Japonci so tudi pri nasledniku uporabili isto formulo in ponudili majhen in okreten avtomobil, s čimer lahko po mojem mnenju zadržijo maso voznikov v zrelem obdobju. To sem zaznal tudi med testom, ko so se na parkiriščih vanj obregnili številni starejši pari. Vendar pa so novemu receptu dodali začimbe s katerimi želijo mlade prepričati, da si namesto rabljenega, izberejo nov avtomobil.
V teoriji vsak dan drugačen
V lovu za mladimi, ki ljubijo moderne in modne stvari, kot so pametni telefoni, za katere so pripravljeni odšteti tudi 500 evrov in več, je aygo zasnovan pametno. Pravilna se mi zdi odločitev Toyote, da je stopila korak stran od tradicionalnosti in monotonega dizajna, kjer je videz na zunaj zadržan, znotraj pa prevladuje črnina.
Barvita notranjost in uporabna multimedija
Mladostno je zasnovan potovalni prostor, ki v pestrosti močno odstopa od predhodnika. Trde plastike je sicer veliko. Z VW up! se v tem pogledu ne more meriti, je pa potovalni prostor zasnovan zelo razgibano in barvito. Črna plastika v visokem sijanju okoli ekrana na dotik je detajl, ki bo všeč predvsem dekletom, a se tako kot na številnih delih v barvi karoserije v notranjosti hitro naberejo prah in prstni odtisi. Krpo za čiščenje je treba imeti vedno v predalu. Zelo všečna rešitev je mehka električno pomična streha v črni barvi, ki je v kontrastu z ognjeno rdečo karoserijo, a je z njo opremljen aygo slabše zvočno izoliran. To se pozna pri višjih potovalnih hitrostih, ko se v kabino prebije šum vetra.
Prtljažnik velik za dva letalska kovčka
Odlagališč je dovolj, tako za plastenke, kot telefon, večje stvari se pospravijo v predal pred sovoznikom spredaj, kar je novost v primerjavi s prejšnjo generacijo. Sedeži bi morali biti manj odebeljeni in z več bočne opore. Na zadnji klopi je pričakovano prostora manj, zatič za odpiranje stekel, ki ga poznamo pri trivratnih modelih, ni najboljša rešitev, je pa poceni. Dodatno zatemnjena stekla, ki so serijska pri x-wave, priporočam vedno. Vstopanje zaradi petih vrat na zadnjo klop je enostavno, le kot odpiranja bi lahko bil večji. Prtljažnik je dovolj velik, da vanj pospravimo dva letalska kovčka, ni pa med največjimi v razredu. Hyundai i10 ima veliko zajetnejši prtljažnik.
Trivaljnik zgleden tudi na avtocesti
69 konjskih moči zahvaljujoč nizki masi vozila povsem zadostuje živahnemu premikanju v mestu. Prva in druga prestava sta zelo dolgi, kar pomeni, da je treba za boljši pospešek odločno pohoditi stopalko za plin, je pa motor zelo elastičen. Rad se zavrti v visoke vrtljaje, zaradi česar se aygo ne boji niti avtocestnih hitrosti. Tudi pri 130 km/h je stabilen, ni naporen in preglasen, ga pa utrudijo daljši in strmejši klanci.
Motor:998 ccm, bencinski trivaljni, 51 kW/69 KM, 95 Nm pri 4.300 vrt.
Poraba na testu:5,3 l/100 km (kombinirani cikel)
Zmogljivosti:160 km/h, 14,2 sek. od 0 do 100 km/h
Cena:od 8.690 (x)/12.075 evrov (testni z dodatki)
AvtoTest
Aygo sodi v najmanjši avtomobilski A razred, zato je treba upoštevati, da je prostor v njem omejen. Za glavo ga je dovolj spredaj in zadaj, za kolena odraslih za daljše poti le spredaj. Avtomobil ne cilja na družine, pa čeprav je lahko drugi družinski avto, ki ga za v službo uporablja mama, popoldan pa za prostočasne aktivnosti njeni otroci. Sedeži so debelo oblazinjeni, a s premalo oprijema, kar zmoti na ovinkastih cestah. Vzmetenje je zelo udobno, tudi na ležečih ovirah, volan pa zelo lahkoten za uporabo. Pri testniku smo pogrešali tempomat, na voljo ni sistema AEB za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih.
1,0-litrski atmosferski bencinski motor se več kot dobro kosa z izzivi v mestih in na avtocesti. Peststopenjski ročni menjalnik ima tako dolge prestave, da je pri 130 km/h dovolj miren in tih tudi na avtocesti, ga pa utrudijo daljši klanci. Na vrhniškem se je treba postaviti na desni pas. Lastniške stroške niža nizka poraba, ki je bila na avtocesti pri konstantni hitrosti 130 km/h le pet litrov, v mešanem ciklu vožnje pa 5,3 litra. V mestih porabi še pol litra več, tudi na račun tega, da nima sistema start/stop.
Poleg družinskega C1, Peugeot se še ni odločil ali bo model 108 ponudil Slovencem, sta glavna dvojčka VW up! In škoda citigo. Tudi novi renault twingo, pa kia picanto in hyunai i10. Aygo ima kar nekaj prednosti pri lovu na mlade kupce. Glavni adut sta drzen in všečen dizajn in številne možnosti personalizacije vozila, ki jih lahko v tem velikostnem razredu ponudi le še oplov adam, ki pa je cenovno uvrščen višje. Z materiali se težko kosa z VW up!, ima pa zato zelo všečen multimedijski sistem z ekranom na dotik, ki ga Nemec ne premore. Twingo z zasnovo motorja zadaj in turbomotorji je posebnež svoje vrste.
Testni aygo x-wave je cenovno med najbolje opremljenimi različicami x in z izhodiščno ceno 11.460 evrov tudi najdražji. Električno pomična platnena streha je prednost paketa x-wave, ki pa nakupno ceno nekoliko zasoli. Če je ne boste uporabljali pogosto, izberite 700 evrov cenejši paket x-clusive, ki že serijsko vključuje samodejno klimatsko napravo. Ta pri paketu x-wave stane še dodatnih 310 evrov. Pri tesniku je treba doplačati še za ognjeno rdečo barvo (150 evrov) in navigacijo (465 evrov), ki bi jo sam izpustil, saj je za navigiranje dober tudi pametni telefon. Na seznamu doplačil je še robotiziran menjalnik, ki prinaša slabše vozne lastnosti, višjo porabo in za 850 evrov višjo ceno, v primerjavi z dobrim ročnim menjalnikom, ki je zato pametnejša izbira. Moja izbira je paket x-clusiv, kar pomeni, da za dobrih deset tisočakov dobite moderen in dobro opremljen avtomobil.