Povpraševanje po avtomobilih v Nemčiji je na najnižji ravni. Številni proizvajalci, ki so vztrajali pri visokih cenah, zdaj ponujajo popuste, nekateri pa celo zmanjšujejo proizvodnjo, piše spletni Automobilwoche. Šibko povpraševanje sili proizvajalce k ukrepanju. Potem ko popustov pred letom dni sploh ni bilo, se zdaj množično vračajo.
Toda to je bolj začetek kot konec: "Predvidevamo, da bo povpraševanje ob koncu leta ali v začetku leta 2024 oslabelo in se bo pritisk na popuste še znatno povečal," pravi Martin Benecke, višji direktor pri S&P Global Mobilnost. Vsi čakajo, kaj se bo zgodilo s cenami električnih vozil. "Še posebej bodo na preizkušnji električna vozila, ki so vse manj subvencionirana."
Stavka kupcev
Trgovci že mesece poročajo o "stavki kupcev". Povpraševanje je močno padlo, zlasti to v Nemčiji opažajo pri električnih avtomobilih. V uradnih podatkih se to do zdaj ni opazilo, saj je bilo veliko naročil sklenjenih pred zaključkom državnih subvencij. Automobilwoche navaja, da se bo manjše povpraševanje po električnih vozil v številkah izrazilo najkasneje na začetku leta 2024.
Proizvajalci so sicer še daleč od popustov iz leta 2019. Kljub temu so na nekatere modele visoki, pri čemer Nemci izpostavljajo Fiatov električni 500 electric, pa tudi Opel, Škodo, Volkswagen in Seat, od katerih so nekateri modeli na voljo z 20-odstotnim popustom.
V pričakovanju padca cen električnih vozil
Da bi omejili prekomerno proizvodnjo, je Fiat v Torinu ustavil proizvodnjo model 500 electro in nekaterih modelov znamke Maserati. Pri VW so najprej za dva tedna popolnoma zaprli svojo tovarno, v kateri proizvajajo ID.3 in tudi svojo električno tovarno Zwickau. Kako bo s proizvodnjo v oktobru, še ni znano.
Tudi pri Tesli zagotavljajo, da pritisk na cene ostaja velik. Na začetku leta je kalifornijski proizvajalec v Nemčiji že močno znižal kataloške cene za model 3 in model Y. Sredi septembra sta sledila model X in model S. Cene so se v nekaterih primerih znižale tudi za več kot 20.000 evrov. In tudi tem znižanjem še naj ne bi bilo konca, pišejo pri Automobilwoche.
Razlog je, da so različni kitajski proizvajalci za prihodnje leto napovedali vstop na nemški trg. Na evropski trg ne prihajajo le s konkurenčnimi izdelki, ampak tudi s cenejšimi izdelki.
Ko bo cena najbolj osnovnega Clia pod 10..000, potem bo te avte spet za kupit.
Med tem pa v modele,ki so bili izključno sedaj Ev,spet vgrajujejo motorje na notranje izgorevanje ...ker očitno narod ni tako …
Dogaja se predvidljivo. Ko sem to napisal pred dvemi leti, ste se mi smejali. Če ne rabite nujno novega avta, …