Pri ADAC-u so v dvajsetih letih opravili 2.500 testov, med katerimi so preverili dejansko porabo skoraj vseh avtomobilskih modelov na evropskem avtomobilskem trgu.
S svojimi testi so iskali odgovore na vprašanje, koliko posamezni avtomobili zares onesnažujejo okolje in kakšen je v praksi njihov izpust ogljikovega dioksida. ADAC-ov test poleg meritev WLTP namreč obsega tudi vožnjo na avtocesti, kjer ugotavljajo, kako deluje sistem za naknadno obdelavo izpušnih plinov. Izpušne pline so preverili tudi v laboratorijskih pogojih.
Na osnovi rezultatov dvajsetletnih testov so izbrali najboljše in najslabše avtomobile v različnih kategorijah.
Avtomobili z bencinskim motorjem
V tej kategoriji brez dvoma prevladujejo japonski avtomobili oziroma znamka Toyota. Toyoti je to uspelo predvsem po zaslugi učinkovitih hibridnih pogonskih sklopov s porabo od 4,1 litra na sto kilometrov v toyoti priusu iz leta 2016 do 4,8 litra na sto kilometrov v prejšnji generaciji hibridnega yarisa. Toyotinim hibridom družbo dela še majhen suzuki celerio s porabo 4,8 litra na sto kilometrov.
Na drugi strani je chevrolet camaro z motorjem 6,2 V8, ki je povprečno porabil 12,4 litra bencina na sto kilometrov. Na dnu lestvice mu družbo delajo še BMW M5, porsche macan S, ford mustang 5,0 Ti-VCT in kia stinger 3,3 T-GDI V6 GT AWD.
Avtomobili z dizelskim motorjem
V tej kategoriji japonske znamke sicer ne obvladujejo vrha, vendar je na prvem mestu kljub temu dizelska mazda 2 s povprečno porabo 4,1 litra na sto kilometrov. Med prvo peterico so še trije majhni mestni avtomobili, ki jim družbo dela še dizelska mazda 3.
Med najbolj požrešnimi dizelskimi avtomobili je na vrhu land rover defender s povprečno porabo 9,8 litra dizla na sto kilometrov. Vsi ostali avtomobili so imeli občutno manjšo porabo.
Električni avtomobili
Tudi med električnimi najmanj porabijo manjši avtomobili. Tesel denimo ni niti blizu vrha primerjave. Najbolje se je odrezal hyundai ioniq letnika 2017, ki se je odrezal celo boljše od novejših električnih hyundaijev. Med peterico je tudi električni malček VW e-up! s porabo 16,7 kilovatne ure na sto kilometrov.
Med največjimi porabniki elektrike je več kombijev, med katerimi prednjači velikoprostorec mercedes-benz EQV 300 s porabo 30,9 kilovatne ure na sto kilometrov.
Pri ADAC-u dodajajo, da se je doseg električnih avtomobilov v zadnjem desetletju močno izboljšal. Leta 2011 je majhen peugeot iOn komaj prevozil 95 kilometrov, leta 2015 je povprečni doseg testiranih avtomobilov znašal 149 kilometrov, leta 2020 pa so električni avtomobili povprečno že prevozili 285 kilometrov. Letos se je povprečni doseg testiranih električnih avtomobilov že povzpel na 425 kilometrov.
Primerjava 1000kg avtomobilov s 3 cilindri in 100KM na papirju proti 4-litrskim zverinam s težo preko 2000kg in 500KM je …
Japan iberalles!