Majhni avtomobili so z novimi, modularnimi platformami postali privlačni in tehnološko dovršeni kot še nikoli. Imajo lahko skoraj vse, ali pa prav vse, kar imajo večji in dražji predstavniki znamke. Seveda, to kupec plača, zato ni čudno, da je lahko končni znesek za kompaktno malo vozilo za številne nepredstavljiv v primerjavi z desetletjem nazaj.
Zahteve po varnostnih elementih (in s tem bogatejši serijski opremi) ter tudi skladnosti s strogimi mejnimi vrednostmi emisij so privedli do tega, da cena ibize, kot smo jo preizkušali, brez popustov skoči do skoraj 25 tisočakov. Kompaktni mestni avtomobili se lahko tudi po ceni nevarno približajo avtomobilom višjega segmenta. Za podoben denar lahko kupite leona, a ibiza ima svoje adute, zaradi katerih ostaja priljubljena že desetletja.
Avto, ki se ne stara
Že na zadnjem testu ibize smo potrdili, da se avto "ne stara". Oblikovno gre za enega najbolj dinamičnih avtomobilov, ki po statistiki prodaje, ki jo vodijo pri Seatu, privablja bistveno mlajše kupce, kot pa konkurenti znotraj koncerna. Zdaj so jo še pomladili in posodobili.
Avto je imel preizkušeno opremo FR, torej prinaša dodatno izrazit športen dizajn. Od zunaj nedavna prenova sicer ni prinesla večjih sprememb. Pomlajeno različico razkriva drugačna pisava na karoseriji, serijski LED žarometi pa so bistvenega pomena, saj so tudi med testom, ko se je dan že krepko skrajšal, močno pripomogli k bolj varni in manj utrujajoči vožnji. Na novo so oblikovali platišča, maska in odbijači so izdelani v slogu aktualnega leona.
Zabavno-informacijski sistem le hvalimo
Bistveno bolj zanimive spremembe so se zgodile v kabini. Multimedijski sistem z 9,2-palčnim zaslonom se je iz »potopljenega« položaja premaknil bolj v voznikovo vidno polje. V našem primeru je bil kombiniran z 10,25-palčnim zaslonom digitalnih merilnikov. Prej dolgočasna kabina je zdaj dodatno olepšana z vodoravno postavljenim dekorjem in okroglimi prezračevalno-grelnimi odprtinami ob straneh. Prav prezračevalne šobe oziroma ventilatorji so doživeli najbolj opazno spremembo, saj so se pri Seatu igrali s svetlobo. Če smo danes bolj vajeni na ambientalno osvetlitev, pa so pri Seatu uporabili inovativni trik: okrogle šobe v ibizi so "oblekli" v poseben material, ki v temi sveti. Na prvi pogled delujejo kot gumena zmes, pri vožnji v temi pa oddajajo živo rdečo barvo.
Pohvalo si zasluži tudi ohranitev ločene plošče z vrtljivimi gumbi za nastavitev temperature. Pri tem mislimo na uporabniški vidik.
Morda največja novost je nov multimedijski sistem z navigacijo. Ključni besedi sta: Hola, hola! Zabavno-informacijski sistem obvlada brezžično povezavo s pametnimi telefoni prek platform Apple CarPlay in Android Auto ter glasovno upravljanje prek ukaza, - kako špansko -: "Hola, Hola". Vijuganje po slovenskih cestah pa smo prepustili Googlu, kar iz našega telefona, lahko pa bi uporabili tudi Seatov sistem. Pri tem moramo poudariti, da je avtoradio odličen. Predvsem pa signal. Redko se zgodi, da je v katerem od testnih avtomobilov delovanje tako dobro.
Digitalni sprejem radijskih postaj iz multiplexa (DAB), v ibizi namreč deluje bolje kot v marsikaterem precej dražjem avtomobilu. Prekinitve signala v tako imenovanih signalnih luknjah so zato bistveno krajše ali jih sploh ni. Tudi če gre za kompenziranje s FM signalom, to praktično ni opazno.
Zunanjo povezljivost zagotavlja sistem Seat Connect z vgrajeno kartico eSIM. Ta omogoča prenose aplikacij in oddaljeni dostop do podatkov o vozilu. Preverimo lahko aktualne podatke o vozilu, vozilo lahko pomočjo telefona daljinsko zaklepamo in odklepamo. Stalno smo lahko povezani s spletnimi vsebinami, ki so na voljo s pritiskom gumba ali z glasovno zahtevo, če potrebujete na primer prometne informacije, iščete parkirišče, bencinski servis ali želite poslušati spletni radio in spletne medije.
Čeprav smo marsikje v kabini še vedno otipali trdo plastiko, je ta veliko bolje zamaskirana kot predhodnici. Poleg tega vse skupaj deluje izdelano kakovostno. V kabini med testiranjem vozila ni bilo nobenih neželenih zvokov.
Tudi ibiza je dobila ADAS sisteme, ki smo jih do zdaj že spoznali pri večjih in dražjih vozilih koncerna Volkswagen, seveda tudi v novem seat leonu. Izboljšujejo udobje in varnost potovanja na vseh ravneh, saj so vozniku v podporo v celotnem območju hitrosti – torej v mestu in na avtocesti. Že obstoječim sistemom, kot so avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), sistem za nadzor prometa Front Assist in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika Tiredness Recognition, so posodobljeni ibizi dodali še nekatere bolj napredne asistenčne sisteme, kot so asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu (Lane Assist) in sistem za prepoznavanje prometnih znakov Traffic Sign Recognition, pa tudi tehnologijo asistence za vožnjo Travel Assist, ki zagotavlja polavtonomno vožnjo ne glede na hitrost. Novost je tudi asistenca za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu Side Assist, ki voznika razbremeni pri menjavi voznega pasu. Zadnji radarji po novem nadzirajo mrtve kote vozila v območju do 70 metrov in vozniku, ki želi na primer spremeniti vozni pas, sporočijo, ali je v bližini drugo vozilo.
Želeli bi si še zmogljivejši motor
V drugih pogledih se ni spremenilo nič opaznega. Oprema FR je standardno opremljena s športnimi sedeži, ki podpirajo telo tudi med živahnim vstopom v ovinke. Zaradi široke palete nastavitev globine in višine volana in sedežev bo v njej prav vsak našel idealen položaj, tudi tisti, ki v višino merijo nadpovprečno. Tudi sami sedeži so širši in bolj udobni, zadaj je prostora za rame in kolena veliko za kompaktni razred vozil. Bolj prijeten na otip je tudi nov ergonomsko oblikovanim večfunkcijski volan iz usnja napa.
Prtljažnik ima 355 litrov, to je vrednost, ki je bila do nedavnega standard v vozilih razred višje. Ugaja s pravokotno obliko in uporabno površino, tudi ko spustimo zadnjo klop ne nastane stopnica. V tem ponuja prostornino 1165 litrov.
Ibiza že nekaj časa stavi na litrske trivaljnike v več različnih kombinacijah. V našem primeru je ibizo poganjal 1,0-litrski TSI motor z 81 kilovatov moči (110 KM), v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim DSG menjalnikom. Obstaja tudi zmogljivejši štirivaljnik, a ga pri nas ni na cesniku.
Najmočnejši trivaljni motor v ponudbi je prijeten za vožnjo v mestu in primestju. Ne razganja ga od moči, a ibiza z njim pospešuje solidno, navora je v nizkih vrtljajih povsem dovolj, temu primer pa je tudi pospešek, ko moramo na hitro speljati na semaforju. Pri tem je v pomoč avtomatika, ki deluje uglajeno in omogoča tudi nekaj športnosti. Litrski trivaljnik ne dela čudežev pri porabi goriva, a nekaj čez šest litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov je še vedno ugoden rezultat.
Ibiza je na cesti stabilen in zabaven avtomobil. Nima težav s hitrejšim tempom, v ovinkih se ne nagiba in zanesljivo sledi natančnemu volanu. Če vas moti trdota, potem izberite za palec manjša kolesa, naša ibiza je imela velika, 18-palčna.
Čeprav Ibizo uvrščamo v razred mestnih avtomobilov, se dobro izkaže tudi na avtocesti. Tudi na avtocesti je to zelo stabilen avtomobil, pri večjih hitrostih pa se mali trivaljnik glasneje napreza.
Podatki o vozilu (Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG (2021)
Motor: 999 cm3, bencin, trivaljnik
Moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 2.000 - 3.500 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.095 × 1.780 × 1.444, medosna razdalja 2.564
Poraba na testu: 6,0 ,1 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 133 g/km (WLTP)
Zmogljivosti: 195 km/h, 10,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 355
Cena v evrih: od 20.090 (osnovni) / 24.425 (testni)
PLUSI: oblika, vozne lastnosti, prostrona kabina, delovanje avtoradia oziroma multimedia nasploh;
MINUSI: želeli bi si še zmogljivejši motor, končna cena, trše podvozje;