"A lahko nekaj vprašam? A ta je res samo na elektriko?" Tako je skozi spuščeno okno voznik taksi kombija pobaral, ko je najprej nekaj časa od daleč opazoval dolgotrajno motoviljenje mene in fotografa okoli parkiranega mercedes-benza EQV.
Čeprav je na prvi pogled povsem običajen razred V, pa natančnejše oko vendarle opazi nekaj posebnosti. Modro obrobljeno masko na primer. Nenavadno mesto lopute za polnjenje ne prednjem odbijaču. Pa tudi občutek, kot da je kombi vedno polno naložen in da se pnevmatike z vzmetenjem vred kar nekako trudijo držati karoserijo pokonci. Seveda vse skrivnosti razblini oznaka EQV, ki priča, da gre za člana povsem baterijskega razreda Mercedes-Benzovih vozil.
A zakaj so pustili za voznikovimi vrati tudi loputo, pod katero se pri običajnem V ali tudi pri vseh klasičnih kombijih skriva pokrovček za gorivo? Do konca testa nisem našel logične razlage, razen tiste, da je ceneje izdelati avto z neuporabno loputo kot brez nje. No, uporabnost so ji povečali vsaj tako, da ščiti nalepko o primernem tlaku v pnevmatikah.
Električno pogon sestoji iz elektromotorja z maksimalno močjo 150 kilovatov in baterijo s kapaciteto zajetnih 90 kilovatnih ur. Če bi te podatke brali pri navadnem električnem avtu, bi se zdelo veliko, a pri več kot 2.600 kilogramih suhe mase v primeru EQV govorimo bolj o kategoriji "brez pretiravanj"... Temu pritrjujejo namensko razvite pnevmatike, z nosilnostjo (in ceno) posebej prilagojene za dodatno težo.
EQV torej starta za okoli 500 kilogramov bolj obtežen kot dizelska podaljšana različica. Skupna dovoljena masa je za B kategorijo mejnih 3.500 kilogramov, tudi zato je število sedežev "le" sedem. EQV ima hvalevredno tudi strešne nosilce z maksimalno obremenitvijo kar 150 kilogramov, ni pa podatkov o tem, ali bi lahko nanj priključili tudi prikolico. Najverjetneje ne.
Vožnja v EQV se od tiste na dizel razlikuje predvsem pri nižjih hitrostih in pri vožnji v klanec. Tu je najbolj v ospredju faktor komaj zaznavnega zvoka pogona ter njegovega takojšnjega navora, ki sicer s 362 Nm zaostaja za dizlom 250d, kaj šele 300d, a je na razpolago takoj. Speljevanje je enostavno, pospešek izpred semaforja za ostale voznike presenetljiv, vožnja v klanec udobna in zvezna. EQV še posebej briljira pri mestnih hitrostih, medtem ko na regionalni cesti ali celo na avtocesti v ospredje stopi hrup zračnega upora. Je le kombi.
Z obvolanskimi ročicami v petih različnih stopnjah voznik nastavlja stopnjo rekuperacije energije, kar pride zelo prav pri obvladovanju mase pri vožnji po strmem klancu navzdol in omogoča vožnjo z enim pedalom po ravnini.
Glavna hiba EQV pri vožnji pa je obvladovanje njegove mase. Navkljub vsem prilagoditvam daje avto med vožnjo težak občutek, s kar nekaj pozibavanja v ovinku ali na neravni cesti, ter s potrebno dodatno mero previdnosti pri vzdrževanju varnostne razdalje in predvidevanja. Ko enkrat popusti oprijem ....
Zelo priporočljivo je imeti na dosegu ultrahitro
Polnjenje. Pozabite na zasilno domačo polnilnico, kdor namerava vsakodnevno in intenzivno uporabljati EQV, potrebuje nekaj precej močnejšega. Na polnilnici z močjo 11 kW (AC) bi prazno baterijo napolnili šele po skoraj 10 urah priklopa, na CCS priklopu in DC toku (50 kW), pa smo za skok s 15 na 100 odstotkov potrebovali dobri dve uri. Od dostopa do primerne polnilnice je zelo odvisna uporabnost avta. Doseg z enim polnjenjem je za tradicionalni kombi prevoz skromnih 320 kilometrov (WLTP), medtem ko z uporabo avtoceste ali v kombinaciji s hladnim vremenom na kaj več kot brezskrbnih 200 kilometrov ne gre računati. Vsaj nam ni uspelo, saj povprečna poraba pri višjih hitrostih hitro naraste na prek 40 kWh/100 kilometrov.
Sami po sebi ti podatki povedo, da imajo od mercedesa EQV v tem trenutku še največji potencial prevozniki, ki opravljajo VIP prevoze na krajših do srednje dolgih razdaljah, ob tem pa brezemisijsko vožnjo lahko izkoriščajo tako za "zeleni" marketing, kot tudi glede privilegijev glede dostopnosti v ožja središča in nenazadnje stroškov vzdrževanja.
Izjemno udobje
Glede VIP občutka pa razredu V že sedaj velika večina konkurence ne seže do ramen. Kljub relativno nizki postavi je prostora za potnike dovolj, delovanje podpornih sistemov (ogrevanje na mestu, gretje ali hlajenje pijače …) odlično, raven zaznavne in občutne kakovosti v potniški kabini zelo visoka. Spodobilo se je seveda, da so bila bočna drsna in zadnja vrata elektrificirana, vozniku pa pri vožnji pomagajo številni asistenčni sistemi, ki smo jih vajeni le iz osebnih avtomobilov. Uporabnost prtljažnika povečuje dostop samo prek stekla ali pa dodaten doplačljivi shranjevalni paket, ko sta v močnem prtljažnem pokrivalu skriti dve zložljivi košari.
Vrnimo se k taksistu v kombiju. Dolgo časa je občudoval EQV-ja in videl sem ga, kako si predstavlja sedeti za njegovim krmilom, zadaj pa po ulicah prestolnice voziti zadovoljne stranke. Ko se je pozanimal še o dosegu in ceni, ki je vse prej kot majhna, je v slovo dejal: "Šefu bom predlagal, naj ga nabavi. Mislim, da bi bil uporaben."
Mora pa ga prepričati še glede cene. Klasična "long" različica stane od 77.277 evrov naprej, še za 20 centimetrov podaljšana različica extra long pa je tisočaka dražja. Visoka začetna investicija v premium-zeleni kombi prevoz, ki pa se lahko podjetniku v poslovnih knjigah izkaže za dobro odločitev zaradi nižjih ostalih stroškov, seveda ob predpostavki, da ima na razpolago cenovno ugoden in dostopen način polnjenja.
Podatki o vozilu (Mercedes-benz EQV 300e)
Motor: Električni, asinhroni
Moč: 150 kW (204 KM)
Navor: 362 Nm
Zmogljivost baterije: 90 kWh (uporabna)
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.140 × 1.928 × 1.901, medosna razdalja 3.200
Masa (v kg): 2.635
Prtljažnik (v litrih): od 1.030
Poraba na testu: 33 kWh/100 km, WLTP CO2: 0 g/km
Polnenje maksimalna moč: 11 kW AC (Type 2) / 110 kW DC (CCS)
Zmogljivosti: 140 km/h (opcija 160 km/h), 12,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 77.277 evrov
Konkurenti: zelo pogojno nissan E-NV200, ostali šele najavljeni
PLUSI: vožnja pri nižjih hitrostih, vrhunsko udobje za šoferja in potnike.
MINUSI: masa, doseg.
E-navdušencem: 1. elektrika za polnjenje e-vozičkov bo za vas čedalje dražja (in prav je tako); 2. zaradi nevarnosti razpada e-omrežij …