Pred kratkim smo pisali o opozorilih pred pomanjkanjem magnezija. "Pričakuje se, da bodo sedanje zaloge magnezija v Nemčiji, pa tudi v vsej Evropi izčrpane najkasneje v nekaj tednih. Najkasneje do konca novembra 2021," je v nedavno objavljenem stališču opozorilo nemško Združenje za kovine.
Združenje je nemško vlado pozvalo, naj "nujno začne diplomatske pogovore s Kitajsko", da bi zagotovilo dobavo magnezija za nemško industrijo. V primeru ozkega grla oskrbe, grozijo "velike izgube v proizvodnji".
Magnezij razširjen po vsem avtomobilu
Lahko kovino najdemo v številnih komponentah. Uporablja se v različnih zlitinah, iz katerih so izdelane karoserije vozil, posode za gorivo, zavore, prečni nosilci, vzmetenja koles ali sama kolesa. Preprosto, kjerkoli so njegove prednosti ustrezne.
Če magnezija zmanjka, ne bo mogoče izdelati vseh teh komponent. Analitik Barcleayja Amos Fletcher je jasen: "Če se bodo zaloge magnezija zmanjšale, bo treba ustaviti vso proizvodnjo avtomobilov." Glavna težava je, da 85 % magnezija prihaja iz Kitajske. Zaradi energetske krize je Kitajska korenito omejila svojo proizvodnjo.
Težave po novem letu
Proizvodnja magnezija na Kitajskem je trenutno približno na polovici običajne ravni. Naraščajoče cene premoga in električne energije so kitajske talilnice prisilile, da so zmanjšale proizvodnjo, nekatere so tovarne celo zaprle. Kitajska je nekaterim proizvajalcem magnezija dovolila, da nadaljujejo proizvodnjo, vendar tega ni dovolj, da bi bistveno ublažili pomanjkanje. Posledično so cene padle z rekordnih vrednosti, kljub temu pa so še vedno več kot dvakrat višje od cen v januarju.
Prvi veliki proizvajalci avtomobilov so se na težavo že odzvali. Delničarje željo pomiriti, da pomanjkanje magnezija ne ogroža proizvodnih načrtov. Iz proizvajalcev avtomobilov Stellantisa in BMW prihajajo izjave, da nimajo težave z dobavo. Drugi proizvajalci avtomobilov pa izjavljajo, da bodo zaloge zdržale do začetka leta 2022.
Do konca leta 2021 torej ne pričakujejo težav, leto 2022 pa bo to postala resna težava. "Trenutno ne moremo napovedati, ali bo pomanjkanje magnezija, ki se bo zagotovo zgodilo, večje od pomanjkanja polprevodnikov," je dejal vodja nabave pri Volkswagnu Murat Aksel.
"Zelo smo zaskrbljeni, da bomo vpliv pomanjkanja začeli čutiti že čez nekaj tednov," pa pravi Jonathan O'Riordan, direktor mednarodne trgovine pri ACEA (Združenje evropskih proizvajalcev vozil). Iz nemškega podjetja ZF, pri katerem magnezij uporabljajo za izdelavo menjalnikov in volanov, so sporočili, da iščejo nove vire magnezija v drugih državah, vendar pa so nadomestila za izgubo kitajskih zalog omejena. "Pred nevihto je vedno zatišje," je povedala Teresa Schad, tiskovna predstavnica nemškega združenja WV Metalle.
Nova realnost (ki ni nepričakovana), posiljena in zahtevana stalna rast, tehnika na višku, surovin pa NIKOLI VEČ NE BO DOVOLJ …
gospodarska vojna v vsem svojem sijaju. evo vam globalizacije.
u groza, grem hiter nabavt celo škatlo magnezija, kaj bo potem z mojim srcem, pa krče in mravlinčenje pa ojoj …