Avtomobili bodo prepoznali vreme

Foto: Opel
Foto: Opel
V Nemčiji so zagnali testno fazo projekta simTD (Safe Intelligent Mobility – Test Field Germany), ki naj bi pripomogel k razvoju komunikacijske infrastrukture in povezave vozil z okolico.
Oglej si celoten članek

"Izsledki testiranja združenega projekta simTD bodo vzpostavili nove trende v vsej Evropi. Z zagonom pilotnega projekta simTD se je začelo eno izmed globalno največjih testiranj na področju komunikacij Car-to-X," pravi Burkhard Milke, direktor Opla, odgovoren za električni/elektronski inženiring. Ob tem dodaja: "Avtomobili se učijo izmenjave podatkov po standardiziranih pravilih. Prav tako se učijo obdelave sprejetih podatkov, tako da lahko hitro in učinkovito filtrirajo za voznika pomembne informacije. Opel je že pred časom postavil temelje tehnologijam Car-to-X v projektih, kot je bil DIAMANT. Tako pridobljene izsledke bomo zdaj po uspešno opravljenih pripravah, ko smo od Continentala prevzeli štafetno palico vodenja testne flote, opremljene s simTD, s pridom uporabili."

Po številnih letih intenzivnih priprav se je začela testna faza na obsežnem območju Frankfurta na Majni s floto 120 avtomobilov nemških znamk. Testiranja s številnimi preučevanji in analizami delovanja tehnologij car-to-car bodo potekala do konca leta, z osredotočanjem na večanje varnosti in učinkovitosti. Pri testiranju bo sodelovalo več kot 450 testnih voznikov. Med preizkušanjem bo med prenosom podatkov opravljenih več milijonov komunikacijskih povezav za izmenjavo podatkov.

Vozniki želijo med vožnjo poznati vremenske pogoje

Podatki, pridobljeni s testiranjem, bodo analizirani v tesnem sodelovanju z Univerzo Würzburg in Tehnično univerzo München. Univerzi bosta poskrbeli tudi za statistično obdelavo vožnje posameznih voznikov in celotnih testnih poti.

Med področji, testiranimi v programu simTD, bo razvoj funkcije vremenskega prometnega opozorila, za katero je odgovoren Opel, postavljen v ospredje. Skladno s študijami je ta podatek na vrhu želja voznikov. Opozorila na vremenske razmere na cesti bodo temeljila na neposredno pridobljenih podatkih o stanju cest z vremenskim poročilom in podatki o nevarnih vremenskih razmerah, kot so močan dež, megla ali bočni veter. Ti podatki imajo izjemno dodano vrednost za voznika in omogočajo odločno povečanje varnosti prometa.

Štiri cestne vremenske postaje, locirane v neposredni bližini področja testiranja, ki že zagotavljajo natančne in obsežne informacije, na primer za tovornjake za posipavanje cest, so ena izmed osnov testiranja. Najpomembnejše so informacije o točkah rosenja in temperaturah površine cestišča. Na osnovi teh podatkov se v vozilih prikažejo na dotičnih krajih opozorila, na osnovi natančnih, neposredno pridobljenih podatkov. Uporabniški vmesnik HMI (Human-Machine-Interface), ki ga uporabljajo vsi partnerji, vključeni v preizkušanje, so razvili pri DFKI, Nemškem raziskovalnem centru za umetno inteligenco.

Glede na to, da ima konzorcij velik potencial razvoja in uveljavitve novih dimenzij natančnih napovedi voznih razmer, nadzora in urejanja prometa ter izogibanja nezgod, zagotavljajo sredstva za projekt simTD zvezno ministrstvo za gospodarstvo in tehnologijo (BMWi), zvezno ministrstvo za izobraževanje in raziskovanje (BMBF) in zvezno ministrstvo za transport, gradbeništvo in urbani razvoj (BMVBS). Ministrstva so prepričana, da bodo skupno izoblikovani standardi bistveni za komercialno uveljavitev tehnologij za večanje varnosti.


Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.