Nekateri pravijo, da ni več nemška. Preverili smo ...

Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra
Vozili smo novo astro, prvi opel, ki je že povsem nastal v okviru skupine Stellantis. Ugotovili smo, da je še vedno predstavnik nemškega avtomobilskega izročila.
Oglej si celoten članek

Naj spomnimo, da je Opel po tem, ko je bil od leta 1928 v lasti ameriškega koncerna GM, leta 2017 prešel v last francoske skupine PSA, leta 2021 pa skupaj z njo v okvir nove skupine Stellantis. To bi lahko pomenilo soremembo v pristopu Opla do oblikovanja in tehnike, vendar pa smo ugotovili, da je v njem ostalo še veliko tistega, kar smo do zdaj cenili pri tej znamki.

Avto Potrditev, ki so jo ljubitelji Opla čakali

Foto: Saša Despot Opel Astra

Ali torej zares drži, da je Opel obdržal svoj nemški značaj in ostal posebna znamka? Odgovor smo poiskali na primeru enega od Oplovih temeljnih modelov, kombilimuzine opel astre.

Avto Test: Če bi zaprl oči ...

Če upoštevamo tudi astrinega prednika kadetta - črke, ki označujejo astrine generacije, se navsezadnje začnejo z astro F, pred katero je bil kadett E – astra, oziroma Oplov model spodnjega srednjega razreda, kontinuirano nastopa že v enajsti generaciji. Torej je kot eden Oplovih najbolj konstantnih modelov tudi eden od tistih, ki na nekakšen način najbolj izražajo identiteto znamke. In vsaj po videzu nove astre bi lahko sodili, da jim je tudi z novo astro uspelo zagotoviti nastop, ki se precej razlikuje od nastopa podobnih predstavnikov v skupini.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Potrebujemo nemško znamko!

Ko gre za obliko, je bil Oplov pristop pri astri gotovo precej samosvoj. Opli so od nove opel mokke naprej precej drugačni, kot se jih spomnimo do tedaj. Spominom, da njihova sodobna oblika izhaja iz slovite mante, ki je avtomobilski svet navdušila v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Če so bili tudi opli pred spremembo oblikovne zasnove že kar zadržano oblikovani in tudi precej zaokroženih oblik, so danes po zaslugi spomina na zgodovinsko legendo veliko bolj oglati, predvsem pa imajo veliko ostro odrezanih oblikovnih značilnosti, ki na cesti poskrbijo za opaznost.

Avto Takole se je digitaliziral analogni avtomobil

Očitno je, da velja to, kar nam je na zadnjem pravem avtomobilskem salonu v Frankfurtu septembra 2019 pojasnil Opolov direktor oblikovanja Karim Giordimaina. Tedaj je povedal, da jih je generalni direktor skupine Carlos Tavares po prevzemu Opla pomiril, da Opel v skupini potrebujejo, da bi izpolnil vlogo nemškega tekmeca, zato bo na trgu ostal z ločeno identiteto. S tem so pri Oplu dobili potrditev, da bodo lahko ostali nemška znamka, ki na trgu tekmuje z drugimi nemškimi znamkami. Dodal je, da na njihovih avtomobilih zato ne bomo opazili vizualnih znamenj, ki bi jih na prvi pogled povezala s sorodniki iz skupine Stellanits.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Ne le na zunanjosti, tudi v notranjosti so oblikovne linije astre zelo izčiščene ravne in trezne, najbolj opazno pa je to gotovo pred voznikom. V delovnem prostoru opel astre namreč ni sledu o oblinah ali tridimenzionalnosti, ampak je po načelu »manj je več« pred voznikom danes že kar nenavaden »normalno velik« okrogli volanski obroč, namesto tridimenzionalne zasnove pa je astrina instrumentna plošča povsem ravna in široka, saj jo sestavljata dva skoraj enako velika zaslona.

Demokratizacija udobja in varnosti

Že zaslon infozabavnega sistema vas z malce posebno grafiko spomni, da sedite v samosvojem avtomobilu, še bolj pa to uspe digitalni armaturni plošči, ki so jo pri Oplu uredili na poseben način z velikima navpičnima prikazovalnikoma motornih vrtljajev in količine goriva ob straneh. Skupaj z digitalnim prikazovalnikom hitrosti v sredini delujeta že kar "vintage". Pa čeprav je tudi Opel pri upravljanju avtomobila šel zelo v smer ukazov z dotiki zaslona in je tudi v njem fizičnih gumbov žal ostalo bolj malo.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Oplova posebnost v potniški kabini so tudi sedeži AGR, s katerimi je Opel leta 2003, torej pred natanko dvajsetimi leti, v avtomobilih nižjih razredov prvič ponudil možnost ergonomskih sedežev, ki so bolj prijazni do hrbtov voznika in njegovih sopotnikov in tudi med daljšimi vožnjami odpravljajo bolečine v hrbtu. Pred dvema desetletjema so jih najprej ponudili v kombilimuzini srednjega razreda opel signumu, kmalu pa so se razširili tudi v druge Oplove modele. Danes so standardni dodatek crosslanda, grandlanda in seveda astre.

B križanec Izgubil X v imenu, dobil X v vsebini

Z led matričnimi žarometi intellilux pa je opel prvič v insigniji zadnje generacije demokratiziral tudi to učinkovito in varno osvetlitev cestišča pred avtomobilom. Tudi opel astra jih ima in preskusili smo jih tudi v testnem avtomobilu, kjer so spet potrdili, da lahko veliko prispevajo k boljši vidljivosti, s tem pa tudi k večji varnosti vožnje.

Matrični žarometi namreč delujejo tako, da s pomočjo prizmatičnih zrcal zasenčijo le tiste predele, kjer bi lahko zmotili drugega udeleženca prometa ali pa s preveč bleščavimi prometnimi znaki celo samega voznika astre. Matrični žarometi intellilux so sicer del Oplovega naprednega sistema osvetlitve AFL, ki so ga prvič predstavili leta 2002, ko je opel vectra kot prvi nepremijski avtomobil srednjega razreda "svetila v ovinek".

Foto: Saša Despot Opel Astra

Oplove nastavitve

Oplove ljudi smo vprašali tudi, kako so dosegli, da se opel astra vozi drugače od sorodnikov v skupini. Z njimi si namreč deli tako platformo kot tudi sklope motorjev in menjalnikov. Pojasnili so nam, da so osnovni elementi podvozja sicer enaki kot pri drugih modelih skupine Stellantis, saj je enotna modularna platforma postala njen standard, njihove posebnosti pa so v nastavitvah.

Presenečenje Vozili smo električnega posebneža

Že sama nastavitev amortizerjev na astri je nekoliko trša. Temu je prilagojen tudi stabilizator prednje preme, ki so ji dodali tudi dodatne blažilnike. Zadnja prema se tudi pohvali z drugačno kotalno trdnostjo, Oplovi filozofiji pa je prilagojena tudi kalibracija volana, njegova natančnost in predvidljivost odziva. Poleg tega pa imajo prednje in zadnje vzmeti drugačno frekvenco odzivanja.

Foto: Saša Despot Opel Astra

To je dovolj, da se opel astra občuti kot malce trši avtomobil, zaradi česar se tudi v ovinkih morda manj nagiba. Kljub temu pa je vzmetenje ostalo dovolj udobno, da udobje vožnje ni v ničemer okrnjeno.

Avto Kaj imaš pa danes to za en stroj?

Prav tako pa podvozje deluje tudi usklajeno s pogonskim sklopom. Tega je v testnem avtomobilu sicer predstavljal 1,2-litrski trivaljnik z močjo 110 'konjev', ki je solidno sodeloval z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Usklajeno pa je tudi z drugimi pogonskimi sklopi, med katerimi so tudi priključni hibridi.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Opel astra torej od skupine Stellantis pri razvoju astre povzel tisto, kar je vsem njenim avtomobilom skupnega, vendar pa so njegovi inženirji solidno tehnično osnovo prilagodili filozofiji znamke in naredili novo generacijo pravega opla. Navsezadnje jim pri tem pomagajo tudi dolgoletne izkušnje z razvojem majhnih in srednje velikih avtomobilov, saj so bili že v skupini General Motors prav oni odgovorni za ta segment in te izkušnje prenašajo tudi na nove generacije oplov.

Avto 50 let avtomobila, ki je za Opel nekaj svetega

Foto: Saša Despot Opel Astra

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 20:34 31. Marec 2023.

    od strani je podoben 308 ci !

  • 08:13 31. Marec 2023.

    Torej jo hvalijo kajti Nemško=za en drek!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.