Če vam ni všeč, lahko po 30 dneh avto vrnete

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Kljub temu da avto nima stvarne napake, vam eden od slovenskih uvoznikov jamči, da lahko avto po 30 dneh vrnete, če vam ni všeč in vrnili vam bodo denar.
Oglej si celoten članek

Zasledili smo, da je Opel pripravil nenavadno prodajno kampanjo “Astra. Prepričani smo, da vam bo všeč! Drugače jo pripeljite nazaj.” 

Nenavadno zato, ker ni običajno, da lahko izdelek brez stvarne napake vrnete, sploh izdelek, kot je nov avtomobil. Pri podjetju Opel Slovenija so nam pojasnili, da je to prvič, da so ponudili take vrste akcijo, s katero želijo pokazati zaupanje v kakovost njihovega izdelka. 

GARANCIJA ZA VOZILO Ali nam velja garancija za vozilo, če točimo poceni motorno olje?

Kaj pa drobni tisk?

Kje so „pasti“, če bo lastnik po mesecu dni vožnje želel avto vrniti, ker mu pač ne bo všeč? Pri Oplu pojasnjujejo, da kampanja velja za omejeno obdobje in za zalogo vozil ter za model astra. Za zaščito pred morebitnimi zlorabami pa so postavili naslednje pogoje: “Garancija povratnega odkupa velja za vsa nova, nepoškodovana vozila opel astra, za katera je bila prodajna pogodba sklenjena med 3. novembrom 2017 in 31. decembrom 2017, ter je od izročitve novega vozila kupcu minilo manj kot 30 dni oziroma je bilo z vozilom prevoženih manj kot 2000 kilometrov - katerikoli pogoj je prvi izpolnjen. Ob vračilu astre je trgovec dolžan vrniti kupnino vozila, vendar ne tudi vračila dodatnih stroškov povezanih z nakupom vozila (na primer strošek zavarovanja, strošek finančne odobritve, strošek vinjete itd.).

Zaloga vozil, vključenih v posebno ponudbo, je omejena. Ponudba pa pri sodelujočih Oplovih partnerjih velja do konca leta.

Foto: Žurnal24 astra

Potrošniki pogosto mislijo napačno

Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, sicer poznavalec avtomobilizma in tudi sam avtomobilski novinar, pravi, da gre pri vseh podobnih akcijah za trženjsko potezo, s katero prodajalec želi, da potrošnik bolje spozna njegov izdelek, prav tako si želijo povečati ugled, hočeš, naš izdelek je tako dober, da ga ne bo treba vrniti. "Takšen način prodaje je uveljavljen predvsem pri izdelkih, ki ponujajo posebno funkcionalnost, ki je do zdaj potrošnik ni mogel preizkusiti ali spoznati – razne naprave in stroji, kozmetični izdelki ... Podobna praksa se dogaja tudi v svetu programske opreme, kjer je mogoče določeno aplikacijo preizkušati, denimo, 30 dni, in se šele potem odločiti za nakup,“ pravi. Nasvet Zveze potrošnikov Slovenije je, da se pred sprejemom izdelka potrošnik prepriča, kakšne so njegove dolžnosti, povezane z uporabo izdelka, v primeru avtomobila predvsem, koliko kilometrov lahko prevozi, ali se lahko pelje v tujino, kaj lahko prevaža, kako je v primeru prometne nesreče, kakšni so stroški, ki jih bo treba pokriti (v primeru astre poleg goriva še nalepka in zavarovanje) in podobno. Pri ostalih izdelkih se je treba prepričati, ali je uporaba res lahko popolnoma brezskrbna, pri programski opremi pa je v preizkusnem obdobju pogosto okrnjena funkcionalnost, ali pa obstajajo omejitve v smislu dodanega vodnega tiska ali omejitev v dolžini oziroma velikosti končnega izdelka.

Okorn dodaja, da potrošniki res pogosto menijo, da so upravičeni do menjave izdelka v vseh primerih, kar pa ni čisto res. 

Foto: Profimedia spletni nakupi

Že leta 2019 Doživljenjska garancija avtomobila že leta 2019

Kdaj lahko vrnemo izdelek?

Andrejka Grlić, glavna tržna inšpektorica na Tržnem inšpektoratu RS (TIRS) je za zurnal24.si pojasnila, da je pri pravicah potrošnika v zvezi z vračanjem ali zamenjavo izdelkov treba razlikovati med zahtevki zaradi napake na izdelku in prošnjami oziroma željami potrošnika po zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni več všeč oziroma si je premislil in ga želi vrniti ali zamenjati.  
 V primerih, ko je izdelek brezhiben, torej nima napake, potrošnik pa bi ga želel zamenjati ali vrniti in prejeti nazaj plačano kupnino, ker mu izdelek ne ustreza oziroma mu ni več všeč ipd., prodajalec takšnega izdelka ni dolžan zamenjati ali vrniti plačane kupnine, razen če je to obljubljal. Zakonsko namreč ni podana obveznost, da bi moral prodajalec izdelek brez napake vzeti nazaj oziroma ga zamenjati, lahko pa se seveda odloči to ugodnost ponuditi svojim kupcem. "Možnost vračanja in zamenjave izdelkov brez napake je torej stvar politike poslovanja vsakega posameznega prodajalca, zaradi česar se je še pred nakupom priporočljivo pri konkretnem prodajalcu pozanimati, ali nudi možnost zamenjave oziroma vračila brezhibnega blaga,“ pojasnjuje Grlićeva.
 
Drugače pa je v primeru nakupa izdelka preko interneta, kataloga ipd. (nakupa na daljavo, torej na način, da se potrošnik z izdelkom kot takim pred nakupom fizično ni mogel seznaniti), kjer velja, da lahko potrošnik v roku 14 dni podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, pri čemer mu ni treba navajati razlogov za odstop. TIRS sicer nima podatkov, da bi kateri od potrošnikov zahteval vračilo kupnine v primeru, ko je bilo vozilo brezhibno. 

Okorn dodaja, da če potrošnik kupuje v fizični trgovini, je zamenjava ali vračilo denarja (lahko tudi v dobroimetju za drug nakup v isti trgovini) zgolj dobra volja trgovca.

Ponudil jo bo ... Petnajstletna garancija za avtomobile

Prednosti nakupa preko spleta

Kako je z vračilom izdelkov, smo povprašali tudi na podjetje Mimovrste, kjer se ukvarjajo s prodajo izdelkov preko spleta. Kot prednost spletnega nakupa so navedli ravno pravico potrošnika, da v 14 dneh od prevzema artikla spletni trgovini sporoči, da odstopa od pogodbe (vrača artikel), ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila artikla (ki se v primeru pošiljanja obračuna po ceniku dostavne službe). Artikel je treba vrniti najkasneje v roku 30 dni od sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa).

V spletni trgovini Mimovrste beležijo manj, kot 1 % vračil pri njih kupljenih artiklov (tukaj so všteti tako zgoraj omenjeni odstopi od pogodbe, stvarne napake in uveljavljanje garancij). Med dragimi artikli prejemajo v vračilo predvsem dražje prenosnike, vendar poudarjajo, da so taki primeri zelo redki.

Mit ali resnica? Nekoč so bili večni, danes pa se električni aparati pokvarijo po izteku garancije

Pri Oplu so nam v povezavi z akcijo še pojasnili, da glede na to, da so takšno kampanjo pripravili prvič, še nimajo izkušenj, ki bodo znane po zaključku akcije. In prav na osnovi odziva kupcev se bodo lahko odločali ali bodo kampanjo kdaj ponovili ali razširili tudi na druge modele. Od začetka kampanje pa do danes še niso prejeli zahtevka za uveljavitev garancije povratnega nakupa.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 18:27 3. December 2017.

    Malo pleha,malo žice in evo Opelice??Drek od avta tale astra!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.