Moj življenjski projekt je bil razvoj znamke Spyker. S tem mislim na oblikovanje avtomobilov in njihovo proizvodnjo. Tej znamki sem posvetil 15 let dela in svojega življenja.
Sedaj ste se osamosvojili in imate svojo znamko Silvestris? Zakaj je prišlo do tega?
Leta 1990, ko sem začel s konstrukcijo športnih avtomobilov, sem potreboval vlagatelja, s katerim sva podjetje Spyker uspešno vodila do leta 2005. Začutil sem, da je čas, da grem na svoje in začnem nov, svež projekt. Imela sva drugačne poglede na prihodnost podjetja. Ime novega podjetja – Silvestris – je pravzaprav prvotno ime Spykerja, ki se je sprva imenoval Silvestris. Spyker je še vedno moj otrok, vendar pa v rokah drugih ljudi, sam pa pri Silvestrisu oblikujem luksuzna plovila.
Spyker izdeluje hitre, športne avtomobile. Konkurenčni Aston Martin je javnosti pokazal majhen avtomobil, ki naj bi bil konkurent toyoti IQ. Se bodo po njem zgledovali tudi drugi proizvajalci športnih avtomobilov?
Odvisno od posameznega podjetja. Če gre za veliko podjetje, ki proizvaja več modelov, potem si lahko privoščijo kaj takega. Pri Spykerju so avtomobili ročna dela za bogate lastnike. Moje mnenje je, da Spyker nikoli ne bi smel narediti malega avtomobila. Aston Martin z malim avtomobilom cilja na lastnike Aston Martinov, ti pa dajo drugim vedeti, da imajo poleg malega Aston Martina še pravega – večjega.
Ferrari je predstavil superšportni hibridni avtomobil. So športniki lahko "zeleni“?
Ferrarijev izdelek je zelo lep. Hibridi so dobra izbira, saj so električna športna vozila še vedno predaleč od realnosti, predvsem zaradi avtonomije in vožnje na daljše razdalje. Na drugi strani je proizvodnja električnih avtomobilov draga, pri tem pa se porabi enormne količine energije. Nismo še našli optimalne rešitve za ohranitev narave.
V kakšno smer se bo gibala tehnologija v avtomobilih?
Velika podjetja se bodo usmerjala k proizvodnji električnih avtomobilov, vendar v večji meri šele takrat, ko bodo kupci in trg pripravljeni na to. Mala podjetja, kot je moje, se bodo prej posvetila izdelavi električnih avtomobilov, saj gre za omejene serije izdelkov. Zaenkrat so baterije še predrage, so pa napovedi, da se bodo v naslednjih desetih letih pocenile za polovico.
Kaj lahko pričakujemo na splošno pri obliki avtomobilov v prihodnjih letih?
Avtomobili se bodo prilagajali vozniku in bodo električni. Še vedno je treba rešiti veliko tehničnih težav. Nizozemska je vodilna med državami na področju električne vožnje. Le to bodo morale vzpodbujati države, z nižjimi davki za takšne vrste vozil. Zaenkrat je vse le PR, oziroma reklama.
Sami trenutno vozite kakšen spykerjev model?
Še vedno imam prototip, trenutno pa gradim unikatno različico zase. Drugače pa imam več avtomobilov, za vsak dan v tednu enega.