Samodejna vožnja. Ford je predstavil avtomatizirani raziskovalni avtomobil. Preverjal bo povsem avtomatizirane tehnologije, ki jih bo proizvajalec v prihodnosti združil pri samodejnem upravljanju vozila.
Elektronika zaznava vse okoli vozila
Avtomobil je opremljen s štirimi infrardečimi tipali Light Detection andranging (LiDAR) za zaznavanje svetlobe in razdalje, ki na razdalji 70 metrov sproti merijo in obdelajo 2,5 milijona podatkov na sekundo. Sistem meri oddaljenost vozila od pešcev, kolesarjev in celo majhnih živali ter sproti ustvarja 3D-sliko okolice.
“Z avtomatiziranim vozilom želimo preveriti omejitve popolne avtomatizacije ter določiti stopnjo za kratkoročno in srednjeročno uvajanje tehnologij,” pravi Paul Mascarenas iz Forda. Pri razvoju avtomobila so sodelovali z Univerzo v Michiganu, kjer so razvili tipala in "možgane", s katerimi vozilo prepoznava okolico in sprejema odločitve o usmeritvi, ter zavarovalno družbo State Farm.
"V prihodnosti nam bo avtomatizirana vožnja pomagala izboljšati varnost in olajšati težave, kot so prometni zastoji in globalne preobremenitve prometne infrastrukture," o prednostih samodejne vožnje pojasnjuje Mascarenas, a dodaja, da nas čaka še veliko raziskav, ki bodo morale dati odgovore na številna vprašanja: "Odgovore iščemo prav z avtomatiziranim vozilom. Uporabljen bo kot raziskovalna osnova za razvoj rešitev dolgoročnih družbenih, zakonskih in tehnoloških zahtev, povezanih s povsem avtonomnimi vozili."