Avtomobili pri nas na neki poseben način odražajo stanje slovenske družbe. Pred desetimi leti, ko je Slovenija še stala pred vrati Evropske unije, a nam je šlo v ekonomskem smislu bolje in zgodb o tajkunih še ni bilo v javnosti, so se zahodnjaki čudili nad tem, kako sodoben in tudi prestižen vozni park je pri nas.
Danes je v povprečju leto in pol starejši, realna prodaja novih vozil je upadla za okoli 40 odstotkov, tudi nekdaj cvetoč posel z rabljenimi avti je venel, veliko trgovcev in servisov je zaprlo vrata.
Ni lahko, a je mogoče pisati tudi uspešne zgodbe
Je pa velik preboj v tem času naredila slovenska avtomobilska industrija. Revozu je bila kot edini Renaultovi tovarni poverjena proizvodnja twinga druge generacije. Prihodnost je zaradi projekta Edison (twingo III in smart II) optimistična. Tudi Hella Saturnus, Unior, Iskra Mehanizmi, Hidria in druga podjetja imajo za seboj pozitivne zgodbe z ogromno novimi delovnimi mesti, inovacijami in prispevki k razvoju slovenske družbe.
Kako so se spreminjali
Trg. V celotnem letu 2003 se je prodalo več kot 61.500 novih avtomobilov. Letos bo na novo registriranih okoli 50 tisoč vozil, a je v tej številki zaradi interesov trgovcev skrita okoli tretjina fiktivnih nakupov. Prvaki. Pred desetimi leti je bil kralj trga renault clio II pred peugeotom 206 in fiat puntom. Clio IV s pol manjšim številom prodanih je bil oktobra letos še vedno najbolj priljubljen, sledili so VW golf, renault megane in škoda octavia.
Kontinuiteta. Večino prodaje še vedno predstavljajo avti iz enakih segmentov, a s serijsko opremo, ki je bila nekdaj le za doplačilo, manjšo porabo ali večjo močjo in manjšimi izpusti. V povprečju so avtomobili precej težji.
Novi igralci. Velika sprememba zadnjih let je novi razred križancev. Pri Fordu pa opažajo še velik premik h karavanom in enoprostorcem vseh velikostnih razredov. Posebno je zanimivo naraščanje števila nizkocenovnikov.
Menjave. Lada, Yugo, Saab, Daihatsu, Hummer in še katero nekdaj zveneče ime je iz različnih razlogov povsem izginilo z našega trga. Prišlo pa je nekaj novih in se dodobra ukoreninilo, denimo Dacia ali Lexus.
Leto 2003 vozil Audi A3 ( letnik 1998 )<br />Leto 2013 vozim isti Audi A3
Leto <br />2003 plača 950€<br />2013 plača 510€<br />Vsaj moja.