Po zgledu Združenih držav Amerike (ZDA), kjer sistem samodejnega sporočanja nesreč že uspešno deluje v praksi, bo eCall od leta 2015 obvezen tudi v novih avtomobilih v Evropski uniji (EU).
Sistem eCall v povezavi z GPS-sprejemnikom v avtomobilu samodejno po mobilnem omrežju pristojnemu regijskemu centru za sprejem klicev v sili sproži klic ter posreduje podatke o času in lokaciji nesreče. Operaterji mobilnih telefonskih omrežij bodo morali za delovanje tega sistema posodobiti infrastrukturo in omogočiti nemoten prenos klicev iz sistema do reševalnih služb.
Potrebna bo SIM-kartica
S Telekoma Slovenije so nam sporočili, da spremljajo razvoj logističnih in transportnih sistemov, a konkretnih načrtov o uvedbi trenutno ne morejo podati; to bodo storili, ko bodo izpolnjeni vsi tehnično-formalni pogoji. Tudi pri Simobilu pravijo, da so analizo opravili, a dokler ne bodo znane oziroma predpisane tehnične rešitve, višine stroškov sistema ne morejo oceniti. So nam pa potrdili, da bo moral imeti vsak avtomobil, ki bo vključen v sistem eCall, vgrajeno SIM-kartico. Kaj bo z avtomobili, ki ne bodo imeli vgrajenega GPS-sprejemnika, po njihovih besedah še ni znano, obstaja pa več tehničnih rešitev za nadgradnjo starejših vozil.
Pomembna bo vpeljava
112. Andrej Fink, vodja reševalne postaje UKC Ljubljana, spremlja delovanje sistema za klice v sili eCall v drugih državah. “V ZDA sistem deluje dobro in je reševalcem v pomoč,” pravi Fink, ki uspeh pri nas pogojuje z vpeljavo v prakso. “Če bo odzivni čas daljši od minute in bomo prejeli le kup informacij, potem v tem ne vidim smisla,” pojasnjuje vodja reševalcev in dodaja, da je zanje bistven čas. “Že zdaj imamo operativne postopke, ki omogočajo, da se v 60 sekundah od prejetja klica pravilno odzovemo z ustrezno ekipo. Če bo sistem deloval dobro, bo v pomoč. Pri večini nesreč hitro določimo lokacijo že danes. Poznam le tri primere, ko kraj nesreče ni bil sporočen, ponesrečenci pa so umrli,” zaključuje Fink, ki vidi možnosti tudi v izboljšavi
zdajšnjega sistema.
Rezerve pri odzivnem času vidijo reševalci v elektronskem dostopu do podatkov klicnih centrov.