Avto, ki je po štirih letih še vedno videti fantastično

Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya Foto: Saša Despot Nissan Ariya
Nissanov električni SUV ariya smo v Sloveniji čakali kar štiri leta. Morda bi kdo menil, da je avto zato že zastarel, a je prav nasprotno.
Oglej si celoten članek

Oblika, prostornost, moč, vse to lahko umestimo v trenutni vrh električnih avtomobilov. Posebnost je štirikolesni pogon e-4orce s parom elektromotorjev, baterija je velika - 87 kW, ki omogoča soliden doseg, dobro je opremljena tudi s tehnologijami za varnost in udobje. Škoda, da je glede na velikost vozila, prtljažnik volumensko okrnjen. Test.

Brezčasni futurizem

Pri Nissanu so pred dobrimi štirimi leti dejali, da temeljne lastnosti avtomobilov že več kot stoletje ostajajo enake, kar pa bi lahko spremenila množična uvedba električnih vozil, ki odpira nove možnosti za spremembe v konstrukciji in oblikovanju avtomobilov in v tem, kako se bodo vključili v naša življenja.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

No, tudi štiri leta kasneje se električni avtomobili še vedno zelo počasi vključujejo v naša življenja. Težava je na eni strani na zakonodajalcih in dostopni polnilni infrastrukturi za vse, na drugi strani pa tudi v ceni. Tako veliki SUV-ji, sploh zmogljivi in dobro opremljeni niso poceni, na drugi strani pa so dizli in bencinarji še vedno prepoceni in ponujajo boljšo infrastrukturo za daljša potovanja.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Vseeno je bila želja Nissana leta 2019 s predstavitvijo konceptne ariye pokazati nekaj drugačnega. Nissan je študiji namenil preprosto sodobno estetsko zasnovo in jo poimenoval »brezčasni japonski futurizem«. Koncept je izstopal predvsem zaradi oblike prednje maske, ki se zgleduje pri ščitu. Ker električni avtomobil ne potrebuje tradicionalne maske z režami za vstop hladilnega zraka, so imeli oblikovalci veliko svobode pri oblikovanju maske, pri kateri so eksperimentirali z za Nissan značilno črko V, ki ponazarja gibanje. Zgledovali pa so se tudi pri tradicionalnih japonskih bojnih ročnih ščitih, ki niso imeli le funkcionalne vloge, ampak so bili narejeni iz trdnih materialov in okrašeni z zapletenimi vzorci, s katerimi so bojevniki izražali moč in prestiž.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Kot konceptno vozilo

Čeprav smo avto pričakovali v letu dni na cesti, pa so morala miniti kar štiri leta, da smo ariyo dočakali v Sloveniji. Vzrok: pandemija covida-19 in kasneje še pomanjkanje čipov – v avto je res vgrajene veliko tehnološke pameti. Čeprav se generacije med klasičnimi avtomobili zamenjajo vsakih šest let, pa je bila ariya oblikovana tako futuristično, da je še danes videti pred časom.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Serijski avto spominja na konceptna vozila. Prav na to drugačnost, podkrepljeno z udobjem, pa je smer, na katero stavijo pri Nissanu. Ariya je namreč konkurent tesli model Y, VW ID.4, škodi enyaq in za bolj s tekmeci ponuja tudi zelo konkurenčno ceno.

Na prvi pogled je videti celo večji avto, kot je v resnici. Po velikosti se z dolžino skoraj 4,6 metra uvršča med običajni qashqai in X-Trail. Prekaša pa oba modela z medosno razdaljo, ki je raztegnjena na 2775 mm, kar je 70 mm več v primerjavi z X-trailom. To je omogočila kompaktna električna tehnologija CMF-EV. Tipični Nissanovi oblikovni elementi so predstavljeni v povsem novi interpretaciji. Gre za SUV, ki izstopa iz množice in prinaša strogo aerodinamične linije. 

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Prav vsak detajl le povezan z aerodinamiko, kar je značilno za EV vozila. Aerodinamično so optimizirani kolesni koluti, v našem primeru so merili 20-palcev. Ali pa strešni spojler, ki je dodatno vpadljiv, saj je pobarvan v črni, kontrastni barvi. Tudi bakrena barva karoserije pusti svojevrsten pečat. Še en trik je skrit v obliki Nissanovega znaka pod steklenim pokrovom, skoraj kot pri Porscheju, ki povezuje zadnja odsevnika. Kljub temu, da je bil avto predstavljen že pred štirimi leti je videti zelo moderno, predvsem pa je nekaj posebnega na cestah.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Zelo prostorna kabina in nekatere inovativne rešitve

Tudi v kabini se pri Nissanu niso oddaljevali od konceptnega vozila. Prvi vtis je, da je prostora na pretek. Spredaj in na zadnji klopi. To je prototip, kakšen mora biti moderen družinski avto. Vrata se odpirajo zelo široko, na sedeže se vstopa lahkotno in visoko, kot se za SUV spodobi. Zadaj Nissanova električna novost ponuja veliko prostora. Tudi nad glavo pod padajočo linijo strehe. Dobra stvar je možnost nastavitve naklona naslonjala v dveh kotih. Prav bo prišel na daljšem potovanju. 

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Občutek prostornosti poveča armaturna plošča, postavljena v lok, ki se razteza pod sprednjim oknom in sega vse do vrat. Tudi pri Nissanu za boljše vzdušje stavijo na ambientalno osvetlitev, ki v temi še dodatno poudari prostornost in zračnost vozila. Pogled naprej in v stran je sicer odlična, slabša je skozi zadnje steklo, ki je majhno, zato so pri Nissanu dodali digitalno ogledalo. Priznam, kljub temu, da sem ga preizkusil že v več vozilih, mi še vedno ni blizu.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Ariya si je iz koncepta izposodila tudi več futurističnih elementov. Tako je električno pomična sredinska konzola, ki se s pomočjo gumba premika naprej in nazaj v dolžini 20 centimetrov. Tudi škatla na sredini armaturne plošče se odpira električno. Drugačno je upravljanje klimatske naprave na dotik s haptičnim odzivom, ki je integrirano neposredno v leseno oblogo. "armaturne plošče". Na prvo žogo boste s temi osvetljenimi haptičnimi stikali navdušili sopotnike, na dolgi rok pa bi raje imeli klasična stikala, kar proizvajalci vozil že ugotavljajo. Delujejo pač bolj praktično. Tako pa haptični gumbi, ki se izrišejo šele, ko je vozilo v stanju delovanja, zaradi popolnoma gladke površine zahtevajo močan pritisk prstov. Rešitev iz X-Traila bi bila odlična.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Dobro delujoči asistenčni sistemi

Ariya premijski vtis potrjuje z izbranimi materiali. V vozilu najdemo celo pravi les, večina očem vidnih delov armaturne plošče in vrat pa je prijetno oblazinjenih. Največji minus smo pripisali grafiki, kontrastu in logiki zabavno-informacijskega sistema, ki ga sestavljata dva velika, 12,3-palčna zaslona. Glede na vesoljski videz zunanjosti in kabine siva grafika ne deluje moderno, tudi logika premikanja po menijih je preveč zakomplicirana.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Potovalni računalnik pri ocenjevanju dosega zanemari, ali imate prižgano ali izklopljeno klimo. Pomembna funkcija gretja baterije, ki pospeši polnjenje, je skrita v menijih. Je pa v navigacijo vključen načrtovalnik poti s priporočenimi postanki za polnjenje. Brezžični Apple CarPlay in Android Auto sta nekaj samoumevnega.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Številna stikala in možnosti v menijih izdajajo, da gre za izjemno napreden avtomobil in to lahko potrdimo. Ariya zmore obsežno povezljivost z zunanjim svetom, kar omogoča vedno sveže prometne in druge informacije, pa nadzor nad vozilom na daljavo, posodobitve po zraku in podobne danes že praktično nujne lastnosti. Opremljena je z asistenčnimi sistemi, ki omogočajo polavtonomno vožnjo stopnje 2. In sistemi delujejo zanesljivo, vsaj kar zadeva vožnje v zastojih, pa tudi sledenje vozil na avtocesti in tudi samodejno vožnjo v ovinek avto obvlada odlično.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Prtljažnik manjši od pričakovanj

Glede na velikost avtomobila bi pričakovali več prostora za shranjevanje. Lahko bi izkoristil potenciala pod sredinsko konzolo, kjer smo našli le dva USB priključka. Majhen je tudi predal pred sovoznikom in pod naslonom za roke.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya Tudi prtljažnik bi lahko bil večji. Pri različici s prednjim pogonom ima 466 litrov prostora, pri testiranem štirikolesnem pogonu pa je zmanjšan na vsega 408 litre. To zmorejo že nekateri številko manjši avtomobili, konkurenčni enyaq iV ima na primer volumen prtljažnika 585 litrov. Treba je računati, da prtljažniku hranite tudi polnilne kable. Razveseljuje pa dejstvo, da se v primeru podiranja zadnjih sedežev v razmerju 60:40 nastane ravna odlagalna površina. Lahko pa ta različica vleče do 1.500-kilogramske prikolice, kar mu moramo šteti v plus. 

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Dobro se pelje, moči in navora na pretek

Ariya glede pogona nudi več možnosti. Manjša litij-ionska baterija ima kapaciteto 63 kWh, kar pri elektromotorju s 160 kilovati (214 KM) uradno dovoljuje do okoli 400 kilometrov poti z enim polnjenje. Večja baterija ima 87 kWh. Pri dvokolesnem pogonu, ki poganja prednji kolesi, je moč 178 kW (238 KM), dosega pa dobrih 530 kilometrov.

V kombinaciji z večjo baterijo je tudi možnost izbire štirikolesnega pogona e-4ORCE, ko je skupna moč dveh elektromotorjev 225 kW (301 KM), obljubljen doseg pa je 515 kilometrov. Zadnjo različico smo preizkušali na testu.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Navduši predvsem podatek o navoru, 600 Nm, ki je na voljo takoj po začetku pospeševanja. Zato ne dvomite o odlični dinamiki. Z ariyo vas bo v sprintu težko kdo premagal, in pospešuje odlično tudi do hitrosti 130 km/h in več. Nazadnje doseže največjo hitrost 200 km/h – kar je v električnih avtomobilih redkost. Pogon obeh prem je zavedno pripravljen, da pogonsko moč brez najmanjšega zadržka prenese na asfalt. Sprint od nič do 100 km/h je odličnih 5,7 sekunde.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Še posebej dinamična je, ko preklopimo v načinu šport, ko pa preklopimo v način »eko«, takoj opazimo, da je moč zmanjšana. Avto nima posebnih obvolanskih krilc za uravnavanje rekuperacije. Je pa vozniku na voljo vožnja z enim pedalom, kar je eden od zaščitnih znakov Nissanovih vozil. Pri vožnji navzdol lahko izkoristite povečano rekuperacijo načina B, če želite še več moči, pa je na voljo omenjeni način e-Pedal, kjer se vam zavornega pedala skoraj ni treba dotakniti. A zanimivo je, da v tem načinu Ariya ne zavira, dokler se ne ustavi. Za končno upočasnitev morate v zadnji fazi uporabiti zavore. Čeprav ima ariya v bistvu štiri stopnje okrevanja, jih ni mogoče nadzorovati. V zimskem času omogoča udobje hitrega jutranjega odmrzovanja stekel, ogrevanja kabine, ogrevanja sedežev in volana, kar zahteva nekaj energije, poleti pa smo lahko predhodno ohladili vozilo. 

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Uporabna tudi na avtocesti

Večja baterija je velik bonus za ariyo. Kako je z dosegom pozimi težko ocenimo, poleti pa se je doseg v kombiniranem delovanju povzpel na približno 440 km, kar je zelo solidno za trenutna električna vozila. Še posebej smo bili pozorni na vožnjo pri večjih hitrostih. Na avtocestni relaciji Ljubljana – Brestanica je bila izmerjena poraba 24,5 kWh, vozili smo s hitrostjo 130 km/h in porabili 28 odstotkov baterije, doseg je padel za 140 kilometrov. Zanimiv podatek smo izmerili v obratni smeri, ko se cesta sicer malo dviga, saj smo poskusili z vožnjo s hitrostjo 110 km/h, pri čemer je bila poraba le malenkost manjša, in sicer 24,2 kWh, porabili smo za 26 odstotkov baterije, doseg je padel za 134 km/h. Sodelavec, ki se v službo dnevno voz na tej relaciji in je naredil meritve, doma ima tudi sončno elektrarno, je ugotovil, da bi lahko brez težav dnevno za dolge poti služba – dom in dodatni opravki uporabljal ariyo z večjo baterijo. Še posebej zato, ker je tudi prijeten in udoben potovalnik. Sicer pa smo v mestni vožnji, pa tudi medmestni, v eko načinu, v poletnih mesecih izmerili porabo komaj 17 kWh, ob bolj dinamični vožnji 20 kWh.

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Vgrajeni polnilec pri polnjenju z izmeničnim tokom serijsko zmore polniti s hitrostjo sedem kilovatov, za doplačilo 1.000 evrov lahko izberete 22-kilovatno polnjenje, tako da se čas polnjenja od 10 do 100 % skrajša na pet ur. Ariya na DC polnilnicah polni s hitrostjo do 130 kW, kar je danes že slabši podatek, kar pomeni, da boste na kakšni daljši poti v tujino ob postankih za polnjenje porabili več časa.

Sama vožnja je sicer zelo prijetna. Ariya je izjemno tiha, tudi za svet električnih avtomobilov. Odlična aerodinamika, akustično steklo, tudi na zadnji strani, in popolna izolacija podvozja, so ustvarili zvočno udobje, ki ga poznamo pri prestižnih vozilih. Ariya ima tudi dovolj čvrsto vzmetenje, da se bodo o natančnem krmilnem sistemu dobro počutili tudi bolj dinamični vozniki. V primerjavi s škodo enyaq se pelje bolje. Tudi v zavojih je stabilna in se ne nagiba preveč. 

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Pod črto

Ariya je eden bolj zanimivih električnih športnih terencev ta hip. Ima nadstandardno kapaciteto baterije ter spodoben domet in odlično dinamiko. Rezerve so. Predvsem v preglednosti zabavno-informacijskega sistema, ergonomskih rešitvah (haptična stikala), še največji minus smo prisodili velikosti prtljažnika. 

Foto: Saša Despot Nissan Ariya

Tudi oprema je bila v primeru testnega vozila z najvišjo stopnjo opreme izredno bogata, kar se na koncu pozna tudi v končni ceni testnega vozila. Ima ogrevane, prezračevane in električno pomične sedeže, ogrevan volan in vetrobransko steklo, dvopodročno klimatsko napravo, virtualno vzvratno ogledalo, panoramsko strešno okno z odpiranjem, celoten paket pomočnikov, head-up zaslon, sistem kamer s pogledom na okolico, navigacijo, parkirno kamero. Vse to pomeni 57.900 evrov, z dodatki (dvobarvna karoserija, 20-palčna platišča in 22 kW polnilnik) se je cena povzpela na 61.100 evrov. Brez vštete subvencije eko sklada in popustov, ki si jih lahko izpogajate pri prodajalcu. To je primerljivo s šibkejšim škoda enyaq, ki ima tudi manjšo baterijo.

Začetna cena ariye z manjšo baterijo in osnovno opremo je sicer 39.900 evrov, brez upoštevanja subvencije.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.