Avtomobilske proizvajalce grabi panika zaradi okoljskih predpisov

Foto: M. Ha.
Foto: M. Ha.
Evropska avtomobilska industrija poskuša v zadnjem trenutku preprečiti sprejetje novega okoljskega standarda Euro 7. Sicer, pravijo, se bodo avtomobili radikalno podražili.
Oglej si celoten članek

Nekaj dni pred koncem posvetovalnega obdobja se avtomobilska industrija še vedno trudi, da bi ustavila  okoljske predpise Euro 7. Pri tem so si enotni, da bodo prinesli drag in naporen razvoj za malo učinka, da so v marsikaterem primeru komaj izvedljivi, predvsem pa, da jim ni mogoče ustreči v kratkem roku, ki je predviden za njihovo uvedbo.

Moč prilagoditev "To je del čara električnih avtomobilov"

Dodajajo, da se bodo zaradi zahtev novega okoljskega zakona avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem zelo podražili. Pričakujejo tudi velike podražitve tovornjakov, iz gospodarskega sektorja pa bodo verjetno izginili tudi določeni motorji.

Prelomno poletje 2025

Evropska komisija je predlog pravil predstavila novembra, posvetovalno obdobje se bo izteklo v četrtek, novi predpisi pa naj bi v veljavo stopili julija 2025. Novi predsednik evropske zveze avtomobilskih proizvajalcev ACEA, Renaultov šef Luca de Meo, je v odprtem pismu prejšnji teden evropske institucije posvaril, naj še ne sprejmejo regulacije Euro 7.

Foto: Profimedia Promet v Parizu

Z njim se strinjajo tudi v vodstvih drugih avtomobilskih znamk. Pri Volkswagnu so denimo opozorili, da imajo pravila Euro 7 popolnoma nerealistične cilje in da tudi roki za uveljavitev posameznih določil niso izvedljivi. Predlog bi v razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem pritegnil tudi preveč ljudi in financ, ki bi jih lahko izkoristili za razvoj električnih avtomobilov. Poleg tega pa bo imel Euro 7 slab vpliv na zaposlovalno politiko.

Avto EU z letom 2035 ukinja motorje z notranjim zgorevanjem

Na to se je osredotočil tudi de Meo. Ocenjuje, da se bodo avtomobili na evropskem trgu podražili za 7 do 10 odstotkov. Napoveduje tudi, da lahko avtomobilska industrija v skrajnem primeru izgubi okrog 300.000 delovnih mest.

Brez izjem

Avtomobilske proizvajalce moti predvsem zahteva, da bodo morali v prihodnosti upoštevati strožje omejitve v vseh režimih vožnje.  Do zdaj so namreč obstajale izjeme, ki so proizvajalcem omogočale, da avtomobili v ekstremnih situacijah začasno povečajo emisije. Takšna je denimo bila vožnja v klanec pozimi.

Pri Volkswagnu so pojasnili, da najslabši scenariji v tako imenovanih mejnih testnih pogojih vključujejo vožnjo v ekstremnih pogojih, ekstremnem mrazu, na klancih, med pospeševanjem in ob polno obremenjenem avtomobilu. Z realistično uporabo avtomobilov nimajo veliko skupnega, zahtevajo pa veliko dodatne tehnologije. Menijo, da se bodo zaradi tega občutno podražili predvsem cenejši majhni avtomobili, in dodajajo, da so številke, ki jih je omenjal de Meo, povsem realistične.

Foto: Saša Despot BTC nakupovalno središče

Pri Volkswagnu poudarjajo: »Kakovosti zraka ne bomo izboljšali, če bomo izpušne pline novega motorja z notranjim zgorevanjem merili pri polnem plinu v prvi prestavi na gorskem prelazu v Alpah in s pripeto prikolico za prevoz konj. To bomo dosegli, če na natrpane ceste evropskih mestnih središč pripeljemo več električnih avtomobilov.«

Ukrepi so že dovolj učinkoviti

Tudi pri BMW-ju so zelo kritični. Pravijo, da standarda Euro 6 in 6d že učinkovito pokrivata 95 odstotkov vseh statistično pomembnih voznih situacij. Kakovost zraka se je zato že precej izboljšala. Eden od BMW-jevih šefov je potožil, da je Evropska komisija v ospredje postavila posebne primere namesto da bi po predlogu ACEA znižala omejitve za razmere v vsakdanjem prometu. Pri BMW-ju dodajajo, da bi moral Euro 7 predvsem urejati izpuste onesnaževalcev, ne pa, da ga uporabljajo kot sredstvo za povzročitev prezgodnje smrti motorjev z notranjim zgorevanjem. Tudi oni pravijo, da bo to po nepotrebnem podražilo avtomobile, predvsem v segmentu majhnih avtomobilov, in privedlo do težav pri dobavi.

Avto Bruselj bi zaostril pogoje za vozila

Šef koncerna Stellantis Carlos Tavares, ki je znan po nasprotovanju novim regulativam, pravi,  da je Euro 7 diverzija pomembnih sredstev za prehod na električno mobilnost. Poleg tega ogroža tudi cilje cenovno dosegljive mobilnosti. 1. julij 2025 kot dan uveljavitve novih predpisov se mu zdi prezgoden, saj ne zagotavlja dovolj časa za razvoj in preskušanje novih produktov.

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

Pomisleke imajo tudi dobavitelji komponent. Boschev izvršni direktor Stefan Hartung, ki sicer zagovarja zvišanje omejitev pri emisijah, pravi, da je časovnica zelo tesna, predvsem ko gre za tovornjake. To lahko pomeni, da nekateri izdelki nekaj časa preprosto ne bodo na voljo. Nekaterih motorjev pa morda sploh ne bodo več izdelovali. Pri tem ne meni toliko, da zahteve tehnično niso izvedljive, ampak bolj na to, da se lahko zgodi, da navedeno tipalo sploh še ne obstaja.

Odgovor Evropske komisije

Pri Evropski komisijo pa so nasprotno prepričani, da koristi standarda Euro 7 precej pretehtajo stroške. Predlog predpisov primarno naslavlja tako imenovane »realne vozne situacije«, ne pa nekaj ekstremnih situacij, kakršna je gorska vožnja pozimi, pravijo pri Evropski komisiji. Dodajajo, da so v avtomobilski industriji zadevo razumeli narobe. Tudi Euro 7 namreč omogoča višje izpuste v ekstremnih voznih situacijah, kakršne so vožnja na velikih višinah, v vročini ali med vleko prikolice.

Opozorilo Opozorilo, da bodo kitajski avtomobili prehiteli evropske

Pri komisiji se zavedajo tudi pomena dosegljive mobilnosti, ki ga ima ta za ljudi. Izračunali so, da bo povprečni novi avtomobil po uveljavitvi novih meril dražji za 90 do 150 evrov. To pa je manj kot odstotek njegove cene. Tovornjaki, pri katerih so potrebne večje modifikacije, pa bodo dražji za okoli 2.600 evrov. Tudi to pa je le 2,6-odstotni cenovni prirastek za majhne tovornjake  in 1,6-odstotni za majhne avtobuse.

Vodja oddelka za vozila pri evropski nevladni organizaciji Transport&Environment Julia Poliscanova pravi, da je zgrožena nad nasprotovanjem avtomobilske industrije merilom Euro 7. Evropske regulative so po njenem mnenju investicija v čiste avtomobile in vzdržne dobaviteljske verige v Evropi. Njihova ukinitev bi le sprožila globalno dirko za dosego dna. Zahteve avtomobilske industrije po vladni podpori in olajšanju regulativ razume kot neresne. Evropske avtomobilske industrije gotovo ne bodo spremenile v zelenega pionirja prihodnosti, zaključi Poliscanova.

Nova pravila Nova pravila: Evropski komisar povedal, za koliko se bodo podražili avtomobili

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 17:54 9. Februar 2023.

    Bomo pa še naprej furali EURO 1, 2, 3 pa bo!

  • 14:20 9. Februar 2023.

    EU birokracija po nareku Amerike pelje večino Evropejcev v krizo ,brezposelnost in z inflacijo v pogubo. Če se ne nehamo …

  • 11:06 9. Februar 2023.

    Oligarhidna pedofilisticna elita samo uresnicuje svoj cilj - zasuznjiti in unicit lastno prebivalstvo. Tako famozna nad bolezn, kot armagednoski co2, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.