Avtomobili so celo bolj varčni kot pove računalnik

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Nemški avtomobilski klub ADAC je preveril podatke o dejanski porabi avtomobilov in prišel do neverjetnih izsledkov.
Oglej si celoten članek

Večina jih namreč porabi manj goriva kot navaja avtomobilski računalnik. A dejanska izmerjena poraba večinoma tudi odstopa od tiste, ki jo navaja avtomobilski računalnik.

Avto Tako velika je razlika med dejansko in homologirano porabo goriva

Podatki iz avtomobilskega računalnika so sicer v veliki meri že izpodrinili računanje porabe s tradicionalno metodo, ko smo porabo »na roke« izračunali na podlagi količine natočenega goriva in prevoženih kilometrov, a bi se je morda morali na vsake toliko vseeno spet poslužiti, saj so rezultati lahko presenetljivi, odstopanja pa velika.

Lahko je tudi enako

Pri ADAC-u so namreč na podlagi meritev, ki so jim podvrgli avtomobile in so jih za vse modele opravili pod enakimi pogoji, ugotovili, da lahko dejanska izračunana poraba precej odstopa od navedbe na zaslonu avtomobilskega računalnika, a ne v vseh primerih.

Foto: ADAC ADAC poraba goriva

Pri kia xceedu 1.4 T-GDI, mercedesu B 250e, mercedesu A200d, oplu corsi 1,2 DI turbo, range roverju evoque D150 in VW polu GTI je namreč izračunana poraba do decimalke ustrezala porabi, ki jo je navedel računalnik, pri devetnajstih drugih avtomobilih pa ja razlika znašala manj kot dva odstotka.

PRIMA TEST Razkrivamo razlike v porabi goriva primerljivih dizelskih karavanov

Pri ADAC-u so sicer za sprejemljivo ocenili razliko do pet odstotkov navzgor ali navzdol. Razlika dveh odstotkov sicer pomeni, da dejanska poraba od navedene v računalniku odstopa za dobrega 0,1 litra,razlika pet odstotkov pa dobrega 0.3 litra na sto kilometrov.

Računalniki lažejo navzgor

Zanimivo je tudi dejstvo, da v nasprotju z podatki, ki so jih računalniki posredovali nekoč, podatki iz avtomobilskega računalnika danes večinoma kažejo večjo porabo od izračunane. Manjšo porabo od izmerjene je namreč nakazalo le trinajst avtomobilov.

Foto: ADAC ADAC poraba goriva

Največjo razliko so sicer preizkuševalci zaznali pri audiju Q2 35 TDI quattru, pri katerem je računalnik pokazal kar za 13,8 odstotka večjo porabo od dejanske. To bi v praksi pomenilo, da na sto kilometrov porabi 0,8 litra dizla manj kot pa bi mu pripisal računalnik. Pri bencinarjih je bila največja razlika zabeležena pri BMW-ju X5 xdrive 45e, ki glede na prikaz računalnika porabi 9,4 odstotka oziroma cel liter bencina več kot pa dejansko.

Mali avti Nakup mestnega: Razlika v porabi goriva tudi 3 evre na vsakih 100 km

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.