BMW trdi, da je s predstavitvijo prve generacije modela X6 izumil segmet SAV (Sports Activity Vehicle) vozil, torej zmes športnega kupeja in športnega terenca. Kljub temu, da je X6 v prodajo stopil ravno v začetku dolgoletne krize, se je med kupci prijel, pa čeprav je dražji in nekoliko manj praktičen kot X5. Tudi v Sloveniji prva generacija ni redko vidna na cestah.
Več ponudbe, zato je boljši
No, takrat je bil X6 praktično brez konkurence, še največja konkurenca mu je bil X5, pa recimo podobna vozila, kot sta porsche cayenne in land rover range rover sport, v tujini pa tudi infiniti Q70. Zdaj je še najresnejšega konkurenta najavil tudi mercedes-benz, ki bo začel prodajati GLE coupe.
Druga generacija X6 upravičeno temelji na uspehu svojega predhodnika, kar pomeni, da so arhitekti spet združili "mišičasto" zunanjost in prostorno "notranjost" in naredil še bolj uporaben in vozno učinkovit avtomobil od svojega predhodnika.
Še vedno je to „nišni“ model, saj X5 predstavlja glavnino tovrstnih vozil tudi pri nas - po mojem mnenju zaradi enake mere luksuza, še več prostora v prtljažniku in potniški kabini, enakih tehnologijah in nenazadnje nižji ceni. X6 v prid tako bolj ali manj govori le zunanji dizajn, ki je res mogočen, ko ga vozniki zagledajo v vzvratnem ogledalu, pa se iz levega, hitro prestavijo na desni vozni pas.
Znotraj zračen, dovolj velik tudi prtljažnik
BMW je X6 izboljšal na vseh ravneh, linije pa uskladil z manjšim družinskim modelom X4. Aerodinamično je to naprednejši X avtomobil, zanimive so odprtine za zrak, oziroma zračne zavese za prvimi kolesi, ki poskrbijo, da se tudi na avtocesti zrak ne zaletava v kolesa, ampak so ga speljali ob bočni liniji do zadka. Žarometi so tako kot pri seriji 3 ožji, ponoči svetijo odlično - v LED svetlobi, nos je še bolj agresiven, za mogočnejši videz je imel testnik kar 20-palčna kolesa, čeprav ta naj ne bi bila največja. Šef oblikovanja Mercedesa Robert Lešnik mi v enem od pogovorov dejal, da ima mercedes GLE coupe še večja, prav to pa je tisto, kar luksuzne modele dela še bolj markantne. Zadek je prepoznaven iz drugih družinskim modelov, usklajen z X5, na vsaki strani zadka je ena od izpušnih cevi, ki bi lahko bile za moj okus večje in bi bile pika na i.
Za razliko od večine BMW modelov X6 znotraj ni urejen po meri voznika, ampak vseh potnikov. Ureditev prostora je zelo podoba tisti v X5, to pomeni že znano multimedijo z velikim prostostoječim zaslonom, s katerim komuniciramo preko uporabnega in priročnega vmesnika iDrive. Pohvalno so izboljšali materiale. Trda plastika v ta cenovni segment ne sodi, no nekaj odmaknjene stran od oči jo še ima. Očem in otipu bolj prijetne so bočne obloge vrat, prepričal me je zmogljiv audio sistem s podpisom Bang & Olufsen, zvok je dejansko na višji ravni kot v "ljudskih" modelih, očem prijetna je nova ambientalna osvetlitev.
Prtljažni del je razdeljen v dva dela, ki ju loči trdo dno. Pod polico je veliko prostora za večji nahrbtnik ali manjši kovček in za številne drobnarije. Prtljažna vrata se serijsko odpirajo s pomočjo elektrike, mehanizem je hiter in zato še bolj udoben kot ročno odpiranje, rok si nisem nikoli umazal. Nakladalni rob je zaradi visokega težišča vozila zelo visok, prtljažnik pa zaradi skritega dela pod dnom na prvi pogled ne izgleda velik. Presežka ne ponuja, bi pa moral zadovoljiti večino želja.
Tudi osnovni dizelski šestvaljnik s sunkom v hrbet
Ostaja še pogonski sklop. Pri BMW trdijo, da so porabo v povprečju znižali za 22 odstotkov. Kljub temu, da je večji je namreč lažji od predhodnika, se ne pozna le na porabi, ampak tudi na dinamiki vožnje. Serijski del vozila je aktivni elektronsko nadzorovan sistem štirikolesnega pogona BMW xDrive, ki zna samodejno optimizirati vlečno silo predvsem za povečanje smerne stabilnosti in dinamike vožnje skozi zavoje.
Tako v teoriji. V praksi je to eden najbolj športnih „terencev“, a na asfaltu, kjer je res odličen. Manj kot sedem sekund pospešuje z mesta do 100 km/h. Čeprav tehta krepko čez dve toni, voznik in sopotniki občutijo sunek v hrbet ob naglem pospeševanju. Zaradi visoke oddaljenosti od tal in visokega sedenja, se nagibanju v krožnih otokih, sploh večjih pri višjih hitrostih, ne moremo izogniti, je pa stabilnost občutno boljša od podobno velikih modelov. Po potrebi za voznika nemoteče popravi smerno stabilnost vozila, zato se je možno tudi na ovinkastih cestah peljati hitro in natančno, čeprav bi lahko bil krmilni mehanizem še bolj direkten.
Verjetno tovrstni terenci malokrat vidijo neasfaltirane ceste, na kar namigujejo že „runflat“ serijske pnevmatike, za bolj skalnate terene pa so bolj primerni kleni terenci. Štirikolesni pogon je sicer zmogljiv, povsem dovolj, ko se boste tudi po zasneženi cesti peljali v smučarsko središče, ali nekoliko hitrejši vožnji, kot sicer, po mokrem.
Poraba pri takem vozilu ni v ospredju, ampak vseeno. V povprečju smo porabili skoraj deset litrov, v varčnem načinu Eco pro, ob turistični vožnji, zmore tudi porabo osmih litrov, na avtocesti pa je pravi potovalnik in v udobju povsem primerljiv z večjimi limuzinami in karavani.
Odličnost stane, in to veliko. Cene za X6 se začnejo pri 75.700 evrov, a je za ta razred vozil nekaj dodatkov za udobje in vozno dinamiko nujnih. Spodobno opremljen X6 z zmogljivim šestvaljnim dizlom stane vsaj 90 tisočakov.
Podatki o vozilu: (BMW X6 xDrive30d)
Motor: turbodizelski, šetvaljni, 2.993 ccm
Največja moč: 190 kW (258 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 560 Nm med 1.500 in 3.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 230 km/h, 6,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 9,6 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 75.600 evrov / 102.418 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Plusi: Pogonski sklop, oblika, dinamika vožnje, nabor opreme;
Minusi: Končna cena, preglednost;
Debilen avto za debilne kupce..