovali? Paušer pravi: "Za dobre poklicne voznike se vedno najde delo in tudi v prihodnosti bo temu ostalo tako. Samodejna vozila se bodo zaenkrat avtonomno lahko gibala le po avtocestah, pa še takrat bo na sedežu moral sedeti voznik, na vseh ostalih cestah bo vozilo še vedno krmilil voznik. Voznikom se za svojo prihodnost tako ni potrebno bati, se bo pa verjetno temu moral prilagoditi sistem njihovega izobraževanja – če so bili vozniki nekoč tudi mehaniki, bodo v prihodnje morali biti informatiki."
"Voznikom se za svojo prihodnost tako ni potrebno bati, ... " - počakajte 10, 15 let.